LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HEMA-reisverzekering: portemonnee gestolen, geen vergoeding

Andere onderwerpen over auto en vervoer
corverhaaff
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2018 11:33

HEMA-reisverzekering: portemonnee gestolen, geen vergoeding

Ongelezen bericht door corverhaaff »

In 2011 stapte ik over naar Hema reisverzekering. Maandelijks betaal je je premie. Goedkoper dan Europeesche. Maar dan......portemonnee in hotel gestolen met passen en geld. Twee mails van Hema gaven aan geen dekking. Het moest beroving zijn!!! Bij tweede reactie stond meteen we hebben het dossier gesloten. Telefonisch gaven ze aan dat ik de algemene voorwaarden moet lezen. Op de website staat....ga ONBEZORGD op vakantie met Hema reisverzekering. Ja totdat je werkelijk schade hebt!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2018 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: HEMA-reisverzekering: portemonnee gestolen, geen vergoeding

Ongelezen bericht door bprosman »

Telefonisch gaven ze aan dat ik de algemene voorwaarden moet lezen
En wat stond daar in ?

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: HEMA-reisverzekering: portemonnee gestolen, geen vergoeding

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heeft u al aangifte gedaan?

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: HEMA-reisverzekering: portemonnee gestolen, geen vergoeding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Had u de aanvullende dekking “geld” afgesloten? Er zou dan trouwens toch maar € 250 gedekt zijn.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: HEMA-reisverzekering: portemonnee gestolen, geen vergoeding

Ongelezen bericht door witte angora »

corverhaaff schreef:In 2011 stapte ik over naar Hema reisverzekering. Maandelijks betaal je je premie. Goedkoper dan Europeesche. Maar dan......portemonnee in hotel gestolen met passen en geld. Twee mails van Hema gaven aan geen dekking. Het moest beroving zijn!!! Bij tweede reactie stond meteen we hebben het dossier gesloten. Telefonisch gaven ze aan dat ik de algemene voorwaarden moet lezen. Op de website staat....ga ONBEZORGD op vakantie met Hema reisverzekering. Ja totdat je werkelijk schade hebt!!!
Lijkt me inderdaad een flinke deceptie. Denk je goed verzekerd te zijn, maar niks..

Je geeft aan dat de Hema goedkoper is dan de Europeesche. Kan het zijn dat de Europeesche meer/uitgebreidere dekking geeft?

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: HEMA-reisverzekering: portemonnee gestolen, geen vergoeding

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar je portemonnee en passen heb je toch steeds bij je? Waar zijn deze dan gestolen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: HEMA-reisverzekering: portemonnee gestolen, geen vergoeding

Ongelezen bericht door sylvesterb »

corverhaaff schreef:Telefonisch gaven ze aan dat ik de algemene voorwaarden moet lezen. Op de website staat....ga ONBEZORGD op vakantie met Hema reisverzekering.
Maar de website zijn niet de voorwaarden. Maar gelukkig was u goedkoper uit en heeft u wat geleerd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: HEMA-reisverzekering: portemonnee gestolen, geen vergoeding

Ongelezen bericht door kweenie »

corverhaaff schreef:In 2011 stapte ik over naar Hema reisverzekering. Maandelijks betaal je je premie. Goedkoper dan Europeesche.
Ik neem aan dat je de overstap bewust hebt gemaakt en daarbij dus ook de (verschillen in) dekking hebt bekeken. Dan zou het geen verrassing moeten zijn dat contant geld niet gedekt is.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: HEMA-reisverzekering: portemonnee gestolen, geen vergoeding

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kweenie schreef:
corverhaaff schreef:In 2011 stapte ik over naar Hema reisverzekering. Maandelijks betaal je je premie. Goedkoper dan Europeesche.
Ik neem aan dat je de overstap bewust hebt gemaakt en daarbij dus ook de (verschillen in) dekking hebt bekeken. Dan zou het geen verrassing moeten zijn dat contant geld niet gedekt is.
Bij de HEMA is dit een aanvullende polis voor € 0,58 per maand, bij de Europese is dit ook optioneel. Bij beide is dit maximaal € 500,00.

jantom
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 mei 2011 16:23

Re: HEMA-reisverzekering: portemonnee gestolen, geen vergoeding

Ongelezen bericht door jantom »

lezen èn begrijpen van (algemene en bijzondere) voorwaarden kan lastig zijn en kost tijd maar als dat lezen goed wordt gedaan hoeven er geen vragen meer te worden gesteld (ᵔᴥᵔ) (ᵔᴥᵔ)

Gesloten