LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garagehouder crasht mijn auto tijdens proefrit

Andere onderwerpen over auto en vervoer
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Garagehouder crasht mijn auto tijdens proefrit

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ivo.w schreef:
04 feb 2019 18:40
sylvesterb schreef:
04 feb 2019 16:14

De waarde van de auto gaat altijd sneller omlaag dan de aflossing van de lening, maar hier kan de garage natuurlijk niet de dupe van worden. Maar TS reageert nergens meer op en is na de vraag niet meer ingelogd geweest zal dus wel netjes opgelost zijn door de garage.
Leg uit?

Juist bij wat oudere tweedehands auto's daalt de waarde niet zo heel hard meer. Tevens weten wij allemaal niet hoe hoog de financiering was en voor welke looptijd of met welk maandbedrag. Wanneer je de aankoop van 4000 euro in 3 jaar aflost, ben je meer aan het aflossen dan wat de auto normaal gesproken in waarde zou dalen.
Had het beter moeten formuleren. De garage heeft niets te maken met de openstaande financiering/lening. Hij dient enkel de schade te vergoeden welke hij heeft veroorzaakt. De lening staat hier compleet los van.

Op basis van de zin "Op de auto staat nog een aanzienlijk bedrag open van een financiering" ben ik er vanuit gegaan dat de waarde van de auto minder was dan de lening.

marc.ghysels
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2019 06:29

Re: Garagehouder crasht mijn auto tijdens proefrit

Ongelezen bericht door marc.ghysels »

De oplossing is er.

Mag gezegd worden dat de garagehouder uiterst redelijk is geweest. Hij heeft zelf contact gehad met de financieringsmaatschappij. Deze zal of een andere auto overnemen in de financiering aan dezelfde voorwaarden als mijn vorige auto of als ze niet meewerken zal de garagehouder de auto onder eigen voorwaarden overnemen waar ik geen verlies op zal hebben. Ze hebben mij een keus gegeven tussen een aantal tweede hands wagens. Opel Meriva 1.6 2005 225000 km , Renault Clio 1.4 2005 220000 km , Peugeot 206 1.4 2007 184000 km , Toyota Yaris 1.4 2011 250000 km . In alle wagens mocht ik een uitgebreide proefrit maken. Tijdens de hele periode mag ik met een vervangwagen rijden(Citroën C3 ) . Alle auto,s kan ik zonder kosten overnemen. Uiteindelijk is de keuze op de Toyota gevallen. Ondanks dat de kilometerstand het hoogst ligt is dit de verstandigste keuze . Het is niet alleen de jongste maar is ook van 1e eigenaar volledig onderhouden door de garagehouder zelf. Kilometerstand is voor lange afstanden . Geen stadsauto . Nieuwe APK , koppeling wordt vervangen en 6 mnd BOVAG garantie. Uiteindelijk is dan toch nog alles goed gekomen. Uiteraard besef ik wel dat de keuze geleid werd door de garagehouder , maar het is wellicht toch de beste deal. Geen van beide partijen zat op de situatie te wachten.

Ik wil nog langs deze weg iedereen bedanken voor de reacties op dit topic. Deze hebben zeker een hart onder de riem gestoken.

witte angora
Berichten: 30755
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Garagehouder crasht mijn auto tijdens proefrit

Ongelezen bericht door witte angora »

Keurig opgelost, bedankt voor de terugkoppeling! Zo kan het inderdaad ook. En wie weet ben je er op de lange termijn wel op vooruitgegaan, een Toyota Yaris en een Fiat Punto zijn toch wel heel andere wagens... ;)

En... graag gedaan! Veel plezier met je 'nieuwe' wagen.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Garagehouder crasht mijn auto tijdens proefrit

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mooi dat het opgelost is. Veel rijplezier!

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Garagehouder crasht mijn auto tijdens proefrit

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Mooi dat het ook vanuit de garagehouder in alle redelijkheid is opgelost. Voortaan gewoon weer naar dit adres toe voor je onderhoud, want hier begrijpen ze duidelijk hoe je problemen door overmacht moet oplossen.

Een Toyota Yaris heeft niet het meest hippe uiterlijk, maar het zijn hele prettige autootjes om mee te rijden. Daar zul je waarschijnlijk nog wel veel rijplezier aan beleven.

Gesloten