LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gevaarlijke situatie door haperende rolstoel

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Winyan
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2019 09:34

Gevaarlijke situatie door haperende rolstoel

Ongelezen bericht door Winyan »

Door de slechte service van Welzorg lag ik haast met mijn rolstoel onder de metro, ik mag blij zijn dat ik nog leef.
27 Februari heb ik mijn eerste elektrische rolstoel Puma40 gekregen en er was haast wel elke week een monteur hier voor de rolstoel, voor mijn zit kussen dan weer voor mijn rug kussen die ineens los zat en er af viel dan weer voor de kuit banden die ineens door midden scheurde en de nieuwe die ik na een lange tijd eindelijk kreeg steeds los ging, ik heb toen om beensteunen gevraagd en 22 mei kreeg ik dan eindelijk nieuwe beensteunen, 28 eindelijk een nieuwe accu toen was het weer de accu want die was finaal kapot zei de monteur en dat was dus de reden dat mijn rolstoel zo langzaam reed, ja hoe kan dat nou hè er zat toch pas een nieuwe accu in? Waarschijnlijk niet dus.
Toch ging mijn rolstoel steeds langzamer rijden maar de monteurs geloofde mij niet en hadden ook geen tijd om er even mee te rijden mijn rolstoel moet 10 km rijden maar reed maar 6 km en zelfs 5 km en dat werd steeds minder maar er zelf even mee rijden ho maar, omdat ik toch vol bleef houden dat mijn rolstoel veel te langzaam reed kreeg ik maar een nieuwe oplader, ik durfde niet eens meer over te steken.
Zaterdag 1 juni gebeurde het ongeval, ik ging een afrit af om over te steken maar ineens stond mijn rolstoel als een blok stil, auw mijn rug en nek, een man heeft mij en mijn rolstoel gelukkig de stoep op geholpen, later deed de rolstoel het weer dus ben ik weer gaan rijden, ik moest het spoor over, ik begon te rijden en toen ineens gingen de toeters en bellen af en de bomen kwamen al omlaag maar ik kon niet harder rijden, mijn rolstoel ging zo tergend langzaam, ik stond dood angsten uit wat logisch is, ik schoot een gebedje naar boven dat ik de overkant levend zou halen, God zij dank ik had het net op het nippertje gehaald maar de schrik zat wel in mijn schoenen, ik probeerde thuis te komen maar onderweg heeft mijn rolstoel nog eens 2 keer als een blok stil gestaan dus weer 2 keer die klappen in mijn rug en nek, gelukkig dat er nog goeie mensen bestaan anders had ik niet thuis gekomen en even Welzorg bellen kwam niet eens bij mij op, zo erg was ik in de war en ik was ook echt helemaal de kluts kwijt maar eenmaal thuis gekomen heb ik, totaal overstuur, Welzorg gebeld die (nu wel)) gelijk een monteur stuurde en dezelfde dag kreeg ik een leen rolstoel totdat ik mijn eigen rolstoel terug had, ik heb gelijk Welzorg gebeld en gezegd dat ik die rolstoel echt niet meer terug wil want de telefonist die had mij gezegd dat Welzorg mij wel een hele ouwe rolstoel had gegeven hij zei nog, mevrouw ik ben blij dat u er nog goed van af bent gekomen, dit had nooit mogen gebeuren.
Wel kreeg ik idd een gloed nieuwe rolstoel, deze rolstoel is echt nieuw (2019) waarom moeten er toch altijd eerst ongelukken gebeuren.
21 juni kwam er weer een monteur maar nu voor de zwenkwielen want die zwenken té erg, zo erg dat ik achteruit de lift niet meer uit komen, de rolstoel blijf tegen de zijkanten van de lift klappen omdat de wielen alsmaar alle kanten op blijven zwenken, zo kwam ik ook mijn eigen huis niet in, ik klapte ook met mijn rolstoel links en rechts tegen de deur posten aan, zelfs de monteur die zo technisch moest zijn gebeurde dat dus hij is maar uit de stoel gestapt en heeft de stoel maar lopend naar binnen gereden en ondanks dat hij technisch is wist hij niet eens wat de oorzaak was, wat technisch hè. Nu zou dezelfde technische monteur komen voor weer die zwenkwielen maar ik had van de week een monteur van Vegro hier, Vegro die Welzorg over heeft genomen alleen nog niet in Rotterdam jammer genoeg, hij vond mijn rolstoel heel mooi en zag ook gelijk dat het een nieuwe rolstoel was, ik vertelde hem over de zwenkwielen en die monteur zei mij gelijk waardoor die wielen zo bleven zwenken, de hele stoel staat teveel naar voren mevrouw, de hele stoel rust op die voorwielen, de stoel moet juist naar achteren gezet worden en dan bent u van dat erge zwenken af dus ik heb die monteur afgezegd, ik wacht nu gewoon even op de adviseur die vrijdag 5 juli komt om de zitting aan te passen en dat had ik nou net niet mogen doen zei die mevrouw van de afdeling klachten, ik had de monteur gewoon moeten laten komen maar ik luisterde liever naar een vreemde monteur die niet eens van Welzorg was en toch wil ik het risico niet nemen om die monteur aan mijn voorwielen te laten knutselen want mijn vertrouwen in heel Welzorg en ook de monteurs, op enkele na, ben ik, na dat ongeval, totaal kwijt want door de nalatigheid van Welzorg en het niet geloven door die monteurs dat mijn rolstoel zo tergend (gevaarlijk) langzaam reed heb ik nu wel slachtofferhulp en moet ik straks ook nog EMDR therapie gaan nemen omdat ik er echt een trauma aan over heb gehouden

Het is een lang verhaal geworden maar ik wilde het echt heel duidelijk beschrijven hoe Welzorg de mensen met een beperking behandeld.

Winyan
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jun 2019 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Gevaarlijke situatie door haperende rolstoel

Ongelezen bericht door rvjapio »

Het noemen van een leverancier lijkt me nu juist de essentie van een klacht. Daar leven de klachtensites juist van. En vergeet de facebookpagina K(welzorg) niet (tot sept. 2018).

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Gevaarlijke situatie door haperende rolstoel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zou niet oversteken, de trein stopt niet en je moet redelijk doorlopen als de lampen beginnen.... bij storing....?

Ook klagen bij de gemeente dat je een onbetrouwbaar vervoermiddel kreeg want uitval mag niet zo vaak voorkomen.

Als fietser reken ik er ook op dat je bij oversteken door rijd en niet zomaar stopt, dus ik ga achter je langs en boem!
Ja, het plotseling stoppen is ook bij elders oversteken gevaarlijk omdat niemand daar op rekende

Moneyman
Berichten: 30089
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gevaarlijke situatie door haperende rolstoel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morganlefay schreef:
29 jun 2019 12:50
Verder zou ik voorzichtig zijn met het benoemen van een leverancier, wat u schrijft moet juridisch hard zijn anders heet dit laster.
Onzin. Dit soort verhalen zijn geen enkel probleem.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gevaarlijke situatie door haperende rolstoel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor laster hoeft niemand bang te zijn. Dit is een consumentenforum en mensen kunnen en mogen hier gewoon verslag doen van hun ervaring.

U kunt overwegen uw klacht voor te leggen aan de geschillencommissie waar Welzorg bij aangesloten is:

https://gnkh.klachtregeling.nl/

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Gevaarlijke situatie door haperende rolstoel

Ongelezen bericht door Revoked »

Komkommertijd schreef: Afbeelding
Huh? Heb jij dit niet meegemaakt? Hoe is het mogelijk!

Gesloten