LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ford Limited Edition € 5000,- korting ? € 3000 minder inruil

Andere onderwerpen over auto en vervoer
EddyVeenstra
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2009 10:33

Ford Limited Edition € 5000,- korting ? € 3000 minder inruil

Ongelezen bericht door EddyVeenstra »

Afgelopen week was ik bij een Ford dealer en ik had interesse in een Ford Mondeo Limited. Maar ik was met stomheid geslagen toen ik het bod op mijn auto vernam; € 3000,- minder dan de ANWB koerslijst aangeeft. ik heb het ook nog even gecontroleerd op Autotrack.nl en die gaf een vergelijkbare waarde als de ANWB koerslijst.
Ik ben de eerste eigenaar van deze auto en ben er altijd heel zorgvuldig mee omgegaan. Een ieder de mijn auto ziet, gelooft haast niet dat het een auto van zeven jaar oud betreft, die destijds ruim € 28000.- kostte. Op wat kleine dingetjes na verkeert mijn auto in voortreffelijke staat. Zelfs de lak is nagenoeg zonder krasjes en is altijd met de hand gewassen.
Bij een tweede bezoek werd door de dealer het bod op mijn auto met € 1500,- verhoogd, maar zelfs dan zit er nog € 4000.- verschil tussen het bod van de dealer en de waarschijnlijke showroomprijs.
Het door de verkoper gehanteerde argument dat de Modeo Limited een actie model betreft, waar minder marge op zit, zal best waar zijn. Maar als dat resulteert in een veel lagere inruilwaarde an je oude auto, betaal je eigenlijk zelf een groot deel van de korting.
De behoefte om nog bij een andere Ford dealer te gaan kijken was ineens over. Maar ik hoop voor Ford dat het niet de normale manier van korting geven is......

Gurbe
Berichten: 31
Lid geworden op: 18 jan 2009 12:52

Re: Ford Limited Edition € 5000,- korting ? € 3000 minder inruil

Ongelezen bericht door Gurbe »

Sorry,ik begrijp u niet,
uiteindelijk gaat het er om wat u bij moet betalen, op de een of andere wijze word er altijd meer gekeken naar wat men terug krijgt voor de aude auto dan naar wat er nog bij moet, en ieder een denkt maar dat ze in een gouden berg rond rijden, waarom wil je hem dan inruilen?
Je schrijft tegenwoordig nu eenmaal flink af op een auto, dus niet klagen.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Ford Limited Edition € 5000,- korting ? € 3000 minder inruil

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Als je denkt dat je auto veel meer waard is, verkoop hem dan particulier.. Geeft je ook nog meer onderhandelingsruimte bij de aankoop van je nieuwe auto.

EddyVeenstra
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2009 10:33

Re: Ford Limited Edition € 5000,- korting ? € 3000 minder inruil

Ongelezen bericht door EddyVeenstra »

De vorige schrijvers begrijpen het verhaal kennelijk niet. Ford biedt de Mondeo Limited aan met ruim € 5000.- voordeel, maar ze geven dan veel minder inruil voor je "oude" auto.
Om het maar eens anders te illustreren: Als een supermarkt een krat bier voor een scherpe prijs aanbiedt, krijgt u toch ook niet minder statiegeld voor uw lege krat bier ?

ik klaag niet over de afschrijving van een auto en particuliere verkoop is altijd een optie. Het gaat in dit geval hoe deze Ford dealer zijn verhaal bracht.
Een tweedehands auto heeft een bepaalde waarde; actie of geen actie. Door aanmerkelijk minder te geven voor de inruilauto, betaal je eigenlijk zelf een groot deel van de aanbieding. Van het voordeel blijft dan niet zoveel meer over. Dat is het punt waar het mij om gaat.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ford Limited Edition € 5000,- korting ? € 3000 minder inruil

Ongelezen bericht door jlthkoch »

EddyVeenstra schreef:De vorige schrijvers begrijpen het verhaal kennelijk niet. Ford biedt de Mondeo Limited aan met ruim € 5000.- voordeel, maar ze geven dan veel minder inruil voor je "oude" auto.
Om het maar eens anders te illustreren: Als een supermarkt een krat bier voor een scherpe prijs aanbiedt, krijgt u toch ook niet minder statiegeld voor uw lege krat bier ?

ik klaag niet over de afschrijving van een auto en particuliere verkoop is altijd een optie. Het gaat in dit geval hoe deze Ford dealer zijn verhaal bracht.
Een tweedehands auto heeft een bepaalde waarde; actie of geen actie. Door aanmerkelijk minder te geven voor de inruilauto, betaal je eigenlijk zelf een groot deel van de aanbieding. Van het voordeel blijft dan niet zoveel meer over. Dat is het punt waar het mij om gaat.
Hoewel ik het met u eens ben vindt ik uw verhaal niet uitzonderlijk. Hoe vaak wordt er geen abonnement op een tijdschrift aangeboden met iets "gratis", terwijl hetzelfde abonnement zonder iets "gratis" opeens minder kost, om over de "gratis" mobiele telefoons nog maar te zwijgen.
Autodealers zijn geen uitzondering, als u een duurdere (of minder courante of op voorraad zijnde) auto koopt is uw inruil opeens hoger.
Als uw auto werkelijk nog zo mooi is zou ik de suggestie van "Pindakaaspotje" opvolgen en uw auto particulier verkopen, waarna u ongetwijfeld met een berg cash in uw hand een flinke korting kunt bedingen bij aanschaf van een nieuwe auto.
Ik denk dat de inruilprijzen ook lager liggen, want er is (door de economische situatie) een overschot aan auto's, dus ze hebben uw auto ook liever niet.

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Ford Limited Edition € 5000,- korting ? € 3000 minder inruil

Ongelezen bericht door Cr@m »

Probeer het eens bij andere ford dealers.

The Sandman
Berichten: 137
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:44

Re: Ford Limited Edition € 5000,- korting ? € 3000 minder inruil

Ongelezen bericht door The Sandman »

@TS,

dit is een doodnormale gang van zaken. Een aantal andere merken bieden bijvoorbeeld modellen aan met de extra toevoeging "business". Dit doet o.a. Mercedes.

Dat zijn ook wagens die een stuk onder de "normale" prijs liggen. Het nadeel daarvan is echter dat de inruilwaarde van de oude auto een stuk lager ligt.

In de verkoopwaarde van een nieuwe zit namelijk ook vaak de reservering voor de marge van uw inkoopauto.
Vergeet niet dat een ingekochte wagen ook geld kost. Geld waarover men rente zal moeten betalen. Daarnaast moet een dealer zich indekken voor garantiegevallen.

Als uw hoogste prijs nu ongeveer 4k onder de "normale" showroomprijs ligt, vind ik dat nog redelijk. Die showroomprijs is immers ook maar een uitnodiging tot onderhandelen. De koper zal daar ook weer op willen afdingen en waarschijnlijk een ander barrel inruilen.

Tot slot; een Ford kopen is een erg slecht idee. Hier staat als 2de auto een FoFo uit 2008. Nieuw geleverd. Met alleen 2 stoelen en een achterbank, dus geen derde bank. Die wagen kostte in augustus 2008 met alle opties bijna € 26.000. Nu koop ik dezelfde auto met dezelfde opties alleen met een zwaardere motor voor € 21.500. Voor de oude € 26.000 koop ik nu een nieuwe Mondeo.

Ford is door hun eigen akties de waarde van 2de hand Fords ongelofelijk aan het drukken. Ik verwacht dat een dealer op onze FoFo nu nog slechts € 16.000 zal bieden. Dit komt puur door hun eigen prijsverlagingen.

Dus niet doen die Ford, ofschoon het een heerlijke auto kan zijn.

martin19521
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2009 17:30

Re: Ford Limited Edition € 5000,- korting ? € 3000 minder inruil

Ongelezen bericht door martin19521 »

Ik heb toch een heel andere ervaring
Vorige week een Mondeo limited Edition gekocht en de inruilprijs van mijn Toyota Avenis was nagenoeg gelijk aan de door de ANWB opgegeven inruilprijs.

J.Dubbeltje
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 nov 2008 17:26

Re: Ford Limited Edition € 5000,- korting ? € 3000 minder inruil

Ongelezen bericht door J.Dubbeltje »

Sorry ik heb mijn Ford focus 2001 ingeruild voor een focus limited,kreeg bij Opel,Renault,Honda en Nissan €4000,00 :x Maar bij B&K Hoorn €8000,00.
Niet klagen maar ga met je wagentje eens bij ze langs.
Chapeau B&K.HOORN. :D

JHV
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2009 20:32

Re: Ford Limited Edition € 5000,- korting ? € 3000 minder inruil

Ongelezen bericht door JHV »

Hoi,
Ik heb dezelfde ervaring gehad bij een Ford dealer.
Deze Ford dealer gaf 4000 euro minder dan een andere dealer voor mijn Skoda fabia combi. De Toyota dealer gaf echt deze 4000 euro meer.
Bij de Ford ging het om een focus rond de 23.000 euries en bij Toyota om een auto van rond de 26.000. Ben bij verschillende dealers geweest maar de Ford gaf gewoon 3000 tot 4000 euro minder. Auto inmiddels ingeruild voor een nieuwe bij een andere dealer. Heel toevallig was ik vandaag met mijn schoonzoon bij een andere Ford dealer om een nieuwe auto te kopen voor hem. Hem eerlijk gezegd niet aan hun te hebben gedacht, maar hij vertelde van een klant van hem van die dealer hetzelfde verhaal gehoord te hebben toen hij een Skoda inruilde.
Dom van mij, had bij hem moeten zijn.
Ofwel andere Ford dealer bezoeken kan lonen.

patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Re: Ford Limited Edition € 5000,- korting ? € 3000 minder inruil

Ongelezen bericht door patje68 »

J.Dubbeltje schreef:Sorry ik heb mijn Ford focus 2001 ingeruild voor een focus limited,kreeg bij Opel,Renault,Honda en Nissan €4000,00 :x Maar bij B&K Hoorn €8000,00.
Niet klagen maar ga met je wagentje eens bij ze langs.
Chapeau B&K.HOORN. :D
€8000,00...voor een focus uit 2001, laat me niet lachen !
Al zou je die €4000,00 kunnen krijgen, dan moet ik je complimenteren met je onderhandelings capaciteiten.
Een beetje een zaterdagavond op visite verhaal...pochen over je inruil...hihihihihi !

Powergummetje
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 jan 2010 19:46

Re: Ford Limited Edition € 5000,- korting ? € 3000 minder inruil

Ongelezen bericht door Powergummetje »

Tja,.... lang leve het www.

Een beetje shoppen kan nooit kwaad.
We rijden wel naar 2 of 3 supermarkten voor de aanbiedingen, maar waarom niet voor een auto ?

Shoppen werkt echt, zelf reed ik een Audi A4 uit 2001.
Bij diverse garages langs geweest op zoek naar wederom een audi A4.

Het betrof allemaal hetzelfde type/bouwjaar/uitvoering audi waar ik naar zocht.
Tussen de 8 garages waar ik ben geweest zat maar liefst een prijsverschil van €3750,-

Ik ben ondertussen geslaagd en heb het onderste uit de kan weten te halen.
1 jaar garantie, extra set winterbanden op velg.
Door de crisis willen ze nu echt wel graag verkopen, want 1 jaar garantie betekent ook dat je minimaal 2x per jaar een onderhoudsbeurt komt laten doen, anders vervalt de garantie.

Staar je niet blind op de eerste dealer, kijk goed rond en dwing dingen af.
Staat de prijs je niet aan, gewoon weglopen en houdoe, ...
Een take it or leave it houding aannemen, zij willen graag verkopen, dan zullen ze moeten buigen en anders barsten.

Ruil ik dan na een jaar of 3 de auto weer in herhaal ik hetzelfde en weet zo altijd de auto voor bijna de aankoopsprijs weer in te ruilen.

Enneh bij reclame wordt je zowiezo misleid.

Semryan
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2010 14:26

Re: Ford Limited Edition € 5000,- korting ? € 3000 minder inruil

Ongelezen bericht door Semryan »

Een vergelijkbare ervaring:
Ik heb een fiesta gekocht met een registratiekorting van € 1000,-- bij een gerenomeerde dealer in het noorden van het land.
Een week later kom ik in de garage en zie een actiekorting van € 2000,-- op een auto die exact gelijk is, d.w.z. qua uitvoering en rijklaarprijs.
Bij navraag legt de verkoper uit hoe de verschillende kortingen in elkaar steken.
Ik heb vervolgens Ford klantenservice in Amsterdam schriftelijk verzocht om uitleg en om een compensatie van de misgelopen korting. Die uitleg kwam ook keurig maar de compensatie niet. Op een tweede verzoek werd niet gereageerd.

Ik ben van mening dat men mij gewoon € 1000 door de neus heeft geboord. Kom je toevallig een week later dan is er geen probleem.
In de uitleg suggereert men dat de "handel" dan anders was geweest, m.a.w. de inruil was lager geweest.
Dat zou helemaal het toppunt zijn, je betaald dan immers je eigen korting.

Ford schermt met kortingen om klanten te lokken, niet meer en niet minder.

De auto bevalt mij uitstekend. Ik blijf echter met een bedonderd gevoel achter. Het imago van Ford wordt er daardoor in mijn ogen niet beter op. :x

Gesloten