LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groenstrook wordt parkeerplaats

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ok, duidelijk. Een buitengewoon riante omstandigheid voor deze opticiën. Ik kan me in dit geval niet voorstellen dat hij nog meer parkeerplaatsen wil hebben.

Zonder duidelijke extra informatie zou ik gokken dat er een ander parkeerregime in voorbereiding is. Bv slagboom weg en vergunningplaatsen van maken. Maar dan wil de opticiën wel nog twee of drie bezoekersplaatsen hebben. (Ik verzin maar wat.) Als daar die groenstrook voor moet wijken is dat voor de bewoners onplezierig, maar de opticiën hoeft niet het kwade genius te zijn.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

De opticien is dus wel de kwade genius, hij doet alles in het geniep.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Erthanax »

Weet u zeker dat hij dit alles geïnitieerd heeft? Of komt het vanuit de gemeente of van andere omwonenden ivm de huidige parkeersituatie?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

Dat is wel erg duidelijk als hij ter plekke meters aan het "uitstappen" is, samen met een figuur met tekeningen bij zich.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat hij ermee bezig is, is duidelijk, maar heeft hij ook het initiatief genomen? Of hebben andere buurtbewoners bij de gemeente geklaagd over gebrek aan parkeerruimte, en is de gemeente daarop aan de slag gegaan en in gesprek met de opticiën?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

Nee, er is een grote bewoners parkeerplaats voor de koopwoningen als buurflat.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als er geen noodzaak is aangetoond kun je dit afwijzen, personeel kan best stuk lopen, fiets of bus komen.... en 12 plaatsen lijkt me ruim voldoende.

En als hij toch doorzet verwacht ik boze buren en dat wil niemand hebben!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Met die kapvergunning, dat kan best opgelost worden. Een herplant verplichting wordt hier vaker voor gebruikt.

Dit gewoon even om ook aan te denken!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

Vanwege de erg korte afstand tussen de parkeeroptie en de enige ramen die open kunnen ter ventilatie + de noodzakelijke hoge afscheiding/struik/heester wordt ook door het al aanwezige overhangende balkon van de bovenburen héél erg veel licht weggenomen. Dit was voor de dames van de wbv al reden na het van de situatie in de praktijk voldoende reden op de brieven voor de bewonersvergadering NIET in de bussen te doen, ze schrokken zich mottig. We zouden half sept vergaderen met de bewoners. Ze hebben ons wel beiden duidelijk gesteld dat er nog niets getekend is. (maar hopen dat dàt waar is) Die kapvergunning gaat ook moeilijk worden, plus de bewoners bezwaren massaal met huurcommissie, de hoeveelheid licht die binnen kan komen enz. De wbv weet dat er 100% weerstand zou ontstaan. En er is geen bewoner meer die allemaal senior zijn die bij dit figuur nog een bril koopt, hij is nog duur ook, maar dat terzijde.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door moederslink »

Er komt echt niet een haag , struik o.i.d van gelijk 2 meter hoog , toch?
Het kan toch ook gewoon een lage heg zijn, die steeds wordt gesnoeid?

En zo te lezen is het wel een boycotverhaal tegen deze opticiën geworden.
Het klinkt wat ' rellerig ' allemaal , is dit terecht en is dat nodig?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Volgens mij komen alle klanten voor een bril met de auto. De arme man heeft geen buurtbewoners als klant.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die herplantverplichting voor een kapvergunning kan zelfs bestaan uit plaatsing op een lijst. Zo werkt het althans bij diverse gemeenten. Als die lijst te lang wordt, gaat de raadscommissie weer klagen en worden er ergens in de gemeente weer wat jonge boompjes geplant.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

Zucht, er is mij door de projectleider, die op vakantie is nu, gezegd dat er er desnoods een 2 meter hoge haag oid komt. Moet ik hier nu alle telefoongesprekken publiceren?

De verhuurder heeft al eerder een den gekapt zonder vergunning, dat werd een dure aangelegenheid,

En @moederslink, het mag lijken zo het lijkt, maar als je in mijn/onze schoenen stond was je stemming ook zoals de mijne.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat weet ik niet, mijn mening is dat ik heb geleerd dat niet alles maakbaar of haalbaar is.
Soms is er geen ontkomen aan en moet je iets simpelweg accepteren.

Ik rijd zelf geen auto meer , maar zit iedere dag op de fiets en adem ieder ogenblik vieze uitlaatdampen in, van auto.s, bussen, trams, scooters etc etc.
Niet bepaald een pretje .

Auto.s parkeren op stoepen, pal tegen huizen aan , er is teveel stedelijk gebied en er zijn domweg teveel auto.s.

Wil ik dat niet dan kan ik ervoor kiezen om te gaan wonen op het platteland.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door de auditu »

mahadma schreef:
24 jul 2019 13:45
Dat is wel erg duidelijk als hij ter plekke meters aan het "uitstappen" is, samen met een figuur met tekeningen bij zich.
Meters uitstappen in het geniep? Zeker om 2 uur 's nachts?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

de audito, als je het perecies wil weten, 8.03 's ochtends voor dat het personeel van de winkel er is.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door de auditu »

Voor de beeldvorming: Welke rol speelt het personeel?

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Meiklokje »

Evenals een ambtenaar van de gemeente betitelen als "freak", is het etiketje "kwade genius" wel snel geplakt als het alleen gaat om het "stiekem" uitstappen om 08.00 uur "voordat zijn personeel er is". Zou zijn personeel van niets mogen weten of is dit moment op de dag wellicht voor de opticien het meest gunstige qua werkzaamheden?
Ik kan me net als BL2 niet aan de indruk onttrekken dat er veel meer al veel langer speelt, gezien uw uitspraak dat opticien "alles" in het geniep doet. Vooringenomenheid kan een open gesprek danig in de wegzitten.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door BL2 »

moederslink schreef:
24 jul 2019 17:08
.....vieze uitlaatdampen in, van auto.s, bussen, trams, scooters etc.....
Uitlaatgassen van trams, ik geloof veel, maar dit niet.
Hoe zit dat nu ?

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door de auditu »

Ben ook zeer benieuwd.

Gesloten