LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Man vraagt of ik op zijn geld pas in ruil voor auto verkoop

Andere onderwerpen over auto en vervoer
remcovg

Man vraagt of ik op zijn geld pas in ruil voor auto verkoop

Ongelezen bericht door remcovg »

Ik kreeg laatst een torenhoog bod op mijn auto.. Een Amerikaanse man ( althans beweerde hij ) uit het Amerikaanse leger zou geïnteresseerd zijn in mijn auto.. Hij zou multi miljonair zijn en een tussenpersoon zoeken om op zijn geld te passen totdat hij terug kan uit irak. het zou om een som van 16.2 miljoen amerikaanse dollars gaan.. En als ik hem zou helpen zou hij mijn auto kopen En mocht ik 20% van die 16.2 miljoen dollar houden als "redelijke" vergoeding voor de moeite. Overigens heb ik het domein gecontroleerd ( van zijn e-mail ) en op die webpagina is niets anders te vinden dan reclame.. "@marines-corps.us" ziet er semi-legitiem uit. Maar dat is het dus niet ;). De mail zag er zo uit( om te voorkomen dat iemand in deze val trapt ) :
Hello,

Considering the mileage of your car and its body condition,I want to
inform you that i will buy your car but i want to know if we can make a
deal on payment.My name is Lieutenant David Manchester a US Marine serving
presently here in Falujah Iraq.

I am contacting you in view of the fact we will be of great assistance to
each other, likewise developing a cordial business relationship. I
currently have within my reach the sum of 16.2 Million United States
Dollars cash, which I intend to use for investment purposes specifically
in your country and charity purposes in Turkey,where we have about 3
million Iraqi refugees and Sudan where we have currently the highest
numbers of refugees displaced as a result of war.

I made this money from oil deals and I am surpossed to transfer the fund
to a security company in London with the help a red cross relief jet that
flies to Europe from Baghdad to go collect relief materials from donors in
Europe which has it's own immunity.I can't move out from the camp again
until the legislative and executive made their final decision for
withdrawing troops from iraq which comes this year.I cannot move this
money to the United states because i will be in Europe for about 3years,so
i need someone I could deal with.If you accept,i will transfer the money
to you where you will be the beneficiary because i am a uniformed person
and I cannot be parading with such an amount so i need to present someone
as the beneficiary.I just need your acceptance and all is done.

Please if you are interested in this transaction i will give to you the
complete details needed for us to carry out this transaction
successfully.I decided to find someone that is real and not imaginary and
that is why i went to a secured car site where i can be sure that the
person is real. I believe i can trust you. where we are now we can only
communicate through our military communication facilities which is
secured.I will only reach you through email,because our calls are all
monitored.I just have to be sure whom i am dealing with.If you are ready
for this deal reply this email. If you are not please delete this message.

Once i receive your acceptance, i will send every details you need,collect
your information,register the money box, which will make you the rightful
owner of the consignment..In less than 7days the money should have be in
your possesion and i will come over for my money.I am an American and
intelligence officer, so I have a 100% authentic means of transferring the
money through diplomatic courier service.I just need your acceptance and
all is done.I will give to you 20% of the sum and the rest for me.I hope i
am been fair on this deal.

Best regards,
David Manchester
In een eerder bericht staat het volgende ( hier ben ik wel op ingegaan :oops: , Op dit moment was ik er nog niet bewust van dat het een scam kon zijn.) :
Dear seller,I like your car and wants to buy.If it is still available,please send me an email.I am not in Europe at the moment but I am paying cash now.Confirm my message now and I will write to give you my payment arrangement. Thanks David
Na wat gegoogle heb ik niet veel informatie kunnen vinden over deze oplichtingspraktijk. maar het lijkt me handig vast wat informatie te plaatsen voor er ernstige slachtoffers vallen.

Voor de mensen die geen oplicht opties zien:
Wat hij hier eenvoudig kan doen:
- Hij maakt een bedrag naar me over
- Hij laat de auto door iemand ophalen en laat die persoon het geld halen.
- Wat later komt hij zelf en eist hij zijn geld ( wat ik dus in de aanname aan de persoon hiervoor heb gegeven ). Na een boel heibel probeert hij het geld uit mijn portemonnee te kloppen..

Er zijn nog vele andere opties en het oog verre van legitiem om vele redenen! Absoluut niet op in gaan!

witte angora

Re: Man vraagt of ik op zijn geld pas in ruil voor auto verkoop

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus een volslagen onbekende vraag jou of je 'even' op 16,2 miljoen wil passen, en als dank koopt hij je auto, én krijg je 20%?

Ik denk dat de bank voor hem goedkoper is, denk je zelf niet?

Hier zit geen luchtje aan: het is een gifwolk.

remcovg

Ongelezen bericht door remcovg »

Nu kreeg ik een vergelijkbaar bericht van wederom een buitelandse "geintresseerde":
Hello,

Thank you for the information and yes I want to inform you that i will buy your car at the price stated in your add. I'm also writing sincerely with regards to seek for your assistance which will in the future, make us richer and get us together as good friends. Hope you can understand am sorry I can only speak English. I am a sergeant with the United States troop in Iraq on war against terrorism. Based on the United States legislative and executive decision for withdrawing troops from Iraq come this year, i have been listed for a redeployment to your country's military base soonest. Our mission is to help beef up security in terrorist targeted states, mostly the United states and the European Union. I will be in need of a car for myself and my charity program, that is why I contacted you.

On the other hand, I want to inform you that I have in my possession the sum of $16.2million($16,200,000) cash. This was recovered from one of our raids on terrorists here in Iraq because they keep most of their money in the desert for evil activities which they normally get through illegal deals on crude oil. Based on the suffering we undergo here some of us do meet such luck, and it happened that i went for this raid with the men in my unit and we decided to keep part of this funds as my share for suffering here in this evil land filled with suicide bombers. I deposited this money with a red cross agent informing him that I'm making contact for the real owner of the money because I can't keep it in the military camp. It is under my power to approve whoever comes forth for this money.I wish to use this money for charity purposes around the world where we currently have increasing numbers of refugees displaced as a result of war. Based on my experience on battle ground in different places, they lack adequate attention both in health service and unpalatable meals which they get in little quantity just to keep them living until God knows when the problem ends. Instead of allowing this terrorists to get the money and spend it on purchasing arms illegally from Asians, it's better channeled to saving the world.

I cannot move this money to the United states because i will be in Europe for about 3years when redeployed for my last services before retirement. So i need someone i can trust for this. If you accept and asure me of your confidence, i will transfer the money to Europe where you will be the beneficiary because i am a uniformed person and cannot be parading such an amount. I am an American and an intelligence officer at that, so i have a 100% authentic means of transferring the money through the red cross diplomatic services. I just need your acceptance and all is done.

Please if you are interested in this transaction i will inform you on further details needed for us to carry out this deal successfully. I decided to find someone that is real and not imaginary, so that is why i went to a secured car site where i can be sure that the person is real knowing that a good relationship can always be built irrespective of tribes nor races cos I've been to different countries of the world for public services. Where I am right now in Iraq, we can only communicate through email which is more secured so that nobody can monitor this deal, then i can explain in details to you. All I just need is to be sure of your sincerity.

If you are not interested, please do not reply to this mail and delete this message immediately. If no response comes from you after 3days, i will assume that you are not interested and then search for someone else. I'm doing this on trust, you should understand and you should know that as a trained military expert i will always play safe in case you are the bad type, but i pray you are not.

I wait for your answer so we can go on. In less than 7days, the fund should have gotten to your possession and i will come over for the funds. I will give to you 20% of the total sum and have 80% to myself. I hope I'm been fair on this deal.

Regards,
Sgt. Owen Mills

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Zou ik jou de mails sturen welke ik gekregen heb!
Wat moet deze onzin, je moet toch zelf inzien, dat hier zoals WA al schrijft een gifwolk aanzit!

evdbeek99

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Te mooi om waar te zijn ben ik bang.

shootmetothemoon

Ongelezen bericht door shootmetothemoon »

idd te mooi om waar te zijn. Als je wilt dat die jouw bankrekening plundert moet je met hun in zee gaan. Het is de reinste oplichting!!!!

Dit is weer een variatie op de bekende "Nigeriaanse" fishing Emails!!

Trap er NOOIT in en reageer NOOIT op zulke Email.

alexwurz

Ongelezen bericht door alexwurz »

Hi Remco... erg bedankt voor je posting...

Kreeg net ook een email van die capt. Manchaster die - mijn auto will kopen - "...Onderwerp: Informatie-aanvraag via Auto Trader
Vraag/Opmerking: I am interested in your vehicle. Please write me an email. thanks...."

... Heb in eerste instantie wel gereageerd, maar dan meteen z,n naam op Google gecheckt en kwam meteen je posting tegen.

Verder bestaat het domain van die us marines corps ook niet... Dus wat een scam.

Ben allen benieuwd warmee die nu terug komt, want hij weet natuurlijk niet dat wij het -doorhebben-... :)

Misschien een lolletje uithalen? ... toch niet..

However nogmaals bedankt Remco...

grtn
Alexander

dillekamille

Ongelezen bericht door dillekamille »

Wat ben ik blij dat wij ook wat research hebben gedaan. Ook wij hebben een auto te koop staan, we kregen vanmorgen een mail van David Manchester met email marines-corps us.
Ik heb meteen de desbetreffende autosite ingelicht..weet niet of ze er wat mee kunnen, wij wel, we hebben meteen de emails verwijderd. Niet mee in zee gaan dus...bedankt allen !

karindelang

Ongelezen bericht door karindelang »

Hallo,

ook ik heb mijn auto te koop staan (op autotrader) en kreeg ongeveer dezelfde email als reactie, van capt. steve Manchester.

Op de eerste mail ben ik ingegaan, hierin vroeg hij slechts of de auto nog te koop is. Ik heb gereageerd dat dat zo is en gevraagd of hij een afspraak wilde maken voor bezichtiging. Daarna kreeg ik het aanbod op 7,2 milioen in cash te passen in ruil voor 20% van dit bedrag.. :shock:

Natuurlijk had ik al het heeeeele sterke vermoeden dat het een oplichter is, maar ben blij dat ik het even gecheckt heb en via radar bevestiging heb gekregen!

Ik hoop dat er iets gedaan wordt hieraan, moet er niet aan denken dat iemand erin trapt en in wie weet wat voor ellende terecht komt!! :(

Maar ja.. ondertussen is mn auto nog niet verkocht.. :?
Groeten, Karin

lostlovey

Ongelezen bericht door lostlovey »

Die Nigeriaanse verhalen worden wel steeds sterker :lol: . Aan het Engels alleen al zie je direct dat het geen native speaker is van die taal. Toegegeven, ook daar is wel verbetering maar het klopt nog steeds niet. En de inhoud is natuurlijk helemaal een "tall tale".
Ik vraag me serieus af hoeveel mensen hierin trappen :? .

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat zelfs een Generaal in het leger zonder fraude nooit multi miljonair kon worden......
Graag het adres van deze persoon want ik wil hem graag een Kalasjnikov laten zien en demonstreren.

sorayab

Ongelezen bericht door sorayab »

Ik heb ook mijn auto te koop staan op autotrader en kreeg exact dezelfde mail.
Ik ga er verder ook niet meer op reageren. Kan nooit goed zijn dit.

Hello, Thank you for the information and yes I want to inform you that i will buyyour car at the price stated in your add. I'm also writing sincerely withregards to seek for your assistance which will in the future make usricher and get us together as good friends. I pray you understand. I amsorry I can only speak English. I am a Captain with the United StatesMarine Corps in Iraq on war against terrorism. Based on the United Stateslegislative and executive decision for withdrawing troops from Iraq comesthis year, i have been listed for redeployment to your country's militarybase soonest. Our mission is to help beef up security in terroristtargeted states, mostly the United States and the European Union. I willbe in need of a car for myself and my charity program, which is why Icontacted you. On the other hand, I want to inform you that I have in my possession thesum of $7.1 Million cash. This was recovered from one of our raids onterrorists here in Iraq because they keep most of their money in thedesert for evil activities which they normally get through illegal dealson crude oil. Based on the suffering we undergo here some of us do meetsuch luck. I deposited this money with a red cross agent informing himthat I'm making contact for the real owner of the money because I can'tkeep it in the military camp. It is under my power to approve whoevercomes forth for this money. I wish to use this money for charity purposesaround the world where we currently have increasing numbers of refugeesdisplaced as a result of war. Based on my experience on battle ground indifferent places, they lack adequate attention both in health service andunpalatable meals which they get in little quantity just to keep themliving until God knows when the problem ends. Instead of allowing theseterrorists to get the money and spend it on purchasing arms illegally fromAsians, it's better channeled to saving the world. I cannot move this money to the United States because i will be in Europefor about 3years when redeployed for my last services before retirement.So i need someone i can trust for this. If you accept and assure me ofyour confidence, i will transfer the money to Europe where you will be thebeneficiary because i am a uniformed person and cannot be parading such anamount. I am an American and an intelligence officer at that, so i have a100% authentic means of transferring the money through the red crossdiplomatic services. I just need your acceptance and all is done. If you are interested in this transaction i will inform you on furtherdetails needed for us to carry out this deal successfully. I decided tofind someone that is real and not imaginary, so that is why I come to asecured car site where I can be sure that the person is real knew that agood relationship can always be built irrespective of tribes nor racesbecause I've been to different countries of the world for publicservices. Where I am right now in Iraq, we can only communicate throughemail which is more secured so that nobody can monitor this deal, and theni can explain in details to you. All I just need is to be sure of yoursincerity. If you are not interested, please do not reply to this mail and deletethis message immediately. If no response comes from you after 3days, iwill assume that you are not interested and then search for someone else.I'm doing this on trust, you should understand and you should know that asa trained military expert i will always play safe in case you are the badtype, but i pray you are not. I wait for your answer so we can go on. In less than 7 days, the fundshould have gotten to your possession and i will come over for the funds.I will give to you 20% of the total sum and have 80% to myself. I hope I'mbeen fair on this deal.ThanksCapt. Steve Manchester >> Hello,>> Yes my car is still available for sale.> Let me know when you are serious for buying the car.>> Gr.>>> Date: Fri, 29 Oct 2010 04:10:31 -0600>> Subject: auto>> From: [email protected]>>>> Hello,>> I am interested in buying your auto at http://www.autotrader.nl. Please send me an email if it is still available for sale.>> Thanks>> David>>>>>

Mariska P

Ongelezen bericht door Mariska P »

Ook wij hebben vandaag een mail gekregen van
[email protected].
Zo'n mail wekt bij mij direct argwaan op en na enkele seconden gezocht te hebben, kwam ik al vrij snel op deze discussie. Ook wij hebben op http://www.autotrader.nl een auto te koop staan en ontvingen vandaag dit berichtje:

Hello,
I am interested in buying your auto at
http://www.autotrader.nl/.
Please send me an email if it is still available for sale.
Thanks
David

Ik kan me haast niet voorstellen dat er mensen op zo'n mail ingaan, maar heb toch een melding gemaakt bij autotrader.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Amerikaan? Nigeriaan zal ie bedoelen. Here comes another 419 scam :wink:

The Flying Kiwi

Ongelezen bericht door The Flying Kiwi »

Beste allen,

Ik heb vandaag ook dezelfde e-mail gehad van capt. Manchester van de US marines. Ik heb vervolgens de politie gebeld en zij adviseerden mij dit door te geven aan meldpunt internetfraude. Je kunt het dus doormailen naar [email protected]. De politie in NL is geïnteresseerd in deze vorm van oplichting. Echter, indien het weer dezelfde Nigeriaanse oplichters zijn dan is men afhankelijk van de Nigeriaanse overheid .. en die werkt helaas niet mee. De Nederlandse politie treft dus geen blaam. Mijn advies is .. geef het in elk geval door aan het hierboven genoemde e-mailadres.

Grtz, TFK

Hakunamatara

Ongelezen bericht door Hakunamatara »

Hallo,

Ten eerste bedankt voor deze post!
Ook ik heb net een mailtje gekregen van David Manchester die mijn auto wil kopen. Ik heb gereageerd, maar kreeg toch de behoefte om hem even te googlen. Gelukkig kwam ik deze post tegen, waardoor ik nu zeker weet dat mijn gevoel klopt en ik hier niet verder op in ga.
Alleen kwam mijn mailtje van een ander adres dan hiervoor gemeld, namelijk: [email protected]
Onderstaand een kopie van zijn mailtje naar mij:
Dear Sir/Madam,
My name is David and I wish to know the asking price for your auto because I am interested in buying it. If you still have the auto,please write and let me know the details.
Thanks
David

Bedankt!

EdoK

Ongelezen bericht door EdoK »

Ik vraag mij wel eens af hoe het kan dat er uberhaupt iemand ergens een beetje het idee heeft dat er iets van zo'n verhaal kan kloppen. Is men zo onbekend met de waarde van geld? Is men de relatie tussen getallen op papier en het gebruik van geld in de praktijk ergens kwijtgeraakt?

ds74

Ongelezen bericht door ds74 »

Bedankt voor deze post.
Via een duitse site heb ik mijn huis te koop staan. Ik woon redelijk dicht bij de duitse grens in de buurt van een amerikaanse legerbasis, dus toen ik reactie kreeg van een amerikaanse captain als reactie op mijn advertentie dat hij interesse had in mijn woning vond ik dat niet zo raar, in mijn omgeving worden immers vaker huizen verkocht aan amerikaanse militairen. Ik heb hem informatie gestuurd over mijn huis met de opmerking dat hij via mijn makelaar een bezichtiging kan aanvragen of een bod kan uitbrengen.
Vandaag kreeg ik, jullie raden het al... een reactie van captain Allen Steven van the US Marines :D "helaas" had die van mij maar 6 miljoen gestolen en kreeg ik wat minder procenten als ik hier boven zie, maar hij wilde natuurlijk wel mijn huis komen voor een belachelijk bedrag. Hahaha, deze captain mailde via een google account en is uiteraard direct van de spammap naar de prullenbak verhuisd.
In mijn geval kwam het eerste bericht dus helaas wel geloofwaardig over door de omstandigheden. Ik heb direct de site een mailtje gestuurd. Dit komt dus niet alleen in Nederland voor, maar dezelfde mensen werken onder een andere naam ook in duitsland.... Jammer dat deze mensen niet gestopt kunnen worden en dat dit zich zo ver kan verspreiden.

duiner

Ongelezen bericht door duiner »

ds74 schreef:Bedankt voor deze post.
Via een duitse site heb ik mijn huis te koop staan. Ik woon redelijk dicht bij de duitse grens in de buurt van een amerikaanse legerbasis, dus toen ik reactie kreeg van een amerikaanse captain als reactie op mijn advertentie dat hij interesse had in mijn woning vond ik dat niet zo raar, in mijn omgeving worden immers vaker huizen verkocht aan amerikaanse militairen. Ik heb hem informatie gestuurd over mijn huis met de opmerking dat hij via mijn makelaar een bezichtiging kan aanvragen of een bod kan uitbrengen.
Vandaag kreeg ik, jullie raden het al... een reactie van captain Allen Steven van the US Marines :D "helaas" had die van mij maar 6 miljoen gestolen en kreeg ik wat minder procenten als ik hier boven zie, maar hij wilde natuurlijk wel mijn huis komen voor een belachelijk bedrag. Hahaha, deze captain mailde via een google account en is uiteraard direct van de spammap naar de prullenbak verhuisd.
In mijn geval kwam het eerste bericht dus helaas wel geloofwaardig over door de omstandigheden. Ik heb direct de site een mailtje gestuurd. Dit komt dus niet alleen in Nederland voor, maar dezelfde mensen werken onder een andere naam ook in duitsland.... Jammer dat deze mensen niet gestopt kunnen worden en dat dit zich zo ver kan verspreiden.
als het Amerikaanse leger echt iets wil kopen, gaat dat wel wat professioneler dan dit allemaal .. :D

ze zijn namelijk erg goed in stempels , belangrijke documenten, enz

dit is weer een lachwekkend topic.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik begrijp niet helemaal goed dat mensen nog zo naief zijn om dit soort mails te geloven. Voor amper iets doen, wat dan ook nog volstrekt eerlijk en legaal is zoveel kunnen verdienen? Ja als je de hoofdprijs wint in de staatsloterij ofzo.

Gesloten