LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen parkeervergunning bewoner Rotterdam

Andere onderwerpen over auto en vervoer
S Kloot
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2018 17:52

Geen parkeervergunning bewoner Rotterdam

Ongelezen bericht door S Kloot »

Goed nieuws, we gaan in Rotterdam wonen vanaf vrijdag! Zou je denken, maar een parkeervergunning die je niet krijgt omdat de systemen niet in orde zijn houdt ons tegen om in ons nieuwe te gaan wonen.

Na ingeschreven te zijn in de gemeente Rotterdam wat we via een fysiek formulier aangevraagd hebben konden we ook volgens een werknemer van de gemeente rotterdam in de winkel de aanvraag online uitvoeren via digi d. Natuurlijk namen we dit advies aan, maar meermaals werd de aanvraag afgewezen met melding dat we niet wonen in een betaald parkeer gebied. Best wel vreemd, want ik betaalde met verbouwen ook al 1,67 per uur op straat en voor onze deur is blauwe zone waar een schijf voor nodig is, dus dat gaat ook niet werken.

Met het aanvragen van een tijdelijke parkeergunning kregen we een ander probleem online te zien, want we staan niet op een wachtlijst.

Nadat we er achter kwamen dat online toch echt niet ging lukken hebben we de gemeente gebeld. Meermaals werden we afgescheept met verhaal dat het gratis parkeren is, waarna ik netjes meld dat ik toch echt daar betaal als ik daar ben. Ik dacht nog even dat ik zelf gek was, maar ook online zie je duidelijk op de kaart dat het een rood gebied is waar je 1,67 per uur betaald. Na 5 mensen gesproken te hebben via de gemeente ben ik nog steeds niet verder geholpen. Ze kwamen er achter dat het inderdaad verkeerd in het systeem staat en dat er wordt aangegeven dat het gratis is, omdat alleen die straat een blauwe zone is voor de supermarkt. Onze straat is zo klein dat er alleen een blauwe zone is, maar helaas grenst onze voordeur aan die straat en dus ook zone.

Ik word continue van het kastje naar de muur gestuurd en doorwezen naar parkeren afdeling waar ze het verhaal opnieuw moeten uitzoeken. Ik heb al 10x mijn verhaal moeten vertellen en ik wordt pas geloofd als ze er achter komen dat het systeem de vergunning niet kan uitgeven door de blauwe zone.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik zou bijna een parkeerschijf kopen die op batterijen werkt. Maar hiermee kan ik een boete oplopen. Het neerzetten van je auto zonder te betalen levert ook een boete op. Zonder parkeerschijf op blauwe zone levert ook een boete op..

De persoon van de gemeente had hier geen oplossing voor en kon me niet beloven wanneer ik wel een vergunning krijg en ook niet beloven dat ik de kosten terug gedeclareerd krijg die ik betaal voor parkeren.

In mijn ogen faalt hun systeem en moeten hun het systeem aanpassen, zodat iedereen (7 appartementen) alsnog een parkeervergunnng aan kunnen vragen en daadwerkelijk ook krijgen. Het is niet mijn schuld, want ik ben al vanaf September bezig met het verhuizen en verkrijgen van een vergunning.

Helaas hebben meerder bewoners hier last van in het appartementen complex. Ik had vrijdag graag in mijn huis gaan wonen, maar ik kan niet elke dag 20 euro betalen voor parkeren, omdat de gemeente hun systemen niet op orde hebben. Er was geen oplossing mogelijk. Zelfs geen briefje in je auto leggen van de gemeente.. Niks.

Ik wacht nu weer af.. en probeer weer te bellen en heb nu ook bezwaar gemaakt.

Hebben meer mensen deze ervaring gehad? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en ben daarnaast best wel teleurgesteld in de gemeente waar ik hopelijk nog kan gaan wonen en waar ik kan parkeren als ik een vergunning heb..
Laatst gewijzigd door Radar op 21 nov 2018 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Geen parkeervergunning bewoner Rotterdam

Ongelezen bericht door yan »

Zelf even een "vergunning" printen en die achter het raam leggen.
Eventueel alle boetes "retour afzender" met verwijzing naar uw aanvraag en de vermelding dat het geen "betaald parkeren" zone is volgens de website.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geen parkeervergunning bewoner Rotterdam

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien beter een vrije dag opnemen en dit persoonlijk proberen te regelen in plaats van telefonisch?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen parkeervergunning bewoner Rotterdam

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dus omdat de voordeur van uw complex(je) aan een straatgedeelte met gratis parkeren ligt, krijgt u geen vergunning. Begrijp ik het zo goed?

Heel merkwaardig, vooral omdat een blauwe zone wel degelijk vergunningsplichtig is.

U vraagt of meer mensen deze ervaring hebben. U geeft zelf het antwoord al: verscheidene andere bewoners van die zeven appartementen. Hoe doen zij dat al die tijd dat zij er nu wonen?

Een heel vreemd topic, dit. Om niet te zeggen: onzin.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Geen parkeervergunning bewoner Rotterdam

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik zou u adviseren om contact op te nemen met de Ombudsman
Grote kans dat er dan snel iets te regelen valt

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Geen parkeervergunning bewoner Rotterdam

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Ik zou de boete accepteren en hiertegen in beroep gaan. Grote kans dat deze wordt kwijtgescholden en de gemeente gemaand wordt dit te regelen.

Ook zou ik een klacht indienen bij de gemeente hierover, mijn ervaring is dat een klacht op een ander niveau behandeld wordt. https://www.rotterdam.nl/loket/vraagboom-klacht/

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen parkeervergunning bewoner Rotterdam

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Dit is geen vergunning maar ontheffing voor bewoners van de blauwe zone.
Die kun je pas aanvragen via Digid nadat je daar ook staat ingeschreven via GBA dus pas na inschrijven gemeente op dat adres en soms 1 dag later, of ze kosten vragen voor ontheffing Blauwe zone is per gemeente verschillend.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Geen parkeervergunning bewoner Rotterdam

Ongelezen bericht door BreejKC »

meermaals werd de aanvraag afgewezen met melding dat we niet wonen in een betaald parkeer gebied.

Ze kwamen er achter dat het inderdaad verkeerd in het systeem staat . . .

Typisch de ambtenaren van de Gemeente Rotterdam. Als er iets aan hun kant niet goed gaat zijn ze er meer dan uitstekend in om de gewaardeerde burger van het kastje naar de muur te sturen. De gewaardeerde burger vol in vertwijfeling achterlatend. Ik lees regelmatig verslagen van de Ombudsman van deze gemeente welke boekdelen spreken en het bovenstaande meer dan bevestigen. Deze verslagen zijn openbaar beschikbaar en vindt u op de website van de Gemeentelijk Ombudsman Rotterdam.

Als u bovenstaande quote op schrift heeft dan staat u sterk. Zoals hierboven al vermeldt is dit typisch een kwestie die door de Gemeentelijke Ombudsman van Rotterdam uitgezocht moet worden. U heeft duidelijk te maken met ambtenaren van doen te hebben die simpelweg de moeite niet willen nemen om voor u de juiste oplossing te bewerkstelligen. Met zulke ambtenaren zult u dus geen steek verder meer komen. Uitsluitend doordat de verantwoordelijk wethouder door die Gemeentelijke Ombudsman op de vingers wordt getikt en dit naar beneden toe doorsijpelt, zal het er nog voor zorgen dat u die felbegeerde parkeervergunning ontvangt, en mogelijk zelfs nog in aanmerking komt voor een vergoeding van kosten omdat u onnodig te veel parkeerbelasting via de automaten op straat heeft moeten betalen.

Hoe kunt u de Gemeentelijk Ombudsman te Rotterdam bereiken?
De gemeentelijke ombudsman in Rotterdam is iedere werkdag telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 16.00 uur. U kunt ook bellen met vragen over uw klachten op: Telefoon 010 411 16 00.
Ook kunt u een afspraak maken om uw klacht persoonlijk toe te lichten. Het bezoekadres is: Minervahuis I Meent 106, 4e etage, 3011 JR Rotterdam.

Annemieke67
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2017 18:44

Re: Geen parkeervergunning bewoner Rotterdam

Ongelezen bericht door Annemieke67 »

Heb je al geprobeerd om ipv de gemeente, parkeerbeheer Rotterdam te bellen? Zij gaan nl over de uitvoering en dus de bekeuringen voor fout parkeren in Rotterdam. Ook begrijp ik niet of je nu wel of niet ingeschreven staat, want zodra je ingeschreven staat als bewoner kun je idd een dag later de ontheffing aanvragen. Als dit allemaal niet werkt, zou ik verhuizen, wachten op de bekeuring en in bezwaar gaan, maar wel zorgen dat je op schrift hebt dat gemeente zegt dat het vrij parkeren is! En zoals al eerder gezegd de ombudsman inschakelen. De gemeente Rotterdam is met erg veel heel moeilijk en langzaam helaas, maar toch welkom in onze mooie stad😊

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen parkeervergunning bewoner Rotterdam

Ongelezen bericht door crazyme »

Wachten op bekeuringen lijkt mij een slecht advies. Dat levert alleen maar meer bureaucratie en kosten op.

Hoe ver is het lopen vanaf een gratis parkeerplek ? Dat zou mijn eerste (tijdelijke) optie worden.

S Kloot
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2018 17:52

Re: Geen parkeervergunning bewoner Rotterdam

Ongelezen bericht door S Kloot »

Update:

Onzin is dit topic zeker niet. Het bestaat alleen maar uit feiten, helaas..

Pas sinds we officieel inwoners waren in rotterdam hebben we pogingen gedaan online, via de gemeente en telefonisch voor een parkeervergunning. We wisten duidelijk dat je eerst ingeschreven moest zijn voordat je kan aanvragen.

Ik heb al lang een dag vrij gevraagd om naar de gemeente te gaan. Daar kunnen ze me niet helpen. En je wordt ook niet geholpen zonder afspraak die je online moet maken. Vaak is de agenda online vol gepland en moet je wachten op een vrije plek. Mijn vriend had een afspraak en daar werd in de afspraak verwezen naar een verkeerd e-mailadres.

Daarnaast gaan we nu kijken om met alle bewoners een brief op te stellen samen met een jurist. Kijken of dat de oplossing biedt.

Parkeerbeheer is nog idd een goed idee! Dat ga ik proberen van de week.

Alle bewoners parkeren nu met een blauwe kaart of parkeren verder verwijderd van het centrum en gaan met de fiets, metro of ander vervoer naar huis.

Vaak doen we nu elk uur het uur terug zetten, maar daar komen de parkeerwachters ook achter omdat ze blijkbaar een wit kruisje zetten op je band als ze twijfelen of je er al langer staat als een uur, dan komen ze terug om je alsnog een boete te geven. Ook al heb je het uur terug gezet op je blauwe kaart.

Bedankt voor alle tips!!!

Gesloten