LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gezondheidsverklaring rijbewijs: ADD eerlijk noemen?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Gezondheidsverklaring rijbewijs: ADD eerlijk noemen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het probleem is dat zieke mensen die 1 of meer keren Ja invullen soms gewoon een rijbewijs kregen en examen mogen doen.
Alleen is de looptijd vrijwel altijd iets korter dan 10 jaren....
3 tot 5 jaren komt regelmatig voor.

Dus ze mogen vaak gewoon examen doen en dagelijks rijden, alleen moeten ze elke keer veel medische onderzoeken betalen elke 5 jaren dus veel extra kosten, en het werd totaal niet veiliger.
Het is een papieren maatregel die veel tijd en geld kost voor mensen die eerlijk zijn!

Naast enkele die geen examen mogen doen of moeten stoppen, wat natuurlijk prima is, heeft meer dan 90% gewoon een rijbewijs gekregen tegen extra hoge kosten en vele maanden spanning en geregel.

Dat wetende krijg je dat vele gaan frauderen, het mag nooit maar als je de kosten weet van de vele die ik hier boven noemde.....
Eenmaal in het systeem kreeg je levenslang een extra duur papiertje.

Bij meer dan 90% van de eerlijke invullers is niets aan de hand, ik zou ze graag ook een 10 jaren rijbewijs geven.
Ook Invalide die dagelijks vele KM maken hebben zelden een 10 jaren en de zwakkeren kregen dus hoger tarief voor verlengen!

Daarom en omdat het algemeen bekend is verwacht ik dat er vele frauderen, maar dit niet toe durven te geven.
Meer dan half jaar van te voren en niet op tijd klaar.... dus enkele maanden thuis zitten?
Dan krijg je dat ze dat gehele familie rond vertellen en die ervaringsdeskundige adviseren om indien mogelijk niets te melden!

CBR heeft door traag verwerken aanvragen en maar 3 tot 5 jaren deze fraude wel zelf in de hand gewerkt!

En ja, ik rij gewoon niet als ik nog moet drinken!
Melk moet, de witte Motor! :mrgreen:

Gesloten