LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie auto (deugdelijk product)

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Garantie auto (deugdelijk product)

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Niet elke sloper is een oplichter (en inderdaad bij de Penders moet je gewoon wegblijver). Specifiek Diesels zijn met name in Duitsland helemaal niets meer waard en zeer licht beschadigde modellen belanden daar linea recta op de sloop (er geldt daar zelfs voor jonge dieselauto's al een sloopregeling en die mogen enkel worden verschroot of in onderdelen worden doorverkocht).
Bovendien rijden Diesels daar stukken minder dan hier en zijn jonge auto's met weinig kilometers eerder regel als uitzondering. Heb een paar keer een bijna nieuw dieselblok kunnen kopen waarvan ik zelf mocht checken of de kilometerstanden klopte (blokken zaten nog in de auto en ik bezit software om op meerdere punten te checken of niet geknoeid is met de kilometerstand).
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er met benzinemodellen en onderdelen van hybrides behoorlijk veel meer wordt gerommeld (valt ongetwijfeld meer aan te verdienen).

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Garantie auto (deugdelijk product)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik schreef Enkele sloperijen en weet ze ook niet allemaal....

Fraude komt voor, en vooral bij verkoop aan particulieren.
Een garage willen ze wel als klant behouden.

Vele zijn zeer goed en betrouwbaar maar niet allen helaas.

Franscois
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jul 2018 15:08

Re: Garantie auto (deugdelijk product)

Ongelezen bericht door Franscois »

Bij defensie lopen ook hobby sleutelaars rond. Wellicht ooit een keer geklungeld aan de motor en iets te vastgedraaid. Scheurtje erin, niets zeggen. Klep dicht en rijden maar. Tja, dat kan een keer fout gaan.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Garantie auto (deugdelijk product)

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Mijn vraag is, heeft de auto wel werkelijk 106.700 km. gelopen. Dit lijkt meer op een storing met grote gevolgen, omdat de distributie riem is geknapt. Hij is dus niet tijdig vervangen omdat er met de teller is gerommeld, Vraag de APK gegevens op om te beginnen. Daar staat de tellerstand op. Vraag een goede Ford monteur, hoe je de tellerstand kun wijzigen. Ook rijden met afschakelen van het tellersysteem kan een optie zijn geweest. Een kenner kan veelal meer aan een auto zien aangaande gebruik.
Succes . Groet, Henk.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Garantie auto (deugdelijk product)

Ongelezen bericht door kokka »

@ Henk terpstra,
TS heeft al antwoord gegeven over wat er volgens de ford garage is gebeurd. het tandwiel is blijkbaar eerst gebroken en daarna was er stront aan de knikker.

Gesloten