LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gehuurde auto niet beschikbaar, alternatieve auto duurder

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Paultenkaten1956
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2019 11:19

Gehuurde auto niet beschikbaar, alternatieve auto duurder

Ongelezen bericht door Paultenkaten1956 »

Goede morgen,
Ik had een auto gehuurd vanuit Nederland bij Eurocar Keddy onderdeel van Europcar van 13 mei t/m 21 mei 2019.
Het ging om een Citroen C3 voor een bedrag van 145,90 met afkoop eigen risico.
Je zou denken , zo dat is geregeld en klaar.
Aan gekomen in Nice ging ik me melden, en ik was de eerste in de lange rij. Een dame nam me papieren door en sprak slecht Engels en ik sprak slecht Frans. Op een gegeven moment begon de dame zover ik het kon volgen dat de prijs die ik had betaald niet voldoende was en de auto hadden ze ook niet. Ik stelde de vraag wat er mee was, nou de auto die er niet was moest ik een andere huren en de verzekering was ook niet goed en uiteindelijk kwam er een bedrag bij van 280,00 euro bovenop de al betaalde 145.90. Ik meld dat ik dit niet wilde en dat het hun probleem was. Toen sloeg het gesprek om de dame werd boos en de andere mensen wilde ook hun auto ophalen maar de tijd van het lange wachten werd in mijn schoenen geschoven. De mensen werden ook boos en begonnen op de balie te slaan en in verschillende talen te schreeuwen. Uiteindelijk heb ik de creditkaart er in gedaan en betaald met een hartslag van 200, ik moest met de spray onder me tong spuiten want ik kreeg een druk op mijn borst. De volgende dag heb ik gebeld met Europcar Nederland en deze meld dat dit niet kon en dat ik een brief moest schrijven naar het hoofdkantoor in Duitsland. Deze hebben in een reactie gemeld dat het was zoals het was. Ik vind dit oplichting eerste klas. Heb hun geschreven dat het voor 21 Juni geregeld moet zijn anders ga ik het melden op sociaal media en zeker naar Radar die al vaker hebben behandeld en uit gezonden. De hamvraag: kunt en wilt u me helpen aub, dit is schandelijk gewoon. ben ook bereid om dit persoonlijk op tv te komen toelichten want dit moet stoppen.
In afwachting van uw reactie,
PB ten Katen

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Gehuurde auto niet beschikbaar, alternatieve auto duurder

Ongelezen bericht door thecure »

Gelukkig met creditcard betaald.
Dus betaling betwisten... Klaar.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Gehuurde auto niet beschikbaar, alternatieve auto duurder

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vooraf geregeld dus niets te verdienen tenzij je deze methode volgde...

Zet de goedkopere budget auto weg en probeer een duurdere kwijt te raken, bekend probleem.

Boek nooit vooraf en vaak is de deze auto gewoon beschikbaar!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Gehuurde auto niet beschikbaar, alternatieve auto duurder

Ongelezen bericht door kokka »

thecure schreef:
18 jun 2019 18:34
Gelukkig met creditcard betaald.
Dus betaling betwisten... Klaar.
als je een betaling hebt gedaan en daarvoor ook daadwerkelijk een dienst hebt afgenomen, is het niet zomaar... klaar denk ik.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Gehuurde auto niet beschikbaar, alternatieve auto duurder

Ongelezen bericht door kokka »

Komkommertijd schreef:
18 jun 2019 21:06
Boek nooit vooraf en vaak is de deze auto gewoon beschikbaar!
als je niets geboekt hebt, denk je dan dat je nog veel kans maakt om de goedkoopste klasse te huren??

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Gehuurde auto niet beschikbaar, alternatieve auto duurder

Ongelezen bericht door 16again »

kokka schreef:
18 jun 2019 21:51
thecure schreef:
18 jun 2019 18:34
Gelukkig met creditcard betaald.
Dus betaling betwisten... Klaar.
als je een betaling hebt gedaan en daarvoor ook daadwerkelijk een dienst hebt afgenomen, is het niet zomaar... klaar denk ik.
Je moet ook niet de hele betaling betwisten, alleen maar de meerprijs

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Gehuurde auto niet beschikbaar, alternatieve auto duurder

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zelf eind vorige eeuw meegemaakt op Ibiza!

De Seat Ibiza was er niet, klant voor mijn moest duurdere grotere Passat nemen!
En ja hoor, ik vroeg en kreeg zijn Ibiza geleverd!
Had niets gereserveerd, en als ze geen kleine hadden was ik naar buren gegaan....
Daar hadden ze oude zooi voor nog minder met deuken!
Kreeg de door vorige gereserveerde Ibiza gewoon mee, en tegen plaatselijke prijzen.
Later na gevraagd hier en bleek hier huren duurder als plaatselijk...
De reservering en boeken koste dus ook geld.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gehuurde auto niet beschikbaar, alternatieve auto duurder

Ongelezen bericht door juliomariner »

Paultenkaten1956 schreef:
18 jun 2019 11:49
Heb hun geschreven dat het voor 21 Juni geregeld moet zijn anders ga ik het melden op sociaal media en zeker naar Radar die al vaker hebben behandeld en uit gezonden. PB ten Katen
Heel het internet staan vol met dit soort verhalen dus blijkbaar zijn ze niet onder de indruk daarvan. Als Radar het al meerdere keren heeft uitgezonden helpt dat blijkbaar dus ook niet.
Uw "dreigement" zal dan ook helemaal niets helpen. U zou het eens bij uw rechtsbijstand verzekering kunnen proberen.
Mochten die er ook geen brood inzien denk ik dat u het maar als een heel dure leerschool moet zien. (zuur maar waar)

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gehuurde auto niet beschikbaar, alternatieve auto duurder

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
18 jun 2019 22:27
kokka schreef:
18 jun 2019 21:51
thecure schreef:
18 jun 2019 18:34
Gelukkig met creditcard betaald.
Dus betaling betwisten... Klaar.
als je een betaling hebt gedaan en daarvoor ook daadwerkelijk een dienst hebt afgenomen, is het niet zomaar... klaar denk ik.
Je moet ook niet de hele betaling betwisten, alleen maar de meerprijs
Inderdaad. Er is een overeenkomst die de verhuurder een verplichting geeft om X te doen en recht geeft op Y euro's. De verhuurder komt de verplichting niet correct na (levering duurdere auto) en meent daarom nu recht te hebben op Y+Z euro's. Die vlieger gaat uiteraard niet op. TS heeft recht op teruggave van Z euro's.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gehuurde auto niet beschikbaar, alternatieve auto duurder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Altijd mooi hoe de casus vertalen naar een paar letters (X, Y, Z) het verhaal lekker duidelijk maakt.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Gehuurde auto niet beschikbaar, alternatieve auto duurder

Ongelezen bericht door yan »

Tja achteraf..
volgende keer daar ter plekke bij je standpunt blijven, al moet het hele vliegveld wachten, het is niet jouw fout.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Gehuurde auto niet beschikbaar, alternatieve auto duurder

Ongelezen bericht door alfatrion »

yan schreef:
24 jun 2019 09:38
Tja achteraf..
Dat maakt dat TS op dat moment kon genieten van de vakantie en de schade van TS nu financieel kan worden afgehandeld.

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Gehuurde auto niet beschikbaar, alternatieve auto duurder

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

De creditcard betaling kan je betwisten. indien je daar echter hebt getekend voor deze extra kosten kan het wel lastig worden. Het is onjuist maar indien je die duurdere auto dus hebt afgenomen kunnen ze wellicht stellen dat jij ermee akkoord was en de auto gewoon duurder was. Het blijft onjuist uiteraard. Ze hebben je wellicht een extra verzekering aangesmeerd die naar hun mening niet zou zijn afgesloten, het is echter Kedy/Eurocar hier die jou zal vrijwaren indien er daar iets gebeurt (zo zie ik het vaak langskomen dat een eigen risico bijvoorbeeld door een NL bedrijf zal worden vergoed indien die toch verschuldigd is aan de maatschappij in het buitenland)

Ik denk dat de creditcard maatschappij je hierin wel zal beschermen, het is niet met zekerheid te zeggen. Je zal eerst bij de partij zelf het geld moeten terugeisen en dan kan je de betaling terug proberen te vorderen. Verder is Europcar mijns inziens een betrouwbare club en zou dit niet moeten gebeuren eigenlijk.

Gesloten