LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge parkeerkosten bij vliegveld Eindhoven

Andere onderwerpen over auto en vervoer
gielzinken1951
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2017 12:15

Hoge parkeerkosten bij vliegveld Eindhoven

Ongelezen bericht door gielzinken1951 »

Kom van het vliegveld Eindhoven waar momenteel de parkeervakken van P 1 overhoop liggen en voor 1 uur parkeren 12 euro moet betaald worden,dit vind ik een grof schandaal omdat je zo geen fatsoenlijk afscheid meer van de mensen kan nemen en zeker niet meer op mensen kan wachten die van ander landen thuiskomen. Ik vind de landelijke tarieven in de meeste steden een grof schandaal zijn zodat men niet lang meer in de stad blijven en menige winkels kapot gaan.Waarom doet men hier niets aan?
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2018 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Hoge parkeerkosten bij vliegveld Eindhoven

Ongelezen bericht door mahadma »

Kom van het vliegveld Eindhoven waar momenteel de parkeervakken van P 1 overhoop liggen en voor 1 uur parkeren 12 euro moet betaald worden,dit vind ik een grof schandaal

Ga eens parkeren in Amsterdam centrum ..........

Luxe van dichtbij parkeren kost nu eenmaal geld. U kunt ook thuis of op de parkeerplek afscheid nemen,

Als U nu "goedkope parkeerplaatsen" regelt, is heel NL u dankbaar, maar die zijn er niet.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Hoge parkeerkosten bij vliegveld Eindhoven

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Waarom heb je dan niet geparkeerd bij P&R Eindhoven/Meerhoven aan de Slifferstraat t/o MacDonalds en langs de Campanile. Daar betaal je 1,50 euro voor het eerste uur. Max. dagtarief 3,00 euro voor de eerste 24 uur. Vanaf tweede dag 5,00 euro per dag. Vanaf hier kun te voet naar het vliegveld of je neemt de bus naar het vliegveld. Volgens mij rijden er circa 4 bussen per uur richting vliegveld. Indien je hier de bus naar het vliegveld van Eindhoven neemt, de bus rijdt in een paar minuten naar het vliegveld. Indien je hier parkeert en je wilt naar het centrum van Eindhoven, kun je tevens een buskaartje bij kopen voor 0,50 eurocent per persoon om naar het centrum van Eindhoven te reizen met de bus,

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoge parkeerkosten bij vliegveld Eindhoven

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gielzinken1951 schreef:Kom van het vliegveld Eindhoven waar momenteel de parkeervakken van P 1 overhoop liggen en voor 1 uur parkeren 12 euro moet betaald worden,dit vind ik een grof schandaal omdat je zo geen fatsoenlijk afscheid meer van de mensen kan nemen en zeker niet meer op mensen kan wachten die van ander landen thuiskomen. Ik vind de landelijke tarieven in de meeste steden een grof schandaal zijn zodat men niet lang meer in de stad blijven en menige winkels kapot gaan.Waarom doet men hier niets aan?
Wat hebben parkeerkosten te maken met de hoogte van het uurtarief? Overigens heeft P1 een extra kiss en ride strook. Beetje op elkaar afstemmen en u had niet hoeven te parkeren.
Onlangs hebben wij met 2 auto's familie opgehaald op Schiphol. Ik wou dat ik met 12 euro weer weg kon rijden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hoge parkeerkosten bij vliegveld Eindhoven

Ongelezen bericht door renewouters »

gielzinken1951 schreef:dit vind ik een grof schandaal omdat je zo geen fatsoenlijk afscheid meer van de mensen kan nemen
Hoeveel tijd heb je daarvoor nodig? Je zit al een tijdje met elkaar in de auto, dus alles wat besproken moest worden had je kunnen bespreken. Als je eenmaal op Eindhoven Airport bent lopen de reizigers na 50 meter als richting de securitycheck en kan je niets meer met ze bespreken....

Ivo.w
Berichten: 1744
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Hoge parkeerkosten bij vliegveld Eindhoven

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Onlangs voor het eerst vanaf Eindhoven gevlogen. Eerste 10 of 15 minuten was gratis, dus mijn "chauffeur" kon na het uitladen van de bagage rustig afscheid nemen. Daarna hup weer in de auto op weg naar huis, terwijl het vakantie-gezelschap richting vertrekhal wandelde.

U veroorzaakt kennelijk zelf een "probleem" door zéér uitgebreid afscheid te nemen en geeft en geeft vervolgens anderen daarvan de schuld.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hoge parkeerkosten bij vliegveld Eindhoven

Ongelezen bericht door renewouters »

Ivo.w schreef:Onlangs voor het eerst vanaf Eindhoven gevlogen. Eerste 10 of 15 minuten was gratis, dus mijn "chauffeur" kon na het uitladen van de bagage rustig afscheid nemen. Daarna hup weer in de auto op weg naar huis, terwijl het vakantie-gezelschap richting vertrekhal wandelde.

U veroorzaakt kennelijk zelf een "probleem" door zéér uitgebreid afscheid te nemen en geeft en geeft vervolgens anderen daarvan de schuld.
Volgens mij is het zelfs 20 minuten. Zo was het in ieder geval nog in november 2017. En dan sta je op 3 minuten lopen van de vertrekhal.

honza23
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2017 13:04

Re: Hoge parkeerkosten bij vliegveld Eindhoven

Ongelezen bericht door honza23 »

Als er mensen zijn die u wilt ophalen: parkeer ergens in de buurt en laat deze mensen u opbellen wanneer ze alle bagage hebben en in de aankomsthal zijn; u rijdt dan naar de kiss&ride en zij lopen er heen. Totale kosten: nul euro.
Als u mensen wil wegbrengen: u stopt op de kiss&ride, laadt alles en iedereen uit, geeft een handje of kusje en rijdt weg. Totale kosten: nu euro.

Ik vind nul euro trouwens niet duur.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hoge parkeerkosten bij vliegveld Eindhoven

Ongelezen bericht door Dirkie »

gielzinken1951 schreef:Kom van het vliegveld Eindhoven waar momenteel de parkeervakken van P 1 overhoop liggen en voor 1 uur parkeren 12 euro moet betaald worden,dit vind ik een grof schandaal omdat je zo geen fatsoenlijk afscheid meer van de mensen kan nemen en zeker niet meer op mensen kan wachten die van ander landen thuiskomen. Ik vind de landelijke tarieven in de meeste steden een grof schandaal zijn zodat men niet lang meer in de stad blijven en menige winkels kapot gaan.Waarom doet men hier niets aan?
Die snap ik niet helemaal. Wat zijn landelijke tarieven in de steden? En daarbij kun je in de meeste grote steden aan de rand in een parkeergarage oid. parkeren voor een prikkie en reis je met het OV naar het centrum.
En bij vliegvelden is alles duur niet alleen parkeren. Als je daar gewoon rekening mee houdt is er niets aan hand. Er zijn ergere dingen.

Speedy123
Berichten: 1057
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hoge parkeerkosten bij vliegveld Eindhoven

Ongelezen bericht door Speedy123 »

gielzinken1951 schreef:Kom van het vliegveld Eindhoven waar momenteel de parkeervakken van P 1 overhoop liggen en voor 1 uur parkeren 12 euro moet betaald worden,dit vind ik een grof schandaal omdat je zo geen fatsoenlijk afscheid meer van de mensen kan nemen en zeker niet meer op mensen kan wachten die van ander landen thuiskomen. Ik vind de landelijke tarieven in de meeste steden een grof schandaal zijn zodat men niet lang meer in de stad blijven en menige winkels kapot gaan.Waarom doet men hier niets aan?
Parkeren is tegenwoordig helaas een melkkoe geworden voor lokale overheden om hun begroting sluitend te krijgen. Onder het mom van een beter mileu zijn de tarieven extreem hoog geworden. Wellicht een overweging om bij de volgende gemeenteraadsverkeizingen eens goed te kijken naar welke partijen anti auto zijn?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoge parkeerkosten bij vliegveld Eindhoven

Ongelezen bericht door kweenie »

De hoge tarieven zijn niet voor de lol of als melkkoe bedacht. Ze zijn vooral het gevolg van de mensen die per se hun auto willen parkeren op het schaarse beetje grond dat er in de steden nog over is. Ik vind het terecht dat je als autorijder een reële prijs betaalt voor parkeren. En niet dat je de gemeenschap laat opdraaien voor die kosten. Dat heeft dus niets te maken met milieu, gaten in de begroting of anti auto zijn, maar heeft alles te maken met simpel betalen voor wat je gebruikt.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Hoge parkeerkosten bij vliegveld Eindhoven

Ongelezen bericht door yan »

Als die 12 euro te veel is kunnen ze ook beter niet op vakantie gaan.

Gesloten