LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groenstrook wordt parkeerplaats

Andere onderwerpen over auto en vervoer
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
14 jul 2019 19:35

En een heg plaatsen van gelijk ook maar liefst 2 meter hoog? Da.s hoog hoor!
Als er al een parkeerplaats komt en er zou al een heg ter afscherming geplaatst worden, dan is de nieuwe te planten heg hoogstens 60 cm. hoog en duurt het wel een paar groeiseizoenen alvorens de 2 mtr. zal zijn bereikt. Tegen die tijd ken je wel alle kentekens van de parkerende auto's uit je hoofd en weet je wel precies wanneer die er wel of niet staan.
Mocht de Gemeente het onderhoud :( gaat verzorgen, dan wordt de hoogte hoogstens een metertje, want hoger mag niet van de ARBO i.v.m. het mogelijk kunnen krijgen van rug/nek/arm en al wat niet meer voor klachten. :oops:

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hoe staat het met de ontwikkelingen? Er zou verleden week toch een informatiebrief komen?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

Er was mij toegezegd dat er vorige week een info brief zou komen. Maar ......... die kwam niet.
Dus mailtje gestuurd, geen reactie.
Wel toevalligerwijze vandaag twee medewerksters gesproken, in onze flat, die hebben nu met eigen ogen gezien dat het idee voor henzelf niet kan.
Ze wilden brieven voor een info bijeenkomst in de bussen stoppen.
Dat hebben ze NIET gedaan, bij onze buurvrouw hebben ze binnen en buiten gezien dat dit idee toch op zeker nog nader besproken moest worden. De bewoonster van 72 zat te trillen en te huilen van ellende.
Dus het wordt even afwachten wat er nu uit gaat komen.
Gebleken is verder dat er nog geen handtekening staat qua aankoop.
Ook de gemeente heeft nog geen kap/bouw vergunning ontvangen.
Wordt vervolgd.

Lady1234
Berichten: 26907
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Medewerksters van wat/wie? Gemeente, wbv?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

Medwerksters WbV

witte angora
Berichten: 30537
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus eigenlijk is er tot nu toe niks onomkeerbaars gebeurd.

Er zou een infobrief komen, die kwam ook van de hand van de twee medewerksters die de brieven subiet weer mee terug genomen hebben. Kennelijk daardoor hebben jullie nooit die infobrief gehad. De infobijeenkomst zal in ieder geval niet op het geplande moment doorgaan.

Ik kan je alleen maar adviseren de vinger goed aan de pols te houden, maar dat doen jullie in de flat toch al. Blijft over de verwachting uit te spreken dat het uiteindelijk helemaal gecanceld gaat worden.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

Medewerkers van een WBV bezorgen geen bewonersbrieven tenzij het een zeer urgente situatie betreft EN DAT IS HET en niet met reguliere post verstuurd kan worden HAD GEWOON GEKUNT. Daarbij kunt de bezorging niet stoppen omdat de medewerkers de bewoners moeten informeren en niet op basis van uw argumenten en de triestheid van een medebewoner besluiten de info avond af te gelasten DAT HEBBEN ZE NOG NIET BESLOTEN< WEL UITGESTELD. Ik begrijp dat u niet blij bent maar kan het niet zo zijn dat u met uw vermoedens DIE VERMOEDENS ZIJN FEITEN, MET PROJECT LEIDER GESPROKENietwat onvriendelijker bent geweest dan u normaal gesproken bent en de medewerkers het complex heeft uitgejaagd IK HEB ZE NIET ERUIT GEJAAGD.

@Snuffel, Ik kwam deze twee medewerksters bij toeval tegen (brievenbus bezoek) in wat wij als bewoners "Het zaaltje" noemen wat wij als bewoners kunnen afhuren voor privé. Ze waren in gesprek met de 72 jarige buurvrouw die ook het zaaltje beheert. De verhuurder wil in dat zaaltje een bewonersvergadering beleggen en daarvoor hadden de twee medewerksters ook 27 A 4 tjes bij zich met als doel om die in de brievenbussen te doen. Ik ben wel net zo strak als de ene medewerkster was geweest. Na het bezoek aan het buurpand waren die twee medewerksters het beiden eens dat ze vanwege de situatie eerst op kantoor in overleg moesten gaan.

Als je er niet bij bent en alle feiten niet kent, reageer dan aub anders.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Helaas komen er steeds meer ouderen die langer blijven Auto rijden, CBR komt hierdoor zelfs in problemen dus is er ook vaak meer parkeerruimte nodig dan vroeger.

Wel goed dat ze nu eerst kijken of deze plekken niet iets verder kunnen en netjes dat ze rekening houden met de bewoners.
Maar autovrij uitzicht vanuit je slaapkamer zal in toekomst steeds moeilijker worden helaas, hopelijk kan het nu nog maar hoelang blijft dat zo?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

@komkommertijd,
Helaas komen er steeds meer ouderen die langer blijven Auto rijden, CBR komt hierdoor zelfs in problemen dus is er ook vaak meer parkeerruimte nodig dan vroeger. Deze parkeerplaatsen zouden bedoeld zijn voor de klanten van de opticien, met een bord aangegeven. Maar ook parkeren er bezoekers voor de flat naast ons, hoeven ze niet te betalen ........ Anders gezegd: niet de doelgroep. Er wordt nu ook geteld hoeveel auto's er NU geparkeerd worden. De bewoners van de flat dienen hun auto aan de voorzijde op straat te parkeren met een gemeente ontheffing.

Wel goed dat ze nu eerst kijken of deze plekken niet iets verder kunnen en netjes dat ze rekening houden met de bewoners.Er zijn uit het raam van de buurvrouw foto's gemaakt en de medewerksters schrokken dat het zo dichtbij was, geschat 2 m 50 cm.
Maar autovrij uitzicht vanuit je slaapkamer zal in toekomst steeds moeilijker worden helaas, hopelijk kan het nu nog maar hoelang blijft dat zo? Dat autovrije is nu niet zo al, echter de auto's staan nu 10 tot 11 meter weg en vervuilen het uitzicht dmv een struik niet bijzonder.

BL2
Berichten: 4789
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door BL2 »

Auto's op 2 1/2 meter van het raam, dat lijkt mij redelijk normaal binnen stedelijk gebied, waarom moet dat 10 meter of meer zijn ?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

Auto's op 2 1/2 meter van het raam, dat lijkt mij redelijk normaal binnen stedelijk gebied, waarom moet dat 10 meter of meer zijn ?

Als voor het aanleggen van die parkeerplaats 4 bomen (gezonde!) gekapt moeten worden, kapvergunning is vrijwel uitgesloten. Dan staat er een uitlaat op 2,5 meter op je enige ventilatierooster van je slaapkamer. Lijkt je dat gezond? Ik denk het niet. Om maar te zwijgen van het deuren open en dicht, starten, wegrijden en aankomen, radio gebler, Gezellig, en bij een seniorenflat. Geloof mij BL2, dat wil jij niet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij dit bericht, ik leerde mijn auto achteruit in te parkeren dus uitlaat naar slaapkamer raam in dit geval.
Bij koude motor en beslagen ramen is vooruit wegrijden veiliger dan achteruit en blind proberen.
Ook is er bij achteruit inparkeren de straat zichtbaar en bij wegrijden ook meer zicht op overig verkeer.

Ja, mijn achteruit inparkeren is dus eigenlijk voor het verkeer het beste, en nooit aan de bewoners achter de schutting gedacht waar ik hem plaatste!

Wel lees ik nu, betaald of vergunning parkeren en Opticien wil gratis plekken voor eigen klanten!
Dan heeft U hier als bewoner geen belang bij dus dat ouderen langer rijden en meer plaatsen moeten hier niet het geval.
Als de gemeente toestemming geeft + de eigenaar grond moeten ze wel rekening houden met de rest.

Verder lopen ze hier de kans dat deze bedrijf gebonden parkeervakken dat latere bewoners die nog wel auto rijden hun voertuig niet meer kwijt kunnen en ook niets meer ooit aangelegd kan worden.


Deze Opticien;
Ik heb een bril nodig om in krap centrum te parkeren!
Zelf moet ik kiezen voor parkeermeter voldoende vullen en stuk lopen of Taxi nemen!
Dat is de reden dat ik een andere Hans Anders vestiging kies elders met voldoende gratis parkeerruimte in ruimere vakken!
Als een ondernemer meer klanten wil door gratis parkeren.... mogen ze niet tegelijk komen.... en op afspraak.
Moet hij daar wel gaan zitten?
In de buitenwijken is vaak voldoende plek, overdag vaak lege straten omdat iedereen werkte... en alleen Zaterdag lastiger.
Dat deze ondernemer iets gezien heeft... prima idee, maar het hoeft niet recht voor jullie ramen als er elders nog plek is.

Zelf denk ik aan eigen terrein!
Voor bewoners en kijk hoeveel dat er zijn, en weiger de buren in naast gelegen flat.
Bordjes met kenteken dat elke andere er niet op mag staan lijkt me beter.
Bij nieuwe auto wel extra witte nummerplaat bestellen voor parkeren!
Dan weet je wie welke auto heeft en hoeveel.
Ook kun je de iets steviger maar nog niet invalide zo een ruimere uitstap geven.
Het is dan wel mogelijk dat de WBV dan voor de gereserveerde parkeerplaatsen met kenteken iets extra vraagt, je bespaarde vergunning kosten.

Aanleg parkeervak kost met werk al snel €5.000,- en bij aankoop grond nog duurder.
Een plek van 3x6 meter = 18x€400,-=€6.400,-
Grond + aanleg zou dan gezien de kavel prijs die ik moest betalen €11.400,- per plek kosten!
Als deze Opticien zelf met auto komt omdat hij te lui is om de E bike te pakken en 2 klanten dus 3 plekken is dat duur grapje!
Ik weet niet de tarieven in Uw gemeente maar ik weet dat de Tandarts naast mijn pand plotseling geen interesse meer had om de speelplek voor kinderen naast oude kantoorpand, nu appartementen niet meer wilde hebben!

Dit was een groenstrook in Centrum en is wel gebleven!
Het was totaal geen probleem geweest om daar meerdere plekken aan te leggen, maar niemand wilde de grond + aanleg betalen...
Ze dachten aan veel lagere bedragen!

BL2
Berichten: 4789
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door BL2 »

mahadma schreef:
23 jul 2019 23:27
Geloof mij BL2, dat wil jij niet.
Ik wil het niet, maar het parkeren vlak bij de woning is nu eenmaal overal realiteit, een afstand van 10 meter in bebouwd gebied zou mooi zijn, maar tref je maar zeer weinig.....
Dat je de luxe tot nu toe wel hebt gehad is natuurlijk zeer prettig, maar geen garantie voor de toekomst........

Tip: Probeer tekst van anderen te quoten, dan blijft het wat overzichtelijker.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

BL2, dit betreft gelegenheids parkeren voor een opticien die al 12 eigen parkeerplaatsen heeft. En die 12 plaatsen hebben nog nooit volgestaan .......... Maar rupsje nooit genoeg wil er meer. En geloof mij nu maar, in onze woon situatie is ook al door medewerksters van de wbv geconstateerd dat dit niet kan. Ze schrokken toen ze het idee in het echt zagen.

BL2
Berichten: 4789
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door BL2 »

Nabij onze voormalige woning wilde de gemeente ook wat veranderen, buurtbewoners schrokken, VVE schrok, woningeigenaren schrokken, plaatselijke politiek verslikte zich zowat door het idee en toch ging het door, ondanks ruim 50 ingediende bezwaarschriften.
Sinds ik dat één keer heb meegemaakt, weet ik wie echt de baas is in die gemeente.....

Een paar "meisjes" van de WBV zouden op mij geen indruk maken, die praten gezellig mee om de vrede te bewaren op dat moment.
Hoop natuurlijk vsn harte dat het plan niet doorgaat voor je..........

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door moederslink »

Welk ' belang ' heeft deze opticiën dan bij nog meer parkeerplekken , hij heeft er immers al 12?
Je zegt : " rupsje Nooitgenoeg " .....
Maar klopt het wel dat hij de initiator is ? Zou het plan ook vd WBV zelf kunnen komen misschien?
Vooral ook omdat ze met dikke mappen lopen en willen flyeren?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

Er is (voor zover mij bekend nu) door de opticien een poging gedaan om de groenstrook te kopen met parkeerplaats bedoeling, van de wbv. Die wbv heeft nu met eigen ogen gezien dat dit een krankzinnig idee is. Er staan op dit moment 4 autot's op het terrein waarvan 3 van de medewerkers opticien. De opticien heeft zich meerdere keren met een man met papieren bij zich vertoont en 'uitgepast' met stappen van een meter demonstratief aan een plan gewerkt. Maar wel om 8 uur 's ochtends als zijn medewerkers er nog niet zijn.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heeft die opticiën echt twaalf eigen parkeerplaatsen, dus met een bordje "alleen voor klanten"?
Of gaat het om parkeerplaatsen die "toevallig" voor zijn winkel liggen?

BL2
Berichten: 4789
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik krijg hoe langer hoe meer het idee dat het niet echt botert tussen opticien en topicstarter/bewoners.
Er lijkt duidelijk veel "oud zeer" in de lucht te zijn........ .

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

@Erthanax, er staat er bord voor de slagboom dat dit een parkeerplaats is alleen voor zijn klanten. Een en ander voor alle zekerheid en de bestaande situatie op foto vastgelegd. Je weet maar nooit waarvoor. Die parkeerplaatsen die aan de straat liggen is betaald parkeren/vergunninghouders.

Gesloten