LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groenstrook wordt parkeerplaats

Andere onderwerpen over auto en vervoer
mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

Het is ons ter ore gekomen dat een groenstrook bij onze slaapkamer, woonkamer en zijkamer met als enige kant van de flat omgebouwd dreigt te worden tot parkeerplaats van auto;s. In de praktijk heet dat de walmende uitlaten dan op hooguit 2 meter van onze enige ventilatemogelijkheden en open kunnende ramen zouden gaan behoren. Dit is niet wenselijk denk ik. Is er ergens een wettelijke afstand qua verplichte vrije ruimte in meters te vinden. Het betreft een senioren flat. Waar dus ook scootmbielen en elec rolstoelen langs moeten kunnen. Dank voor de reacties.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 jul 2019 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er zal nu ook een stoep zijn langs die groenstrook. Wellicht wordt de stoep verlegd.

Is er tegen dat voorstel niet al sowieso bezwaar te maken?

Wat bedoelt u met als enige kant van de flat?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

Die stoep grenst aan de slaapkamerdeur, ligt nu een tegelpadje van circa 160 cm. Daaraan grenst de betreffende groenstrook. Hoever dit voorstel is weet ik nog niet, vanmiddag een gemeentefreak met een lokale opticien gehoord en gezien over meten en plannen. Het slaapkamerlucht rooster alsmede het zijkamer raam en het woonkamerraam kunnen alleen op naar nu de groenstrook, wat dus een parkeerplaats dreigt te worden. Er is geen andere ventilatie/raam wat open kan, behalve de mechanische. De voordeur zit in een hal (seniorenwoning) Er is vanavond een email verzonden en morgen bellen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat het ook nog zal schelen of de auto’s in het verlengde van de stoep worden geparkeerd, of haaks op de stoep.

U zou eens bij bouw en woningtoezicht kunnen informeren, of wellicht de Woonbond.

Heb geen idee hoe dicht parkeerplaatsen bij een huis mogen zijn.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

@Lady1234, aan de manier van lopen en meten is aan te nemen dat of de motor of de uitlaat naar ons slaapkamerraam gericht staat. Er is een email verstuurd en ga morgen bellen naar verhuurder, daarna bouw en woningtoezicht oid als een en ander noodzakelijk is.

@Breien, Het betreft een lokale opticien met één pand + al een parkeerplaats. Die gemeentefreak had 10 kilo papier bij zich. Dit bezoek was buiten mijn aanwezigheid, dus wat zijn functie is en of hij doet, ik weet het NU nog niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gooi het op groen en klimaat en eis een parkeerplaats voor electrisch aangedreven voertuigen inclusief laadstation!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door scontra »

Informeer bij de Gemeente naar een aanvraag voor het wijzigen van het bestemmingsplan ter plaatse, dan kunt u een inzicht krijgen in de mogelijke plannen.
Het kan ook zo zijn dat er alleen nog maar sprake is van een aanvraag en dat er nog geen concreet plan is.
Tegen een wijziging in het bestemmingsplan kan altijd bezwaar worden gemaakt.
De verhuurder van uw woning zal zeer waarschijnlijk geen partij in deze zijn.
Laatst gewijzigd door scontra op 10 jul 2019 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hoe zijn elders de parkeerplaatsen, bij parkeer problemen moeten ze extra plaatsen aanleggen, als er al woningen staan met uitlaat naar slaapkamer ramen kun je protesteren... als daar al een parkeerplaats is word het lastiger.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

@Scontra, ik ga morgen om 8.30 uur bellen naar de verhuurder. Het lijkt mij eigendom ven de verhuurder, wij betalen onderhoud voor die groenstrook. De gemeente volgt dan als ik meer info heb.
@Theotrucker, ik verwacht niet dat dat veel effect zal hebben, maar neem het mee in gedachten.
@Komkommertijd, er is al wel een parkeerplaats, maar die willen ze kennelijk uitbreiden, Daar hebben we geen last van, is meer dan 10 meter van onze ruiten en tov de ramen dwars geparkeerd

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door moederslink »

:) Kun je er niet gauw wat beschermde plantensoorten planten ?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Of beschermde diersoorten? Wolf

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

@Moederslink, gaat niet lukken vrees ik.
@Komkommertijd, er is op 2 minuten lopen een ruime parkeerplaats, dus .........

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Korenwolf? Daar zijn al autowegen op gestrand. Nou ja in Limburg dan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door moederslink »

Waarom gaat dat niet lukken, Mahadma ?
Gewoon een paar beschermde planten planten.
Of 3 bijenkasten ophangen - of 10 nestkastjes voor vogeltjes....

Waarom dat beetje groen nu weer inruilen voor beton ? :evil:

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik vind je nogal hoteldebotel reageren. Je vangt iets vaags op en je zit er van alles en nog wat over in te vullen. Misschien willen ze er wel een invaliden parkeerplaats maken, stalling voor scootmobielen. En allerlei andere zaken die je nog meer kunt bedenken.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

@ZeerPrivé, hoe zou jij reageren als er een parkeerplaats met uitlaatgassen/geluidsoverlast op geen 2 meter van je slaapkamer ventilatie gebouwd gaat worden? Er is genoeg gezien en gehoord inmiddels waarom ik ook vraag of er een minimum afstand staat ergens. Dàt is mijn vraag. Commentaar als dit heeft geen toevoeging. En de flat is een seniorenflat met met meerdere scootmobielen en elec rolstoelen, die in geval van nood ook veel moeilijker "weg" komen. Het is de bedoeling dat de opticien zijn klanten kan laten parkeren. Hoeven die geen parkeer penningen te betalen maar hij zet de bewoners in de s**t.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door kweenie »

Dus als ik het goed begrijp is er nu naast de flat anderhalve meter stoep en dan een groenstrook een wordt dat straks anderhalve meter stoep en dan een parkeerplaats. Volgens mij zijn er duizenden huizen waarbij er tussen de gevel en de rijbaan minder dan anderhalve meter stoep zit, dus er zal geen algemene wet zijn die dat verbiedt.

Wel is het zo dat je in het algemeen niet zomaar een extra parkeerplaats mag aanleggen. Daar zul je in de regel en vergunning voor moeten aanvragen. Een dat is dan ook het aangewezen moment om bezwaar te maken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou dat zou fraai zijn dat zo.n opticiën het e.e.a gaat bepalen.
Dit kanniewaar zijn.

Schakel Hart van Nederland in of flyer in de buurt huis aan huis.
Maak een poll ....
ga in gesprek met de wbv en de gemeente en zorg dat je met meerderen bent.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, als dan bejaarden met een auto naar die opticien kunnen komen zonder parkeergeld, is dat ook wel weer een voordeel.

Maar als u voor het onderhoud van die groenstrook betaalt, is die strook van de WBV. Dus daar informeren kan ook geen kwaad.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Groenstrook wordt parkeerplaats

Ongelezen bericht door mahadma »

Er is inmiddels een email verzonden en morgen ochtend 8.30 uur bel ik hoe dit zit, als dit fout zit is het bezwaar snel gemaakt.

Gesloten