LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurauto Ryanair Car Hire

Andere onderwerpen over auto en vervoer
JBJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2019 13:21

Huurauto Ryanair Car Hire

Ongelezen bericht door JBJ »

Tegelijkertijd bij het boeken van onze vlucht bij Ryanair had ik een auto gehuurd. We moesten de auto ophalen aan de balie van Hertz. Daar kregen we de auto niet mee omdat de reservering op naam van mijn man stond en hij geen creditcard op zijn naam had. Hij had wel een bankpasje dat hij liet zien, maar dat was maestro en werd niet geaccepteerd. We hebben toen gevraagd of de reservering naar mijn naam overgezet kon worden, omdat ik wel een creditcard op mijn naam heb en dus ook kon laten zien. Ik kon hem ook laten zien dat het bedrag van de huur al van mijn creditcard was afgeschreven en dus ook al betaald was. De baliemedewerker wilde echter geenszins meewerken en hij gaf aan dat de enige manier om een auto mee te krijgen was, door een nieuwe reservering te laten maken bij Hertz op mijn naam. Hij gaf aan dat de huur was gedaan bij een derde partij en hij daar niks mee kon. Annuleren kon volgens hem ook niet. We stonden natuurlijk in een situatie waarbij je geen kant op kunt: met je gezien op een vliegveld in een vreemd land met een bestemming die nog ruim 3 uur rijden was om half 10 in de avond. Dus we konden niet anders dan een nieuwe reservering maken. Hierdoor hebben we dus dubbele kosten gehad voor de huur van de auto. Er is mij ondertussen al diverse keren duidelijk gemaakt dat het in de algemene voorwaarden staat dat de chauffeur een creditcard moet kunnen laten zien. Dit is door ons echter over het hoofd gezien, anders had ik natuurlijk de reservering op mijn naam gezet. Ik heb contact gehad met Ryanair Car Hire en Hertz om te kijken of ze mij tegemoet willen komen in de extra gemaakte kosten. Ik weet dat ik uiteindelijk zelf de fout heb gemaakt, maar een bepaalde mate van klantvriendelijkheid had ik toch wel verwacht. Er is echter op geen enkele manier een compensatie mogelijk volgens beide partijen.
Heeft iemand ook op deze manier ervaring met het huren van een auto en is dat uiteindelijke wel goed gekomen of weet iemand een manier om het teveel betaalde bedrag alsnog terug te kunnen ontvangen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huurauto Ryanair Car Hire

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Soortgelijk vragen zijn al vaker voorbij gekomen, dus ja, u bent niet de enige.
Om het geld terug te krijgen zal zeer lastig worden. U hebt immers zelf niet voldaan aan de voorwaarden met dit als gevolg. U weet dat de fout bij u ligt, dan ligt het aan de verhuurder of ze coulant willen zijn of niet. Coulance is geen recht, wel een gunst. Er is dus geen manier om geld terug af te dwingen.
Klantvriendelijk zal Hertz echt wel zijn, maar niet in die mate die u wenst. Er moet ergens een grens getrokken worden. Natuurlijk zou je kunnen zeggen dat ze extra werk voor u kunnen verrichten en met betaling van kosten het verschil kunnen terug krijgen, maar dat wil zeggen dat een ander uw fout moet oplossen. En dat doen en willen deze partijen helaas voor u niet.

Een wijze les bij een volgende overeenkomst, altijd de voorwaarden lezen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Huurauto Ryanair Car Hire

Ongelezen bericht door berndv »

JBJ schreef:
29 mei 2019 13:29
Dit is door ons echter over het hoofd gezien
Heel vervelende dure les vrees ik
JBJ schreef:
29 mei 2019 13:29
Ik heb contact gehad met Ryanair Car Hire en Hertz om te kijken of ze mij tegemoet willen komen in de extra gemaakte kosten. Ik weet dat ik uiteindelijk zelf de fout heb gemaakt, maar een bepaalde mate van klantvriendelijkheid had ik toch wel verwacht.
Ik neem aan dat ze vast en zeker begrip hebben getoond voor uw situatie. Dat is ook klantvriendelijk, als ze u hardop hadden uitgelachen zou het pas klantonvriendelijk zijn. Helaas verwarren veel mensen klantvriendelijkheid met het strooien met geld.

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Huurauto Ryanair Car Hire

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Dure les, volgende keer beter de voorwaarden lezen.
U heeft namelijk zelf actief aangegeven (middels een vinkje) dat u akkoord was met de algemene voorwaarden.

En nu wilt u ineens van die voorwaarden afwijken ten nadele van de wederpartij? Hoe zou u het vinden als de wederpartij waarmee u een overeenkomst heeft plots besluit om ten nadele van u zou afwijken van de afgesproken voorwaarden? Zou u dat acceptabel vinden?

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Huurauto Ryanair Car Hire

Ongelezen bericht door thecure »

Je kunt de eerste betaling laten betwisten bij de CC maatschappij. Er is immers niets geleverd en wel geld betaald.

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Huurauto Ryanair Car Hire

Ongelezen bericht door thecure »

berndv schreef:
29 mei 2019 15:32
JBJ schreef:
29 mei 2019 13:29
Dit is door ons echter over het hoofd gezien
Heel vervelende dure les vrees ik
JBJ schreef:
29 mei 2019 13:29
Ik heb contact gehad met Ryanair Car Hire en Hertz om te kijken of ze mij tegemoet willen komen in de extra gemaakte kosten. Ik weet dat ik uiteindelijk zelf de fout heb gemaakt, maar een bepaalde mate van klantvriendelijkheid had ik toch wel verwacht.
Ik neem aan dat ze vast en zeker begrip hebben getoond voor uw situatie. Dat is ook klantvriendelijk, als ze u hardop hadden uitgelachen zou het pas klantonvriendelijk zijn. Helaas verwarren veel mensen klantvriendelijkheid met het strooien met geld.
Strooien met geld? Er is twee keer betaald, en er is één auto gehuurd.

Klantvriendelijk had idd geweest dat ze de eerste onjuiste boeking ongedaan maken en het geld terugstorten.
Desnoods na aftrek van wat administratie kosten of zo.

Maar zoals ik al in mijn eerdere reactie zei, desnoods via de cc maatschappij.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huurauto Ryanair Car Hire

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb geen Creditcard meer, duur en hier in NL nauwelijks te gebruiken en ze vragen, kunt U pinnen wegens de Extra kosten!

Meestal kun je ook gewoon op vrijwel elk vliegveld een auto huren door te pinnen, ook de borg gelijk erbij, maar die komt later terug.

Gelukkig heeft mijn schoonmoeder een Creditcard, maar dat is prepaid, en dat werkte ook.
Die kaart koste maar weinig en ging wel prima omdat ze een auto weigerde... en elders alleen oude zooi verhuurd werd.

Gesloten