LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Seuter
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2011 15:20

Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door Seuter »

Eerst even uitleg voor leken: Fabrikanten van navigatiesystemen krijgen kaarten aangeleverd van een kaartfabrikant. De twee bekendste zijn: Navteq en TeleAtlas. TomTom heeft tegenwoordig vaak TeleAtlas (ik meen dat ze vroeger ook wel eens Navteq hadden), mijn Garmin heeft Navteq.
Gebruikers kunnen op de websites van Navteq en TeleAtlas geconstateerde fouten in de kaart doorgeven, welke dan in de updates verwerkt worden.

Nu mijn klacht.
Elders op deze site werd terloops Navteq negatief genoemd, aangaande de kaartupdates. Mijn conclusie is ook dat er bij Navteq nagenoeg niets met de door ons doorgegeven wijzigingen gebeurt. Van de 11 kaartfeedbacks die ik aan hen doorgegeven heb, waren er na 3 tot 4 jaar 7 stuks nog niet bijgewerkt. Niet alleen kleine wijzingen zoals foute straatnamen, maar ook een aangepaste grote rotonde, een nieuwe randweg (N217) van ca. 2 km lang bij Oud-Beijerland enzovoort. En zoals een ander ook al aangaf, bijna alle fouten in de Navteq-kaarten kloppen bij TeleAtlas wel!
Ook staan complete grote havens, zoals in Deventer, niet blauw getekend. Op de kaart kijkende denk je dat je in een vlakte rijdt, maar het zijn allemal grote havens. Ook rivieren en kanalen staan er soms nauwelijks op. Niet dat het een 'vaarkaart' moet zijn, maar water is altijd wel een belangrijk herkenningspunt. Ook dit is bij TeleAtlas vele malen beter.
Ik heb er meerdere brieven met bewijzen (ook aangetekend) over gestuurd naar Navteq. Als enige reactie (in 2010) kreeg ik in eerste instantie ineens ca. 5 meldingen van doorgevoerde wijzigingen. Echter: Bij de kaartupdate van begin 2011 waren alle 5 deze wijzigingen NIET doorgevoerd!
Ik heb bij Navteq om een telefoonnummer gevraagd waarop ik kan klagen. Ik heb ze uitgenodigd om met mij langs alle door mij genoemde 'fouten' te rijden om hen met de neus op de feiten te drukken. Echter geen reactie op dit alles.
Ik heb ze ook geschreven dat ik zal overgaan tot 'ontbinding van de koop', omdat ze niet leveren waar we voor betalen. Dit zouden alle Navteq-gebruikers moeten doen.

P.S. Als u wil weten welke kaarten u hebt, dit kan bijna altijd in het navigatiesysteem, ergens bij 'kaartinfo' ofzoiets. Bij elk merk is dit anders. Soms wordt het ook tijdens het opstarten weergegeven.

Mijn advies: Het merk navigatiesysteem is minder belangrijk dan het merk kaarten!
Laatst gewijzigd door Radar op 19 jun 2016 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Heb ook Navteq en deel deze ervaring niet helemaal. Wel dat hij het spoor soms bijster is. Met name op de terug weg. Maar goed ik zou je bevindingen zeker ook aan de fabrikant uitleggen. Ps welke auto heb je?

Seuter
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2011 15:20

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door Seuter »

Het merk auto doet in dit geval niet terzake, omdat het om een draagbaar navigatiesysteem gaat. En eigenlijk doet ook het merk navigatiesysteem niet terzake, omdat het om de kaarten gaat. Het navigatiesysteem werkt naar behoren, maar de kaarten worden nauwelijks bijgewerkt, zelfs enkele jaren na het doorgeven van meldingen aan Navteq is 75% nog niet bijgewerkt.

jorge002
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2011 21:11

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door jorge002 »

Ik heb dezelfde ervaring.
Begin mei 2011 een nieuwe auto gekocht en een aanzienlijk bedrag neergeteld voor een navigatie systeem. Vervolgens weet hij niet de straat te vinden waar ik woon. Nieuwbouw maar weliswaar woon ik er al 2 jaar.
N219 bij Zevenhuizen is vorig jaar omgelegd, maar staat niet op de kaart.
Op de DVD staat versie 2010/2011. Bij nader onderzoek geven ze in een tekst-file aan dat de versie van augustus 2010 is. Maar als je de bestanden zelf bekijkt hebben ze allemaal een timestamp uit 2009!

Natuurlijk het standaard antwoord : U kunt Uw bevingingen kwijt via de site waar U tevens een update kunt aanschaffen. Ja a €199,00.
Jammer dat ik mijn 5 jaar oude TomTom heb weggegeven. Die kaarten waren meer bijgewerkt dan de meest recente versie van Navteq.
Misschien toch maar een nieuwe TomTom aanschaffen voor maar €149,00 ......

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Probleem met die kaarten die op cd of dvd worden geleverd is dat ze feitelijk al weer oud zijn als je ze krijgt. Updaten zou gratis moeten zijn na de eerste aanschaf zoals bij zoveel producten. Telefoons, Blu Ray spelers TV's enz. Maar nee je moet een dure cd/dvd kopen van 140 euro of 250 euro op DVD. Ik denk dat Navteq zo zijn klanten gaat verliezen en mensen zelf maar gaan kopieren, al blijf je dan verstookt van updates die door het jaar heen veranderen.

jorge002
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2011 21:11

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door jorge002 »

PJ66,

Natuurlijk begrijp ook ik dat updates bij aanschaf in principe achterhaald zijn. In dit geval staan wegen die al 2 jaar oud zijn er gewoon niet op of weet het systeem ze niet te bereiken. Even zoeken op internet en je vindt legio klachten over Navteq.
Geconstateerde bevindingen kun je kwijt op hun site, maar het duurt ca 2 jaar voordat je deze een keer in een update tegenkomt. (als ze al verwerkt worden)

Ik ontvang alleen standaard reacties en als laatst wordt gewoon afgedaan met de afspraken tussen dealers en Navteq. Het ligt dus vooral niet aan Navteq.
Gezien de kwaliteit van een update lijkt het meer op een bewuste strategie die geld oplevert dan het tijdig kunnen opleveren van goede nieuwe versies. Gewoon geldklopperij! Een vast systeem sloop je er niet maar even uit.

De bijgeleverde DVD stelt dat het versie 2010/2011 is. Navteq bevestigd dat ik de versie sept 2010 heb. 'Ieder 3 maanden leveren wij nieuwe versies op.' Ofwel eind 2010 is er nog een nieuwe versie uitgebracht, dus hoezo versie 2010/2011? Gewoon 2010 dus. Doodleuk bevestigen dat er een versie maart 2011 uitgebracht is. Maar ja, het ligt aan de afspraken aan Opel! U moet maar bij hen vragen waarom U niet de laatste versie heeft.

Je begrijpt dat ik daar niet tussen ga zitten. Ik zoek mijn heil dan ook via Radar, consumenten bond, Opel Nederland. Nog andere suggesties?

jorge002
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2011 21:11

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door jorge002 »

Opel Nederland en Navteq blijven doodleuk verwijzen naar de tussen beide partijen gemaakte afspraken (1 !!! keer per jaar een update). Geen van beide is dan ook bereid te komen met een oplossing noch een tegemoedkoming in aanschaf kosten van een update. Als klant kun je gewoon geen kant op.
Ik zal dan ook niemand adviseren ook maar iets van Navteq aan te schaffen. De aanschaf is duur, de kaarten sterk verouderd. Vervolgens wordt je nog eens geconfronteerd met een zeer dure update. Het is nog maar de vraag in hoeverre de update 'bijgewerkt' is.
Als Don Quichote heb ik een afspraak gemaakt met de dealer om de aanschaf van het ingebouwde navi systeem ongedaan te maken.

Seuter
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 apr 2011 15:20

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door Seuter »

De laatste persoon vroeg zich af in hoeverre de updates echt bijgewerkt zijn. Nu, bijna helemaal niet dus. Daarom ben ik dit topic gestart.
Een overzicht van mijn ervaringen:

In januari 2011 een foute straatnaam in Dordrecht doorgegeven. In juni 2011 nog niet bijgewerkt. Maar goed, dat is nog enigszins acceptabel.
(Een deel van de Kromme Zandweg moet zijn Bremstraat).

In november 2010 een foute combinatie van postcode/straatnaam in Dordrecht doorgegeven. In juni 2011 nog niet bijgewerkt.

In september 2010 een kilometers lang nieuw stuk N217 bij Oud-Beijerland doorgegeven, welke toen al maanden open was. In juni 2011 nog niet bijgewerkt.

In september 2010 een verwijderde rotonde in de N217 doorgegeven. In juni 2011 nog niet bijgewerkt.

In november 2008 een foute straatnaam in Goudswaard doorgegeven (deel van de straat). In juni 2011 nog niet bijgewerkt.
(Stuk Van Cralingenstraat moet zijn Van Almondestraat).

In februari 2008 doorgegeven dat de Humberweg in Rotterdam veel langer is dan op de kaart staat. In juni 2011 nog niet bijgewerkt.

In januari 2008 ergens een ontbrekende straatnaam doorgegeven. Is bijgewerkt!! Ja echt, u leest het goed, is echt bijgewerkt!

In maart 2007 doorgegeven dat er veel te weinig water op de kaarten staat. Het hele havengebied in Deventer staat er niet als havens (blauw) op, maar als industrieterrein. Havens in Dordrecht waar 40 binnenvaartschepen kunnen liggen, staan getekend als een beekje (dun blauw lijntje). Kanalen soms ook. Antwoord (na 10 maanden!): "Dit heeft geen prioriteit". Water is juist een herkenningspunt!

In maart 2007 een stukje straat nabij de Concordiabrug doorgegeven, genaamd Merwedekanaal. Eerste stuk is voor auto's, maar staat niet op de kaart. In juni 2011 nog niet bijgewerkt.

In maart 2007 doorgegeven dat in Dordrecht de straatnamen Keizershof en Keizershofstraat verwisseld zijn. In juni 2011 nog niet bijgewerkt.

In maart 2007 doorgegeven dat een deel van de Doetinchemsestraat in Middelharnis onterecht staat weergegeven als Rottenburgseweg. In juni 2011 nog niet bijgewerkt.

Zo, dat was het. Nu weet u wat een kaartupdate van Navteq inhoudt. Koop nooit meer een navigatiesysteem waar Navteq-kaarten opstaan. Helaas, mijn Garmin was qua kwaliteit echt beregoed, maar ik heb nu een tomtom gekocht omdat die TeleAtlas-kaarten heeft. Jammer voor Garmin, het wordt tijd dat Garmin overstapt op TeleAtlas.
Want nagenoeg alle bovengenoemde fouten staan bij TeleAtlas wél goed in de kaart.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Soms kun je niet anders. Bij Opel zit ie er standaard in. Moet zeggen over het algemeen doet hij het vrij goed. Ik zie niet zo heel veel fouten in Navteq. Maar als ik het zo lees vind ik het zeker kwalijk. Je kunt ze wel bellen, maar dan krijg je toch het standaard verhaaltje dat je dat zelf moet gaan bijwerken. Frusterend dan dat er niets mee wordt gedaan.

jorge002
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2011 21:11

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door jorge002 »

Goed nieuws, voor mij in ieder geval. Ik heb contact gezocht met de verkoper om een afspraak te maken de aanschaf van het navi systeem terug te draaien. Daar heb ik Opel Nederland in meegenomen in de CC.
Opel Nederland biedt de eerste volgende update aan waarbij zij de kosten volledig voor zich nemen.

Oke vervelend dat ik 7 maanden met verouderde kaarten zit. Toch ben ik tevreden met dit aanbod, al moet ik nog even een paar maanden geduld hebben. Liever dadelijk een beter werkend systeem, dan rompslomp en vervelende discussies over het terugdraaien van een aankoop.

Al moet je behoorlijk volhardend zijn, toch een pluim(pje) voor Opel Nederland.

annemievw
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2011 23:22

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door annemievw »

Heb heel de discussie aandachtig gelezen en ben verbaasd. :? Ik heb een GPS van Aldi, Medion dus met Navteqkaarten, en ben super content over de kaartinformatie: heb onlangs nog de juiste weg gevonden naar een benzinestation op parking hypermarché in Frankrijk (de meegeleverde "stem" is echter afschuwelijk en spreekt afschuwelijk Nederlands). Spijtig genoeg heeft mijn toestelletje het laten afweten; ik heb geen ontvangst meer, iets met de antenne vermoed ik. Ik heb vorig jaar een Opel Astra aangekocht, en ben hoegenaamd niet tevreden over de kaartinformatie van de ingebouwde GPS. Op de parkings langs autowegen krijg ik meermaals het verzoek "naar een gedigitaliseerde weg" te rijden. De informatie over de rijvakken bij afslag autosnelweg e.d. is heel summier. Ik dacht er dus aan een nieuw draagbaar modelleke te kopen met Navteq-kaarten en in deze context ben ik op dit forum terecht gekomen. Groot was mijn verwondering dus te moeten vernemen dat mijn beide GPSen zogezegd met dezelfde kaarten zouden uitgerust zijn! De kaarten van mijn Medion zijn echter veel meer gedetailleerd en recenter, ook al zouden die in principe ouder moeten zijn dan deze van in mijn Opel Astra. Zou het kunnen dat Navteq verschillende kaarten levert al naargelang de opdrachtgever voor wie ze bestemd zijn, voor Opel, voor Garmin, of voor Aldi?
Als het zo zit, dan zal ik misschien toch best wachten tot een volgende promotie bij Aldi; die vervelende stem nemen we er dan wel bij als ze de juiste weg maar wijst... :lol:

gerberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2011 14:40

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door gerberg »

Ben het met dhr. Seuter eens dat Navteq niet goed werkt. Heb eind 2010 nieuwe Volvo gekocht met een ingebouwd navigatiesysteem. Woon in Oud Beijerland en was nieuwsgierig of vorig jaar geopende weg N217 op de kaart zou staan. Helaas niet het geval. Moet regelmatig naar het Havenziekenhuis in Rotterdam maar ook dit ziekenhuis stond niet op de kaart. Terwijl dit ziekenhuis al bijna 50 jaar bestaat!!
Heb twee dagen geleden de allernieuwste dvd's ontvangen van Navteq 2011 en wie schetst mijn verbazing dat beide lokaties ook nu niet op de kaart staan. Gebruik nu in mijn Volvo extra de TomTom van mijn vrouw die in haar Renault twingo gemonteerd is. Ook op vakanties in het buitenland is de Tom Tom ideaal.
Heb Navteq geinformeerd. De dealer van Volvo zal ik eveneens informeren.

edsub
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2011 20:24

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door edsub »

Ik ben ook ZEER ontevreden over de Navteq kaarten.
Vorig najaar een nieuwe Volvo V70 gaan rjden, met af-fabriek Navteq navigatie.
Toen stond de al enige tijd gereed zijnde A2 bij Den Bosch en Eindhoven er niet correct op.
Ook in het centrum van Den Bosch een afslagverbod niet correct.
Contact met Navteq en Volvo leerde mij dat er door Navteq eenmaal per jaar een update voor Volvo wordt gemaakt. Distributie in juli (lekker handig, ben ik met vakantie). MAAR: Die update bevat kaarten van zo'n 6 a 9 maanden daarvoor. Ik had dus eind vorig jaar in mijn nieuwe auto al kaarten van bijna een jaar oud. Bij een navigatiesysteem van een paar duizend euro!.
Afgelopen juli weer en update gekregen (gekocht bij de aanschaf van de auto).
De A2 klopt nu wel.
Maar die afslag in Centrum Den Bosch (ligt er nu toch al zeker 3 jaar) niet. Ook de nieuwe randweg Den Bosch bestaat niet volgens Navteq. Niet op mijn DVD, maar OOK niet op hun website. En die is sinds maart gereed (dus niet op de DVD, dat snap ik maar online moet hij er toch wel zijn).
Heb navteq maar een Map report gestuurd met een printscreen uit Google Maps (tele-atlas :wink: ) hoe het wel moet.....


Baal.....

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Maar die afslag in Centrum Den Bosch (ligt er nu toch al zeker 3 jaar) niet. Ook de nieuwe randweg Den Bosch bestaat niet volgens Navteq. Niet op mijn DVD, maar OOK niet op hun website. En die is sinds maart gereed (dus niet op de DVD, dat snap ik maar online moet hij er toch wel zijn).
De nieuwe randweg staat overigens ook niet op de teleatlas-kaart die bij mijn laguna navigatiesysteem zit (update van juni 2011).

edsub
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2011 20:24

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door edsub »

Dat zeg ik: ik kan er nog mee leven dat die randweg niet op de dvd staat die 3 maanden later uitkwam, hoewel ik de indruk heb dat TomTom dit soort zaken wel altijd erg snel meeneem.
Maar de Navteq website kent de randweg OOK niet.
Teleatlas (Google maps) wel....
Navteq loopt dus hopeloos achter, terwijl hun klanten wel vrolijk betalen voor die verouderde kaarten.
En switchen naar een TomTom doe je ook niet als je zon prijzig af-fabriek systeem eenmaal hebt.

winterforum
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2011 15:12

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door winterforum »

Ik heb laatst, juli 2011, een nieuwe Audi A4 "uitgepakt" deze is voorzien van MMI navigatie met NAVTEQ 2011 kaarten. En inderdaad: "oude zooi" :evil: Na klagen bij de dealer komt men met het volgende verhaal. "laatst hadden we een dealermeeting in de buurt van Eindhoven, komt de helft van de dealers/verkopers te laat in hun demo auto omdat ze de weg niet konden vinden" :lol:
Blijkbaar begrijpt men nog steeds niet dat voor professionele bestuurders een auto eigenlijk niets meer is dan een "navigatie apparaat" wat je naar je bestemming brengt.
Onbegrijpelijk dat we dit met z'n allen maar "gewoon" accepteren en dat "men" hiermee wegkomt. Dit te meer daar het dus wel goed kan, zie TOM-TOM/TeleAtlas. (overigens is TeleAtlas van TOM-TOM en NAVTEQ van Nokia). Voorheen gebruikte Audi ook TeleAtlas kaarten maar NAVTEQ zal wel weer "een euro dubbeltje" goedkoper zijn.... :shock:
Mocht iemand hieromtrent een actie starten, ik doe mee!! :!:

malamute1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2008 11:50

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door malamute1975 »

Sinds 2 weken in het bezit van een Opel Insignia met het navigatiesysteem CD500 aan boord. Daar ik veel op de weg zit bewust voor een ingebouwd navi systeem gekozen. Helaas is het kaartmateriaal idd sterk verouderd.

Contact gezocht met Navteq en mijn kaartmateriaal 2010/2011 is dus uitgebracht ergens medio 2010 maar had toen al een achterstand van ca. 9 maanden. Zelfs de nieuwe rondweg Eindhoven staat hier nog niet eens op. Mijn mobiele tomtom met kaartmateriaal van al zeker 2 jaar oud heeft zelfs deze nieuwe rondweg er op staan.Had ook al de CD van Duitsland gekocht omdat ik wekelijks in Duitsland onderweg ben en ook daar al de nodige kaartveranderingen tegengekomen.

Contact gezocht met Opel Nederland en daar weten ze van de problemen maar zeggen afhankelijk te zijn van Opel Duitsland (jaja, het grote vingertjewijzen is begonnen). Schijnt te zijn dat er in September een update gaat komen van de Insignia modellen tot 2011. Daar mijn Insignia van MJ2011 is is het nog niet bekend of hier ook een update voor beschikbaar wordt. Ik word verzocht om op het eind van de maand opnieuw contact op te nemen met Opel om te kijken hoe het met de updates staat van de betreffende navigatie-cd's.

Ik moet zeggen dat Opel de plank in deze toch behoorlijk misslaat. Je koopt een auto van minimaal 30mille en dan wordt er op de software van het navigatiesysteem behoorlijk bespaart. Hoezo, klant op kosten jagen. De cd's kosten iets van 119 euries per stuk terwijl niemand je zegt dat je kaartmateriaal koopt van zeggen en schrijven minimaal 2 jaar oud.

Opel doe iets want dit is geen goede reclame!!!!!!!

Groet Roel

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door Dirkie »

Als je ergens regelmatig heen moet, dan weet je volgens mij de weg wel. En ik voel ook geen enkele behoefte om te kijken of een weg al dan niet goed staat in mijn navigatie. Bij ieder navigatie systeem moet je namelijk wel goed in het oog houden, dat het een hulpmiddel is, maar ook niet meer dan dat. Je mag er nooit blindelings op vertrouwen. Je zal de eerste niet zijn die de sloot inrijdt, omdat die mevrouw dat zegt. En ook wijst hij echt niet altijd de snelste weg. Ik verbaas me er iedere keer weer over, dat mijn TomTom (zeer up to date trouwens) me wegen wil laten rijden, die veel langer zijn (zowel qua afstand als tijd) dan noodzakelijk. Maar gelukkig heb ik nog zoiets als gezond verstand en staan er borden langs de weg, waar je veel meer aan hebt. En met de snelheid waarin in Nederland wegen en rotondes worden aangelegd heb je al snel problemen, omdat de kaarten niet bijgewerkt zijn.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik heb een ander probleem met mijn navigatie van mijn Opel Corsa ook Navteq (cd60/80). Wanneer ik in mijn eigen buurt rijd of navigeert doet hij het feilloos. Maar wanneer ik van Nijmegen naar Alkmaar rijd over de snelweg, dan begint het gelazer. Dan is ie hem kwijt! Hij blijft dan maar rondjes draaien en komt met heel veel foute meldingen en blijft gewoon hangen in dat gebied tot.......jawel je er bijna bent en de snelweg hebt verlaten. Dat leest ie hem ineens weer wel.

Geprobeerd heb ik met de dealer; opnieuw geinstalleerd, nieuwe cd erin (ook onderweg motor uit half uurtje rusten) nieuwe antenne.........het maakt allemaal niks uit. De eerst volgende lange trip gaat ie moeilijk doen. Hij heeft heel veel moeite met herberekeningen. Met de dealer wordt nu bekeken naar een nieuwe unit, maar of daarmee het probleem mee verholpen wordt?

Over Eindhoven en omstreken. Ik heb Navteq een keer aan de lijn gehad vorig jaar en toen zeiden ze dat dit in hun planning stond. Maar in principe loop je altijd een jaar achter.

winterforum
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2011 15:12

Re: Navteq-kaarten (voor autonavigatie) waardeloos

Ongelezen bericht door winterforum »

ref: "in pricipe loop je altijd een jaar achter".
Dit zou naar mijn mening niet hoeven, zeker niet bij grote wegaanpassingen. Deze projecten zijn zeker 5 jaar van tevoren tot op de "nanometer" bekend, ook bij NavteQ als ze dat zouden willen. Naar mijn mening willen ze gewoon de moeite niet doen om actueel te zijn, vermoedelijk omdat ze dan meer losse CD's of DVD's verkopen.

Gesloten