LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Helaas lijkt TS niet meer te reageren want ik had wel interesse. Ik denk ook dat iedereen eens iets meer moet open staan voor "doordenkers" die zich niet veel aantrekken van zogenaamde "natuurwetten".
Want hoe kan de zon al zo lang bestaan en nog bestaan in de toekomst en dat dit niet in strijd is met een "door ons zelf opgelegde natuurwet".

Want de kreet Perpetuum Mobile is van toepassing op bijna alles in de ruimte als je de uitleg van "Eeuwig" er afhaalt.
Want Perpetuum Mobile betekend in werkelijkheid Voortdurende Beweging, en niet Oneindige Beweging.

Maar dat stuit meteen op veel weerstand, evenals de eerste die vertelde dat de aarde niet plat is en dat niet alles om de Aarde draait.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door 16again »

De zon is een grote kernfusiereactor, en kan miljoenen jaren energie leveren.
De mensheid is ook bezig met ontwikkeling van fusiereactors, en bij ontwikkeling daarvan komt heel wat meer kijken dan een oproep voor zolderkamer hobbyisten op een forum

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik wil alleen maar zeggen dat we niet kunnen zeggen dat iets niet mogelijk is tot we het met volle 100% hebben bewezen dat iets niet kan.
Dus ik ben zeker benieuwd naar het concept, alleen is het lastig dit te beschermen en toch mensen er voor te interesseren en mee te krijgen.

En daarbij moeten we ons niet verschuilen achter een eigen gemaakte wet,
Want die wet geldt alleen tot het tegendeel kan worden bewezen. En die wet is niet absoluut.

En het is natuurlijk erg kortzichtig om maar aan te nemen dat "je wel weet" wat iemand denkt te hebben uitgevonden.
Dus allerlei aannames en belachelijk maken van dit topic is natuurlijk kinderachtig en heel typerend voor sommige.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door 16again »

hebra98 schreef:
26 feb 2021 10:37
En het is natuurlijk erg kortzichtig om maar aan te nemen dat "je wel weet" wat iemand denkt te hebben uitgevonden.
Dus allerlei aannames en belachelijk maken van dit topic is natuurlijk kinderachtig en heel typerend voor sommige.
Eens vonden we het wiel uit. Maar de tijd van dit soort op zichzelf eenvoudige uitvindingen, ligt ver achter ons.
Tegenwoordig zijn uitvindingen meer ontwikkelingen, waar een groot aantal gerenommeerde wetenschappers jarenlang aan samenwerken.

Als iemand dan de uitvinding van zowel de superbatterij als de zelfrijdende auto onder de pet heeft, dan plaats ik mijn vraagtekens. En dat mag je van mij belachelijk vinden.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door witte angora »

Brainstormen begint bij één idee...

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

hebra98 schreef:
26 feb 2021 10:22
Ik denk ook dat iedereen eens iets meer moet open staan voor "doordenkers" die zich niet veel aantrekken van zogenaamde "natuurwetten".
Want hoe kan de zon al zo lang bestaan en nog bestaan in de toekomst en dat dit niet in strijd is met een "door ons zelf opgelegde natuurwet".
Ik heb gehoord dat die virus wappies van Willem Engel van plan zijn om hier ook een proces over te beginnen. ze willen de natuurwetten afschaffen, deze leggen een te grote beperking op op de bevolking.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door witte angora »

Hé ja, wat fijn zou het zijn om niet meer verplicht adem te halen. Wat zal dat bergen energie schelen!

En daarmee komen we weer bij de TS uit: het opslaan van elektriciteit in een superaccu.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
26 feb 2021 11:43
Brainstormen begint bij één idee...
Meerdere zelfs.
En het idee van de zelfrijdende auto gaat zeker gerealiseerd worden. Maar dan wel door de googles van deze tijd, die er miljarden in kunnen investeren. En het dan terugverdienen, uber taxis en vrachtwagens zonder chauffeur om maar wat te noemen.
Maar een chemische batterij met 100 keer grotere opslagcapaciteit dan de huidige zie ik voorlopig niet gebeuren. Er is al veel onderzoek naar gedaan, de vooruitgang gaat niet zomaar met een factor 100.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door juliomariner »

TS geeft zelf aan niet voldoende kennis te hebben. Hoe kan het dan dat hij slimmer denkt te zijn dan duizenden wetenschappers die hier dagelijks mee bezig zijn?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
26 feb 2021 10:22
Ik denk ook dat iedereen eens iets meer moet open staan voor "doordenkers" die zich niet veel aantrekken van zogenaamde "natuurwetten".
Daar staat de wereld ook wel voor open. Als iemand het bewijst middels een wetenschappelijke paper een werkend apparaat. Zo is in wetenschappelijk papers al bewezen dat het mogelijk is sneller te gaan dan de lichtsnelheid door de ruimte te buigen.
hebra98 schreef:
26 feb 2021 10:22
Want hoe kan de zon al zo lang bestaan en nog bestaan in de toekomst en dat dit niet in strijd is met een "door ons zelf opgelegde natuurwet".
Ten eerste leggen we onszelf geen natuurwetten op, dat doet de natuur. Ten tweede vindt in de zon een proces van kernfusie plaats en zal de zon wel degelijk op een dag uitdoven, over zo'n 5 miljard jaar.
hebra98 schreef:
26 feb 2021 10:37
Ik wil alleen maar zeggen dat we niet kunnen zeggen dat iets niet mogelijk is tot we het met volle 100% hebben bewezen dat iets niet kan.
Ja, fat kunnen we wel. Dat noemen we wetenschap. En een stukje techniek.
hebra98 schreef:
26 feb 2021 10:37
En daarbij moeten we ons niet verschuilen achter een eigen gemaakte wet,
Eigen gemaakte wetten vind je in wetboeken. Natuurwetten gelden gewoon, altijd. Maar we kunnen techniek uitvinden om deze te omzeilen. De zwaartekracht geldt, altijd. Doch middels vliegtuigen (en eerder al hete luchtballonnen) en later weer raketten hebben we de zwaartekracht kunnen omzeilen. Daarmee bestaat ze echter nog steeds.
hebra98 schreef:
26 feb 2021 10:37
En het is natuurlijk erg kortzichtig om maar aan te nemen dat "je wel weet" wat iemand denkt te hebben uitgevonden.
Dus allerlei aannames en belachelijk maken van dit topic is natuurlijk kinderachtig en heel typerend voor sommige.
TS heeft niks uitgevonden. TS beweert een idee te hebben. Dat een ander vervolgens moet gaan omzetten in een daadwerkelijk iets.
Als TS daadwerkelijk iets had uitgevonden had TS zelf wel zo'n accu gebouwd en dit aan de wereld getoond.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Geinig, topicstarter begeeft zich met zijn idee op mijn vakgebied, en al ga ik zeker niks zeggen daarover, neem voor één keer van mij aan dat een batterij die 40.000 kilometer meegaat simpelweg onmogelijk is te fabriceren, welke revolutionaire uitvonding je ook meent te hebben gedaan. Het kan niet, het bestaat niet.

Als ts echt denkt dit te hebben uitgevonden, ik zou het graag lezen en zien. Zou het echt gelukt zijn alle anderen te omzeilen, en in het voorbij gaan wat natuurwetten te negeren, dan zijn we overmorgen beide miljardair.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door joep873 »

Arizonakid schreef:
26 feb 2021 14:40
neem voor één keer van mij aan dat een batterij die 40.000 kilometer meegaat simpelweg onmogelijk is te fabriceren, welke revolutionaire uitvonding je ook meent te hebben gedaan. Het kan niet, het bestaat niet.
Fijn, maar dat is natuurlijk net zo nietszeggend als de TS.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar zelfs dat doet ie niet. Had ie dat maar gedaan. Dan kon er inhoudelijk gereageerd worden. Hij post alleen de aankondiging dat ie een idee heeft.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door Methusalah »

hebra98 schreef:
26 feb 2021 10:22
Helaas lijkt TS niet meer te reageren want ik had wel interesse. Ik denk ook dat iedereen eens iets meer moet open staan voor "doordenkers" die zich niet veel aantrekken van zogenaamde "natuurwetten".
Want hoe kan de zon al zo lang bestaan en nog bestaan in de toekomst en dat dit niet in strijd is met een "door ons zelf opgelegde natuurwet".

Want de kreet Perpetuum Mobile is van toepassing op bijna alles in de ruimte als je de uitleg van "Eeuwig" er afhaalt.
Want Perpetuum Mobile betekend in werkelijkheid Voortdurende Beweging, en niet Oneindige Beweging.

Maar dat stuit meteen op veel weerstand, evenals de eerste die vertelde dat de aarde niet plat is en dat niet alles om de Aarde draait.

Er is een reden dat het natuurwetten zijn. Deze kunnen niet gebogen of gebroken worden. En perpetuum mobile is en zal altijd onmogelijk zijn (want: entropie). Ter onderbouwing: als die wetten niet zouden kloppen, hadden wij nooit kunnen vliegen, naar de maan kunnen gaan of een van de duizenden technieken kunnen ontwikkelen. Juist omdat die wetten zo onwrikbaar zijn werken heel veel van onze uitvindingen en technieken.

En je hebt ongelijk. Perpetuum komt van in perpetuity en dat betekent oneindig. En een synoniem van voortduren = altijd. Dus de eeuwige beweging is de enige correcte uitleg van perpetuum mobile (en heeft verder niets met 'de ruimte' te maken).

Zodra iemand spreekt over 'zogenaamde' natuurwetten kan ik je niet serieus nemen op het onderwerp. Dan heb je er echt niet genoeg verstand van (en dat kan en mag want het is complexe materie).
Laatst gewijzigd door Methusalah op 26 feb 2021 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

joep873 schreef:
26 feb 2021 14:53
Arizonakid schreef:
26 feb 2021 14:40
neem voor één keer van mij aan dat een batterij die 40.000 kilometer meegaat simpelweg onmogelijk is te fabriceren, welke revolutionaire uitvonding je ook meent te hebben gedaan. Het kan niet, het bestaat niet.
Fijn, maar dat is natuurlijk net zo nietszeggend als de TS.
Tja, want hoe kan je aantonen dat iets niet werkt als zoiets nog niet bestaat.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Geweldig idee: wie heeft kennis van programmeren, elektriciteit en scheikunde?

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic wordt gesloten, na bevestiging van de TS.

Gesloten