Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

k2p schreef:
28 mei 2022 16:48
De ANWB loopt voorop met dit soort gesjoemel, daar betaalde voorheen tot 18 euro (bijna 3x zoveel) en tegenwoordig 14 euro, voor iets dat 7 euro kost (bij bijvoorbeeld de Duitse VW dealer, in een kwartiertje gewipt).
Maar ja, dan moet u onderweg wel van de weg af, op zoek naar een garage en tijdens openingsuren de sticker regelen. Dat kost tijd en je legt meer afstand af. Dan kan je er dus ook voor kiezen om meer te betalen en door te kunnen rijden. Vergelijk het met de peage en route national. Peage kost geld, maar gaat sneller, route national duurt langer maar is goedkoper.

Ik heb overigens 4 jaar geleden €15,- betaald voor de Duitse sticker bij GWK. Voordeel was wel dat ik direct de sticker mee kreeg.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

k2p schreef:
28 mei 2022 17:55
Mooi om te zien dan dat de Fransen het de ANWB niet toelaten. De ANWB flikt het nog wel met de Duitse variant. Die verkopen ze nu nog met 100% opslag.
De bakker rekent ook meer voor een brood dan dat het kost als ik zelf bak.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door grun »

NeoDutchio schreef:
28 mei 2022 18:21
Voordeel was wel dat ik direct de sticker mee kreeg.
Ik meen dat op de Franse sticker het kenteken vermeld is, gewoon leesbaar maar ook in QR-code om het scannen makkelijk te maken. Dan zal de sticker pas gemaakt worden op het moment dat er besteld en betaald is. Daarom duurt het een paar dagen voordat je hem in de brievenbus krijgt.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door k2p »

Lady1234 schreef:
28 mei 2022 18:30
k2p schreef:
28 mei 2022 17:55
Mooi om te zien dan dat de Fransen het de ANWB niet toelaten. De ANWB flikt het nog wel met de Duitse variant. Die verkopen ze nu nog met 100% opslag.
De bakker rekent ook meer voor een brood dan dat het kost als ik zelf bak.
Jouw bakker koopt niet het brood bij de Albert Heijn, om vervolgens het brood met Albert Heijn sticker en al van € 3,99 door te verkopen voor €7,99. Enkel zodat hij lekker kan cashen van de oude buurt opa's en omaatjes die niet verder kunnen lopen naar de Albert Heijn.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door k2p »

NeoDutchio schreef:
28 mei 2022 18:21
Maar ja, dan moet u onderweg wel van de weg af, op zoek naar een garage en tijdens openingsuren de sticker regelen. Dat kost tijd en je legt meer afstand af. Dan kan je er dus ook voor kiezen om meer te betalen en door te kunnen rijden. Vergelijk het met de peage en route national. Peage kost geld, maar gaat sneller, route national duurt langer maar is goedkoper.
De GWK moet je ook heen, en moet je ook een kwartier wachten, en heeft ook openingstijden. En de GWK heeft dezelfde infra nodig om die stickers te maken als de Duitse partijen. Dat kwartiertje onderweg bij een garage is niet meer dan dat. Dus waarom 100% er op?

Dat gemak rechtvaardigt misschien een euro of twee aan toeslag. Maar we hebben het hier steevast over een verdubbeling. En ik kan me er niet aan onttrekken dat er misbruik wordt gemaakt van onwetendheid. Dat men denkt dat het de normale manier is. Ik vind dit echt net zo erg als die 090x nummers die ik al noemde, die je simpelweg doorverbinden naar een gratis nummer. Dit is echt niet "marktwerking" en niet te billijken.

Dit speelt trouwens ook bij aanvragen van een visum. Veel partijen ranken lekker hoog in Google en vragen voor een visum van 200 euro gerust 400 euro. Altijd 100% er op. En dan blijkt dat ze absoluut geen toegevoegde waarde brengen. Ze sturen je gewoon dezelfde formulieren die de officiële kanalen toesturen. Deze moet je invullen en bij het officiële kanaal inleveren. En daarna moet je je zelfs melden bij het officiële bureau, zoals dat officieel gewoon moet. Je hebt absoluut niks aan ze, maar je betaalt dubbel terwijl je denkt bij een officieel kanaal te zitten.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

k2p schreef:
29 mei 2022 11:48
Jouw bakker koopt niet het brood bij de Albert Heijn, om vervolgens het brood met Albert Heijn sticker en al van € 3,99 door te verkopen voor €7,99. Enkel zodat hij lekker kan cashen van de oude buurt opa's en omaatjes die niet verder kunnen lopen naar de Albert Heijn.
Valse vergelijking met vals sentiment. Iedereen kan namelijk “ verder lopen” en de sticker op de juiste plek kopen.

Voor sommige mensen is een tussenpersoon wel degelijk een meerwaarde, bijvoorbeeld omdat ze zelf de taal of formulieren niet machtig zijn, het eng vinden om bij een buitenlandse website te moeten bestellen, en dan liever iets meer betalen bij een Nederlandse partij. Dat er daarnaast mensen bestellen die gewoon zelf zitten te slapen… tsja, dat rechtvaardigt niet de conclusie dat het oplichting zou zijn wat mij betreft. Dat wordt het pas als er valse verwachtingen worden gewekt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

k2p schreef:
29 mei 2022 12:00
NeoDutchio schreef:
28 mei 2022 18:21
Maar ja, dan moet u onderweg wel van de weg af, op zoek naar een garage en tijdens openingsuren de sticker regelen. Dat kost tijd en je legt meer afstand af. Dan kan je er dus ook voor kiezen om meer te betalen en door te kunnen rijden. Vergelijk het met de peage en route national. Peage kost geld, maar gaat sneller, route national duurt langer maar is goedkoper.
De GWK moet je ook heen, en moet je ook een kwartier wachten, en heeft ook openingstijden. En de GWK heeft dezelfde infra nodig om die stickers te maken als de Duitse partijen. Dat kwartiertje onderweg bij een garage is niet meer dan dat. Dus waarom 100% er op?

Dat gemak rechtvaardigt misschien een euro of twee aan toeslag. Maar we hebben het hier steevast over een verdubbeling. En ik kan me er niet aan onttrekken dat er misbruik wordt gemaakt van onwetendheid.
Het klopt helemaal, maar in mij geval zit GWK niet ver weg, kost ook een kwartiertje en kan ik vooraf alles regelen voordat ik op weg ga. Dat is mij meer waard dan tijdens de reis af te slaan en dan een kwartier stil te gaan staan.
En een verdubbeling zegt niets. Het dubbele van een paar euro is minder erg dan een verdubbeling van €100,-. Het ligt er helemaal aan wat iemand er voor over heeft. Er zijn ook mensen die voor €100,- een weekend naar Centerparcs gaan terwijl anderen in datzelfde weekend voor hetzelfde huisje €250,- betalen.
Een sticker aanvragen in het Nederlands kan voor vele meer waard zijn dan kans op fouten op een Franse site. Hoe vaak zijn hier immers al topics voorbij gekomen dat mensen op een vliegticket hun voor- en achternaa, verwisseld hebben?

Plaats reactie