LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe pensioenshobby en de beunhaas

Andere onderwerpen over auto en vervoer
macbad
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2020 16:03

Nieuwe pensioenshobby en de beunhaas

Ongelezen bericht door macbad »

Bijna pensioen, je ontdekt het camperauto voor je toekomst. Na veel zoeken een mooie oude Mercedes camper uit 1973 gevonden.
Je goede stuk laten nakijken door een garage in Almelo vlakbij die mooie molen, nota bene gewaardeerd lid van een bijpassende club. De motor blijk wat zwak op de borst maar meneer B.W. van de garage weet een oplossing met een ruilmotor met meer power. In maart auto bij hem afgeleverd. Nu begint een tijd van niets horen, smoesjes, leugen, gedraai maar niets gebeurd. Uiteindelijk een advocaat ingeschakeld toen kon het wel.
Op de eerste vakantie meteen doorgebrande kabels, ventilator stuk (past er eigenlijk niet tussen motor en radiator) , draagarm onder auto loos, vreemde gaten in chassis geboord, ... . Meneer wilde niets in Frankrijk laten repareren, bus naar Nederland, moest maar mijn! ANWB gebruiken, ook niet een kabeltje in Frankrijk, en met een ANWB bus verder. Dit naar 24 uur. Later begreep ik natuurlijk dat hij niet wilde dat iemand naar zijn werkzaamheden ging kijken.
Harder dan 90 is niet mogelijk dan begint het vibreren of te koken. Toch 3000 km onder die omstandigheden gereden in de hoop dat meneer dit gaat herstellen onder garantie.
Uiteindelijk alleen maar weer leugens en afhouden. Geen nieuwe ventilator, etc.
Toen is de bus een keer door echte experts nagekeken. 10 punten lijst met (gevaarlijke) fouten. En dat heeft mijn droom echt geruïneerd. Hij had de bus zodanig onder handen genomen dat er uitgebreide herstelwerkzaamheden plaats moeten vinden.
Advocaat heeft meneer gevraagd om gebreken binnen 14 dagen te herstellen. Meneer is van de aardbodem verzwonden. Ik denk omdat ook anderen niet tevreden waren met hem vriendelijk gezegd.
Nu mag ik wel de schades herstellen en de advocaat zal het op hem verhalen. Maar ik voorzie dat deze gladjanus niet thuis geeft en alle tricks zal uithalen om onderuit te komen. Ook zijn sociale achtergrond pleit voor dit gedrag.

Dus ik heb gelijk gekregen van experts (meervoud), advocaat kon er iets mee, een rechter zal hem echt veroordelen de schade te vergoeden maar het is best een kans dat ik geen cent zie. Is dit echt zo?

LectoriSalutem
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Nieuwe pensioenshobby en de beunhaas

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Even los van al dan niet slecht uitgevoerde herstellingen moet je je primair afvragen of het wijs is om met een 47 jaar oud campertje op een stokoud Mercedes chassis zulke afstanden te gaan maken.
Deze motoren hebben amper vermogen en loeien bij 90 km/u reeds de oren van je hoofd en de tand des tijds heeft op alles vat gekregen.
Buiten dat krijg je er in geval van nood onderweg nog amper onderdelen voor....
Een rondje IJsselmeer en dan een bakje koffie zetten als je bij Volendam bent is waar zulke auto's geschikt voor zijn.
U bent in het buitenland een gevaar/ergernis voor uzelf en voor een ander.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nieuwe pensioenshobby en de beunhaas

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een goed onderhouden kan veel meer, maar de motoren, die zijn zwak
en sneller dan vrachtwagens is problemen met levensduur krijgen.
Verder is de verkoper bepaald geen Bovag bedrijf...

Rustig aan kan het prima, ook langere afstanden maar je moet wel de rijstijl van toen ook aanhouden.

Gesloten