Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Sukir
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2021 13:11

Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door Sukir »

Het is te gek voor woorden dat op internet door milieustickerkopen.nl de milieusticker voor Frankrijk wordt aangeboden voor € 17,95 terwijl het vignet bij de officiële instanties te koop is voor € 4,51.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mei 2021 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt, dikgedrukte tekst aangepast door moderator

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan koopt u die sticker toch gewoon bij de officiële instanties?

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door kuklos »

Wat is er te gek voor woorden aan? Het staat je vrij om geen zaken te doen met die partij.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Da's nou het mooie van een vrije economie: of je koopt 'm zelf direct bij de officiële instanties, of je koopt 'm bij iemand die dat al voor je heeft gedaan. Aan jou de keuze.

Of klaag je ook over de fiscaal adviseur die ook formulieren voor je invult, terwijl je dat ook prima zelf kunt?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Sukir schreef:
03 mei 2021 13:32
Het is te gek voor woorden dat op internet door milieustickerkopen.nl de milieusticker voor Frankrijk wordt aangeboden voor € 17,95 terwijl het vignet bij de officiële instanties te koop is voor € 4,51.
Jouw werkgever levert wel alles tegen kostprijs aan jullie klanten? Misschien wist je het niet maar spullen in een winkel worden ook voor een lager bedrag ingekocht als waar ze voor verkocht worden. En jouw werkgever vraagt ook meer geld voor het werk wat jij doet dan wat jij krijgt.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

En daarom lees je jezelf eerst even in voor je iets koopt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door scontra »

Sukir schreef:
03 mei 2021 13:32
Het is te gek voor woorden dat op internet door milieustickerkopen.nl de milieusticker voor Frankrijk wordt aangeboden voor € 17,95 terwijl het vignet bij de officiële instanties te koop is voor € 4,51.
Dat het wordt aangeboden is één, maar dat wil twéé toch niet zeggen dat je het dan maar moet kopen !
Voor elk te koop aangeboden product vraagt (bijna) elke verkoper toch ook een andere prijs en deze onzin sticker maakt daar geen uitzondering op.
Het is maar wat de ... er voor wil geven. :oops:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Sukir schreef:
03 mei 2021 13:32
Het is te gek voor woorden dat op internet door milieustickerkopen.nl de milieusticker voor Frankrijk wordt aangeboden voor € 17,95 terwijl het vignet bij de officiële instanties te koop is voor € 4,51.
Zij leveren een sticker in 3 dagen lees ik, de officiële Franse site kan 10 dagen duren lees ik bij de ANWB. Mogelijk dat dáár een verklaring in zit?

En ze bieden een dienst, dus daar kunt u gebruik van maken of niet. Zo zijn er veel meer bedrijven die dit soort dingen doen. Denk aan die doorverbind services, die à 90ct/m je doorverbinden met normaliter gratis telefoonnummers. Of clubs die voor grof geld klicmeldingen doen voor particulieren. (zie ze voor ~60 euro, terwijl je met je DigiD eentje zelf kan doen voor 15 euro bij het echte kadaster).

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

sjohie schreef:
04 mei 2021 08:16
Sukir schreef:
03 mei 2021 13:32
Het is te gek voor woorden dat op internet door milieustickerkopen.nl de milieusticker voor Frankrijk wordt aangeboden voor € 17,95 terwijl het vignet bij de officiële instanties te koop is voor € 4,51.
Zij leveren een sticker in 3 dagen lees ik, de officiële Franse site kan 10 dagen duren lees ik bij de ANWB. Mogelijk dat dáár een verklaring in zit?
Dus zij leveren uit voorraad en hebben dan voorgefinancierd. Logisch dat ze dan een hoog bedrag moeten vragen. Iedereen weet dat voorraad duur is. Daar zit dood geld in.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, ze leveren niet uit voorraad. Je krijgt vlug een mail als bevestiging van de aanvraag. Echte sticker komt later.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door grun »

Er zijn veel meer sites die dergelijke hulp bieden bij het aanvragen van buitenlandse documenten. Dat kost geld, zo vreemd is dat niet, ik werk ook niet gratis. Er zijn genoeg mensen die bereid zijn te betalen voor het gemak, of bijvoorbeeld omdat ze de taal niet kennen.

Enige tijd geleden stond er een artikel in, ik meen het AD, over dit onderwerp. Met een NL vertaling voor alle franse woorden op het aanvraagformulier. Met die hulp is het goed te doen, zie de link.
https://nl.france.fr/nl/bereid-je-reis- ... -ecovignet

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door sjohie »

grun schreef:
04 mei 2021 10:49
Er zijn veel meer sites die dergelijke hulp bieden bij het aanvragen van buitenlandse documenten. Dat kost geld, zo vreemd is dat niet, ik werk ook niet gratis. Er zijn genoeg mensen die bereid zijn te betalen voor het gemak, of bijvoorbeeld omdat ze de taal niet kennen.

Enige tijd geleden stond er een artikel in, ik meen het AD, over dit onderwerp. Met een NL vertaling voor alle franse woorden op het aanvraagformulier. Met die hulp is het goed te doen, zie de link.
https://nl.france.fr/nl/bereid-je-reis- ... -ecovignet
Je kan op de Franse site in kwestie, rechtsboven ook even het Engelse vlag symbooltje aanklikken, en dan wordt het al een stuk makkelijker. :wink:

Cossack
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2022 00:49

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door Cossack »

Misleidende website.

LET OP: Ze adverteren heel leuk dat je de sticker ontvangt binnen 36 uur. De sticker zelf ontvang je alsnog binnen 10 werkdagen. Binnen 36 uur krijg je een bewijs maar dan in een PDF bestand als bewijs! Dan kun je net zo goed voor een veel minder prijs op de officiële website bestellen want daar ontvang je dat ook...

Daarnaast houden ze €4,51 in bij het annuleren omdat ze zogenaamd dit bedrag hebben betaald aan Ministerie van Transport, maar als ik om bewijs vraag hebben ze deze rapportage pas vanaf 1 juni wat dus flauwekul is.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Cossack schreef:
27 mei 2022 00:51
Misleidende website.

LET OP: Ze adverteren heel leuk dat je de sticker ontvangt binnen 36 uur. De sticker zelf ontvang je alsnog binnen 10 werkdagen. Binnen 36 uur krijg je een bewijs maar dan in een PDF bestand als bewijs! Dan kun je net zo goed voor een veel minder prijs op de officiële website bestellen want daar ontvang je dat ook...

Daarnaast houden ze €4,51 in bij het annuleren omdat ze zogenaamd dit bedrag hebben betaald aan Ministerie van Transport, maar als ik om bewijs vraag hebben ze deze rapportage pas vanaf 1 juni wat dus flauwekul is.
Niks misleidend, je hebt gewoon slecht gelezen. Dit staat letterlijk op hun homepage:

"Uw milieusticker/vignet bewijs al binnen 36 uur in uw mailbox"

Let op de woorden "bewijs" en "mailbox". Nu zullen de kommaneukers wel gaan zeggen dat mailbox je fysieke brievenbus is (want er staat geen e- voor), maar normale mensen lezen dit als email.

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door k2p »

Ik vind het ook haast oplichterij. Die partijen doen alsof de gehanteerde prijzen 'normaal' zijn, of zelfs voordelig. Bij de officiele Franse website doe je het voor een fractie van de prijs, onder dezelfde voorwaarden. Ook voor de Duitse sticker gebeurt dit op grote schaal, terwijl je het in een Duitse garage voor een fractie van de prijs kan halen. De ANWB loopt voorop met dit soort gesjoemel, daar betaalde voorheen tot 18 euro (bijna 3x zoveel) en tegenwoordig 14 euro, voor iets dat 7 euro kost (bij bijvoorbeeld de Duitse VW dealer, in een kwartiertje gewipt).

Een online partij maakt het nog bonter: koop het liever snel bij hen, want als je het pas in Duitsland koopt, zou je zogenaamd wel tot 50 euro moeten betalen.

Velen praten dit goed onder marktwerking. Maar dat slaat nergens op.

Deze praktijken zijn niet veel anders dan dure 090x nummers die je doorverbinden naar normale of gratis nummers van belastingdienst/ggd/toeslagen. Lekker hoog ranken in Google en dan de onoplettende sukkel uitmelken.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan wordt het wel eens tijd dat die sukkel gaat opletten.

Weet u nu nog niet dat je niet bovenaan Google moet zijn?

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door k2p »

Makkelijk gezegd. U weet de officiële url van de Franse milieusticker website uit uw hoofd? Of neemt u gewoon altijd nummer 3 van Google in plaats van nummer 1 op Google?

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Bij mij is de 2e hit in google (na die van de ANWB) deze:
https://nl.france.fr/nl/bereid-je-reis- ... et-critair
En daar staat expliciet:
De milieusticker kan alléén online besteld worden op de officiële website van Crit’Air (Externe link) . Dit is de enige officiële website om het vignet te bestellen! Er bestaan andere aanbieders, maar die vragen een veelvoud van de prijs.
Dus ik zie het probleem niet zo...

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

k2p schreef:
28 mei 2022 17:23
Makkelijk gezegd. U weet de officiële url van de Franse milieusticker website uit uw hoofd? Of neemt u gewoon altijd nummer 3 van Google in plaats van nummer 1 op Google?
Die hoef je ook niet te weten. Als ik Google op 'milieu sticker Frankrijk' krijg ik als 1e zoekresultaat die van de ANWB met een directe link naar de officiële Franse site. https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/ ... ilieuzones

2e zoekresultaat is deze https://nl.france.fr/nl/bereid-je-reis- ... et-critair met ook een directe link naar de officiële Franse site.

k2p
Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Milieusticker Frankrijk aanvragen?

Ongelezen bericht door k2p »

Mooi om te zien dan dat de Fransen het de ANWB niet toelaten. De ANWB flikt het nog wel met de Duitse variant. Die verkopen ze nu nog met 100% opslag.

Plaats reactie