LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flitsapps verbieden?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door Jammer! »

Vaak gaat het hier over foute bedrijven, de geringe pakkans en hufterig gedrag. en beklagen we (terecht) de vele verkeersslachtoffers.
Moeten we dan ook maar de Flitsapps aanpakken? Zij verdienen geld aan ons door blijkbaar voor velen hufterig gedrag te faciliteren.
Gaan we liever voor standaardtrajectcontroles, drempels, wegversmallingen enz enz. Blijkbaar verdienen we niet beter.
En geen gezeur over melkkoe a.u.b.: als iedereen zich aan de regels houdt (of gelden die niet voor u in de ' ik beslis zelf wel cultuur'?).
Oh ja, boetes naar draagkracht. Kunnen de rijkeren ook voelen wat een boete betekent.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Navigatie op Smartphone met Android geeft naast de flitsers ook de drempels aan...!
Naast de snelheid die piepshow maakte ook elke flitser mits ik te hard ging, anders niet.

Wel de rode lichten meldingen.
Als ze in geheel Europa de ontbrekende in je eigen buurt van geplaatste en ook verwijderde even melden is het een redelijk actueel systeem dat nauwelijks kosten heeft.

Zelf gebruik ik het voor LPG stations te vinden, en de prijs van enkele weken terug erbij en of er hoeveel Km een voordeliger staat met de openingstijden die waarschuwen vlak voor sluitingstijden!
De benzine is met Pinpas, maar gas alleen als winkeltje open is helaas!

Dus zo slecht is een Navigatie die deze overbodig maakte nog niet, gewoon leuke extra service waardoor ik veel reclame zie langs komen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door berndv »

Jammer! schreef:
13 jan 2020 13:44
Moeten we dan ook maar de Flitsapps aanpakken? Zij verdienen geld aan ons door blijkbaar voor velen hufterig gedrag te faciliteren.
Sinds wanneer verdienen ze geld hieraan? Ik gebruik flitsmeister ook wel eens moet ik toegeven, maar ik heb hier nog nooit een cent aan uitgegeven.
Jammer! schreef:
13 jan 2020 13:44
Oh ja, boetes naar draagkracht. Kunnen de rijkeren ook voelen wat een boete betekent.
En wat is draagkracht? Iemand die meer verdient kan een hogere boete betalen? Gaan we dan ook gelijk naar meer aspecten kijken? Iemand die scheefwoont kan dan in verhouding ook een hogere boete betalen. Iemand die zijn huis volledig afbetaald heeft zou ook meer over kunnen houden, die ook maar meteen hoger? Eigenlijk bedoelt u niet zozeer draagkracht maar belastingschijf, aangezien u de rijkeren meer wilt laten betalen.

Op zich prima ideeën hoor. In Frankrijk is het waarschuwen voor controles al langer strafbaar, van mij mogen ze dat ook hier doen hoor. Maar geen idee wat u hier nu precies mee wilt bereiken.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door Redfloor »

Tuurlijk verdient Flitsmeister eraan... Advertenties waarschijnlijk?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jammer! schreef:
13 jan 2020 13:44
Moeten we dan ook maar de Flitsapps aanpakken? Zij verdienen geld aan ons door blijkbaar voor velen hufterig gedrag te faciliteren.
Je koppeling tussen een flitsapp en huftergedrag is natuurlijk veel te rigide.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door criticus2 »

verbieden? wat een onzin. De flitsapp zorgt er, itt tot de snelheidscontroles zelf, wel voor dat mensen op die wegtrajecten langzamer gaan rijden. Aangezien veel van die controles juist staan op plaatsen waar verkeersveiligheid, waar controles voor zouden moeten zijn, juist niet in het gedrang is met een hogere snelheid van het verkeer..maar waar wellicht net wat harder gereden wordt met hogere opbrengst voor de staatskas tot gevolg, vind ik het niet erg.

Staatskas spekken doe ik op andere manieren al genoeg.
Wanneer het echt om de verkeersveiligheid zou gaan met snelheidscontroles moeten ze meer trajectcontroles doen op lastige baanvakken. maar dat doen ze nu net niet...

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door Jammer! »

Ik vermoedde het al.... ookl defensieve reacties. In veel europese landen zijn flitsmelders overigens al verboden.
En ja, ze gaan rustiger rijden... tot voorbij het meldpunt. En die ****** die dan stevig op de rem stampen.. oorzaak van files én ongelukken.

Wat we met een verbod bereiken.? Verkeersveiligheid, om maar wat te noemen.

Naar draagkracht betalen... waarom niet? Men kiest er toch zelf voor om zich als verkeershufter nergens iets van aan te trekken, nietwaar?
En mensen die net wat meer euro's hebben mogen ook merken dat er een boete betaald moet worden. Minder draagkrachtigen merken dat wel direct. Het is makkelijker om het breder te maken... zoals rijkeren die (net iets minder dan ) 50% van de hypotheek door de staatskas betaald zien.

Meer trajectcontroles graag en bij herhaling, ik gooi er nog maar een in, een x factor erbij.

Maar eerlijk is eerlijk; ik baal ervan dat we tegenwoordig ervoor kiezen om fatsoenlijk gedrag te vertonen als we gepakt kunnen worden. Best zielig...

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Tuurlijk, lekker Hollands, laten we vooral alles verbieden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door berndv »

Ik lees een behoorlijke ondertoon van afgunst en jaloezie in uw bericht. Hoe komt dat zo? Voor zover ik weet is het juridisch nogal lastig om dit uitvoerbaar te krijgen. Wat u feitelijk wilt is dat we de grondwet even opzij leggen omdat u vindt dat de rijken meer voordelen krijgen. Het gelijkheidsbeginsel zegt u waarschijnlijk niet zo veel en die grondwet, ach, laten we die maar achterwege laten.

Het valt mij op dat ik met enige regelmaat ingehaald wordt door de wat grotere, nieuwere auto's, die waarschijnlijk te hard rijden, aangezien ik vaak al ietsje harder rij. Zijn die mensen in een nieuwere auto dan ik draagkrachtiger en zouden ze een hogere boete verdienen? Uw verhaal is zo ongelofelijk nietszeggend. Het enige wat ik proef is een ongelofelijke hoop frustratie en afgunst.
Jammer! schreef:
13 jan 2020 15:32
Wat we met een verbod bereiken.? Verkeersveiligheid, om maar wat te noemen.
Oh ja, heeft u hier ook bewijzen van?
Jammer! schreef:
13 jan 2020 15:32
En ja, ze gaan rustiger rijden... tot voorbij het meldpunt. En die ****** die dan stevig op de rem stampen.. oorzaak van files én ongelukken.
Dat remmen is bij flitsers zonder app alleen maar groter, men krijgt ze niet aangekondigd dus gaan juist vol in de ankers bij het zien van een dergelijke controle.
Jammer! schreef:
13 jan 2020 15:32
En mensen die net wat meer euro's hebben mogen ook merken dat er een boete betaald moet worden. Minder draagkrachtigen merken dat wel direct. Het is makkelijker om het breder te maken... zoals rijkeren die (net iets minder dan ) 50% van de hypotheek door de staatskas betaald zien.
Ook weer zon afgunst. Ik verdien iets meer dan modaal, ik reken mij zeker niet tot de rijken, maar arm ben ik gelukkig ook niet. Maar deze rijkere krijgt niet 50% van zijn hypotheek betaald door de staatskas, waar ik overigens ook meer aan meebetaal dan iemand die aan het minimum zit. Daarbij krijgt diezelfde persoon op het minimum ook nog eens de helft van de huur gesubsidieerd.

Gelukkig is voor de wet iedereen gelijk. Het gaat pas een zooitje worden als we mensen bij gelijke situaties anders gaan behandelen.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door kuklos »

@Jammer1, kan jij al jouw claims ook onderbouwen? Of blijft het bij boos roepen?

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goh als je op https://www.europarl.europa.eu/news/nl/ ... nfografiek kijkt zit Nederland en Duitsland in de 1 na laagste groep betreft aantal verkeersslachtoffers per miljoen. Frankrijk (waar de flitsapps blijkbaar verboden zijn) zit veel hoger.
55% van de doden valt op plattelandswegen (en laat daar nu weinig geflitst worden) dus uw argument voor de verkeersveiligheid gaat niet op.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door berndv »

juliomariner schreef:
13 jan 2020 16:12
Nederland en Duitsland in de 1 na laagste groep betreft aantal verkeersslachtoffers per miljoen.
Duitsland is de app ook verboden.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op ... -navigatie

Maar eigenlijk, als ik de lijst met verboden bekijk en die vergelijk met de lijst met slachtoffers per land, zegt een verbod dus helemaal niets. Als ik die lijst overigens bekijk heb ik een veel betere oplossing als het gaat om de veiligheid. Als we nu alle 25 tot 49 jarigen gaan verbieden om met de auto op landweggetjes te gaan rijden, dan heb je past een winst behaald. :lol:

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat is het leuke van statistieken. Er is bijna altijd wat passend te vinden voor je standpunt.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door criticus2 »

ookl defensieve reacties.
tja dat krijg je met een aanvallende toonzetting...

Wanneer het de overheid serieus is mbt veiligheid als argument moeten ze en vaker controleren, en dat daadwerkelijk gaan doen waar de ongelukken vaak voorkomen.

En verkeershufters pak je niet met een flitser... die pak je alleen op heterdaad, in rijgedrag, dus staande houden. dus meer incognito politie autos op de weg.
Iemand die op de snelweg en voor mijn part binnenweg iets te hard rijdt noem ik geen verkeershufter. Iemand die 100 in de bebouwde kom rijdt wel. Iemand die bumperkleeft, rechts inhaalt, afsnijdt etc ook.
Die pak je echt niet met een flitser....
het probleem is herkend en erkend, jouw aanpak slaat echter nergens op en gaat niets verbeteren.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door 16again »

berndv schreef:
13 jan 2020 14:12
Jammer! schreef:
13 jan 2020 13:44
Moeten we dan ook maar de Flitsapps aanpakken? Zij verdienen geld aan ons door blijkbaar voor velen hufterig gedrag te faciliteren.
Sinds wanneer verdienen ze geld hieraan? Ik gebruik flitsmeister ook wel eens moet ik toegeven, maar ik heb hier nog nooit een cent aan uitgegeven.
Als een product gratis is, betaal je meestal met je gegevens. Flitsmeister weet precies waar je bent, en weet ik veel wat voor gegevens die app nog meer doorspeelt.



berndv schreef:
13 jan 2020 14:12
Jammer! schreef:
13 jan 2020 13:44
Oh ja, boetes naar draagkracht. Kunnen de rijkeren ook voelen wat een boete betekent.
En wat is draagkracht? Iemand die meer verdient kan een hogere boete betalen? Gaan we dan ook gelijk naar meer aspecten kijken?
Het idee dat boete evenveel pijn moet doen bij miljonair en bijstandsmoeder snap ik wel.

Ik zie overigens ook wel wat in een systeem, waar de boetes fors oplopen bij herhaling

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
13 jan 2020 19:08
Ik zie overigens ook wel wat in een systeem, waar de boetes fors oplopen bij herhaling
Eens! Dat doet ook recht aan het punitieve karakter van een boete.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij ontstaan veel files juist doordat mensen in gaan halen en daarbij niet het gaspedaal even induwen, maar dat gewoon doen met met 110 waar je 130 mag. Alles wat achterop komt met 130 moet vervolgens in de ankers en dat alleen omdat deze man of vrouw niet even het gaspedaal induwt om in te halen. Zeker als het drukker is krijg je dan het effect dat iedereen harder moet gaan remmen. En geloof me, ik zie het heel vaak gebeuren. En ik zie eigenlijk weinig problemen gebeuren met mensen die sneller rijden dan toegestaan, wel met bumperklevers, mensen die schijnbaar geen spiegels hebben of mensen die onnodig links rijden. Oja, ook vaak met mensen die de weg niet kennen.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat “probleem” van te langzaam inhalen is straks verholpen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door Revoked »

Hier staan twee auto's van over een ton voor de deur. Toch tijd ik nooit sneller dan 98 km/h. Spaart de accu. Mijn wederhelft vliegt alleen in die Heimat, hier in NL houdt ze zich ook aan de snelheidslimiet. Waarom zouden we dan een hogere boete moeten krijgen?

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Flitsapps verbieden?

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom is dit product niet verboden, en een radarverklikker wel? Beide systemen geven de snelheidspiraat een vergelijkbare informatie voorsprong

Gesloten