LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groenstrook wordt parkeerplaats

Andere onderwerpen over auto en vervoer
ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
26 jul 2019 19:56
mahadma schreef:
26 jul 2019 19:49
...... lichtcommissie......
Heel vroeger veel met een VVE te maken gehad, met bewoners, technische commissies enz enz. Maar werkelijk nog nooit met een speciale "lichtcommissie".....

Ik vermoed dat het de kluchtcommissie moet zijn.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door gosewijn »

Met de carnaval hebben wij met de lichtjesoptocht een lichtcommissie , dus het kan wel.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

Meiklokje schreef:
25 jul 2019 13:56
Evenals een ambtenaar van de gemeente betitelen als "freak", is het etiketje "kwade genius" wel snel geplakt als het alleen gaat om het "stiekem" uitstappen om 08.00 uur "voordat zijn personeel er is". Zou zijn personeel van niets mogen weten of is dit moment op de dag wellicht voor de opticien het meest gunstige qua werkzaamheden?
Ik kan me net als BL2 niet aan de indruk onttrekken dat er veel meer al veel langer speelt, gezien uw uitspraak dat opticien "alles" in het geniep doet. Vooringenomenheid kan een open gesprek danig in de wegzitten.
Eens. Dit topic staat bol van aannames, vooroordelen en bovendien wordt vaak gezegd "dit kan en mag niet", terwijl er "dit wil ik niet" moet staan.

Meestal helpt een open, constructieve en oplossingsgerichte houding veel beter om een probleem op te lossen. Dit is dus geen persoonlijke kritiek, maar vooral een tip.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

Update: er zijn inmiddels twee werkneemsters geweest die de real situatie gezien hebben en vonden het niet kunnen, ze schrokken enorm, er zijn foto's gemaakt en er wordt intern "heroverlegd". Verdere info op directeurs nivo heeft (voor wat het waard is) opgeleverd dat er nog geen handtekening staat onder een contract/verkoop. Er komt in september (brief ontvangen) na overleg een bewoners vergadering + persoonlijke gesprekken met alle bewoners thuis. Tot zo ver.

En voor de grapjassen die gevallen zijn over het woord lichtcommiisie, bemoei je aub niet meer met dit topic. Hoe ga je zelf te keer als je een overhangend balkon hebt en het risico loopt om een 2 meter hoge groene afscheiding op 2 meter van je raam te krijgen? Dit is het enige raam wat ons daglicht verschaft.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

mahadma schreef:
12 aug 2019 11:25
Hoe ga je zelf te keer als je een overhangend balkon hebt en het risico loopt om een 2 meter hoge groene afscheiding op 2 meter van je raam te krijgen? Dit is het enige raam wat ons daglicht verschaft.
Ik snap precies wat je bedoelt. Onlangs heb ik 2 woningen in hetzelfde blok bekeken. Beiden redelijk rond dezelfde tijd, de tweede zelfs een uurtje later, dus de zon stond al wat hoger. De een was een benedenwoning, met een overhangend balkon van iets meer dan 1,80. De andere woning was een verdieping hoger. Die hadden ook last van een overhangend balkon - alleen hing het, omdat de woningen daarboven heel anders waren, hooguit 1 meter over.

Daar kwam inderdaad nog bij dat de eerste woning een benedenwoning was met tuin, en inderdaad aardig wat struiken op de 'erfgrens'. Daar had de bovenwoning weinig last van.

Het verschil in lichtinval was verbluffend.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

Witte Rook!

De parkeerplaats is door een combinatie van geen vergunningen en overleg met grondeigenaren enz. volledig van de baan.

Dus uiteindelijk gewonnen door de bewoners.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi resultaat, gefeliciteerd!

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geen witte rook in de slaapkamer, mag ik hopen :wink:. Fijn voor u dat het van de baan is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door moederslink »

Uw zorgen zijn voorbij en u kunt lekker slapen in een slaapkamer zonder uitlaatgassen.
Gefeliciteerd! ✌

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
27 sep 2019 13:57
Uw zorgen zijn voorbij en u kunt lekker slapen in een slaapkamer zonder uitlaatgassen.
Gefeliciteerd! ✌
:lol: :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door moederslink »

scontra schreef:
27 sep 2019 14:10
moederslink schreef:
27 sep 2019 13:57
Uw zorgen zijn voorbij en u kunt lekker slapen in een slaapkamer zonder uitlaatgassen.
Gefeliciteerd! ✌
:lol: :lol:
mahadma schreef:
10 jul 2019 20:17
Het is ons ter ore gekomen dat een groenstrook bij onze slaapkamer , woonkamer en zijkamer met als enige kant van de flat omgebouwd dreigt te worden tot parkeerplaats van auto;s. In de praktijk heet dat de walmende uitlaten dan op hooguit 2 meter van onze enige ventilatemogelijkheden en open kunnende ramen zouden gaan behoren. .....
:wink:

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

De enige uilaatgassen die er nog zullen zijn heten in een mooi nl woord: "Flatulentie".

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar daar bent u al aan gewend, neem ik aan , en was uw bezwaar ook niet... :lol:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
27 sep 2019 14:21
:oops:
Ik heb echter de gehele story gevolgd, een herhaling van 'zetten' is dan ook, v.w.m.b. niet nodig.
@Mahadma geeft zelf al, met een brede :lol: de juiste interpretatie van mijn reactie gegeven !

En het is fijn te vernemen dat het probleem uiteindelijk geen probleem blijkt te zijn !

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Erthanax »

Veesten is ook een fraai oud werkwoord.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
27 sep 2019 14:59
moederslink schreef:
27 sep 2019 14:21
:oops:
Ik heb echter de gehele story gevolgd, een herhaling van 'zetten' is dan ook, v.w.m.b. niet nodig.
Een herhaling van zetten? Ik denk dat de intentie van de post even aan je voorbij is gegaan... :wink:

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door BL2 »

Prachtig bericht voor de TS, in een topic met 140 wat onnodige berichten. Immers in mijn ogen gestart, na wat onduidelijke verhalen in en rond het complex samen met wat oud zeer tegen een ondernemer........

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

BL2, bij een volgende vraag zal ik alle post met naam en toenaam publiceren, met foto's en al. Misschien dat het dan goed is. Goed?

Gesloten