LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Andere onderwerpen over auto en vervoer

U bent Partenklier ov gebruiker. U betaald €7,50 voor OV kaart. Bedrijven Gratis. wat Vind u?

Peiling eindigde op 06 nov 2017 17:54

Dit vind ik schandalig van de NS Dat Bedrijven Gratis kaart krijgen.
4
25%
Wij Privé gebruikers moeten ook GRATIS OV kaart en Niet €7.50 betalen.
3
19%
Bedrijven zijn rijker en moeten een kaart betalen.
2
13%
Maakt mij niet uit dat ik €7.50 neer leg.
5
31%
Ik weet het niet.
2
13%
 
Totaal aantal stemmen: 16

theo.beijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2017 18:27
Contacteer:

NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door theo.beijk »

Hoe wij partenklieren worden genaaid door de Nederlandse Spoorwegen Radar Rijker , Rijker Bedrijven krijgen Kaart Gratis. en de domme Werkvolk de hardwerkende volk. en studenten moeten een OV chipcard betalen 7,50€ Het bewijs is geleverd. Bedrijven krijgen de kaart Gratis , De consument moet €7,50 Betalen, Omgekeerde wereld bij de NS.
Dus Burgers U wordt Genaaid met de broek dicht U betaald. en rijke stinkende directeuren, managers echt krijgen alles gratis. Partijklieren betalen ov kaart. voor de rijke FAQ.
Wel dom dit zo op NS.NL site te zetten GRATIS voor bedrijven. screenshot -->> http://i.imgur.com/uWMWTN4.png

Mensen deel dit met iedereen, die u kent. zo zij zien hoe zij ook genaaid worden door de Nederlandse spoorwegen om een OV €7,50 neer te leggen, en bedrijven Gratis. Ik heb altijd al geweten dat Openbaar vervoer en NS ons bedonderd.
http://www.ns.nl

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door Student90 »

theo.beijk schreef:Hoe wij partenklieren worden genaaid door de Nederlandse Spoorwegen Radar Rijker , Rijker Bedrijven krijgen Kaart Gratis. en de domme Werkvolk de hardwerkende volk. en studenten moeten een OV chipcard betalen 7,50€ Het bewijs is geleverd. Bedrijven krijgen de kaart Gratis , De consument moet €7,50 Betalen, Omgekeerde wereld bij de NS.
Dus Burgers U wordt Genaaid met de broek dicht U betaald. en rijke stinkende directeuren, managers echt krijgen alles gratis. Partijklieren betalen ov kaart. voor de rijke FAQ.
Wel dom dit zo op NS.NL site te zetten GRATIS voor bedrijven. screenshot -->> http://i.imgur.com/uWMWTN4.png

Mensen deel dit met iedereen, die u kent. zo zij zien hoe zij ook genaaid worden door de Nederlandse spoorwegen om een OV €7,50 neer te leggen, en bedrijven Gratis. Ik heb altijd al geweten dat Openbaar vervoer en NS ons bedonderd.
http://www.ns.nl
Voor wie denkt u dat de kaarten bedoeld zijn? En hoe zou u bedrijven willen stimuleren gebruik te laten maken van het OV ipv de auto?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door Costnix »

De prijs van de kaart zit in het abonnement inbegrepen!

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door newmikey »

theo.beijk schreef:Hoe wij partenklieren worden genaaid
Gratis bestaat niet, óók (en zeker) niet voor bedrijven. NS business cards worden gebruikt door werknemers, niet door managers (die zullen bijna allemaal een leasebakje onder de billetjes hebben).
Laatst gewijzigd door Radar op 01 apr 2017 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende of offtopic reacties verwijderd

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door BL2 »

Misschien is het beter om niet naar NS te wijzen, maar naar het bedrijf dat de kaart uitgeeft: Trans Link Systems (TLS). Als je tenminste dit al wilt doen !

Volgens mij heeft de TopicStarter zich een beetje laten opjutten..........
Kosten OV Chip voor bedrijven zit gewoon verrekend in de kosten van het bedrijfs Abo.

Mucha

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

theo.beijk schreef:Hoe wij partenklieren worden genaaid door de Nederlandse Spoorwegen Radar Rijker , Rijker Bedrijven krijgen Kaart Gratis. en de domme Werkvolk de hardwerkende volk. en studenten moeten een OV chipcard betalen 7,50€ Het bewijs is geleverd. Bedrijven krijgen de kaart Gratis , De consument moet €7,50 Betalen, Omgekeerde wereld bij de NS.
Dus Burgers U wordt Genaaid met de broek dicht U betaald. en rijke stinkende directeuren, managers echt krijgen alles gratis. Partijklieren betalen ov kaart. voor de rijke FAQ.
Wel dom dit zo op NS.NL site te zetten GRATIS voor bedrijven. screenshot -->> http://i.imgur.com/uWMWTN4.png

Mensen deel dit met iedereen, die u kent. zo zij zien hoe zij ook genaaid worden door de Nederlandse spoorwegen om een OV €7,50 neer te leggen, en bedrijven Gratis. Ik heb altijd al geweten dat Openbaar vervoer en NS ons bedonderd.
http://www.ns.nl
Is dit een grap?

Sorry hoor, maar je relaas slaat nergens op. Het betreft een heel ander product met heel andere kosten. Een NS businesscard is natuurlijk niet het zelfde als een gewone OV chipkaart.

Mucha

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door BL2 »

Geen grap inderdaad........
Bericht gemeld, maar Radar vind dit dus wel een zeer serieus onderwerp wat onze aandacht moet krijgen.

Mucha

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Costnix schreef:De prijs van de kaart zit in het abonnement inbegrepen!
Dit is niet zo, de kaart is gratis en de tarieven zijn gelijk aan die consumenten betalen (minus de eenmalige € 7,50 voor de kaart). Al slaat het punt van TS nergens op.

Punt 1: Rijker Bedrijven krijgen kaart gratis (denk dat hij schrijft Rijke bedrijven krijgen kaart gratis)

De kaart is gratis voor iedereen met een KvK nummer (ZZP'ers dus ook). Heeft dus niets met rijk t emaken.

Punt 2: Rijke stinkende directeuren, managers echt krijgen alles gratis

Nergens in de voorwaarde van de NS staat dat de aanbieding enkel voor de directeuren/managers is. De kaart is voor werknemers bedoeld niet specifiek voor stinkende directeuren.

Lijkt er meer op dat TS een beetje de weg kwijt is. Wat is er dom van de NS aan om een dergelijke actie te doen om meer mensen te bewegen met de trein te gaan?

Los dat het voor de NS goedkoper is al iedereen een machtiging zou geven voor zijn rekening, er meestal gewoon geld op zal staan. Ze kunnen dan de verkoopautomaten allemaal verwijderen. Deze hebben de gebruikers van de business kaart immers niet nodig.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door lordi »

Het is heus niet zo dat alleen bedrijven een OV Chip-kaart gratis krijgen: bij elk abonnement van de NS (van Dal Voordeel tot Altijd Vrij) krijg je als particulier ook gewoon een gratis persoonlijke OV-Chip-kaart: http://www.ns.nl/abonnementenl

Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door Kate25 »

Het is niet zo dat bedrijven 'm gratis krijgen van de NS. Wat wel "geinig" is ...
- als je twee abonnementen hebt, kan dat niet op een en dezelfde kaart.
Dus ben je verplicht om een tweede (NS) ov kaart aan te schaffen. Enig idee hoeveel problemen ik gehad heb om dit geregeld te krijgen vorig jaar?
Officieel, beweert de NS dat ze je gedwongen aanschaf van je 2e OV kaart (7.50) vergoeden, maar ik wacht nog steeds en het is al bijna 12 maanden geleden .... Het helpt niet of je aan de balie klaagt, via NS Eva software troep, gaat bellen ... (Let op: klagen bij de NS kost uiteraard geld ...)

- nog zo leuk: ik kon mijn 2e abonnement niet in 1x betalen, maar moest dat persé maandelijks doen.
Vorige maand ruim van te voren het geld overgemaakt - je weet immers wat je per maand moet betalen?
NS boekt het geld terug naar mijn rekening, onder vermelding dat er geen rekening open staat ...
Ze kunnen niet om gaan met mensen die gewoon ruim op tijd betalen, omdat ze aan het eind van de maand toevallig eens drie tientjes over hebben ...
Brave burger die ik ben: ik boek het bedrag een paar dagen later opnieuw over met vermelding van alle benodigde info.
Ja: jullie voelen 'm al ... Ik krijg vandaag een asociale betalingsherinnering van NS gemaild, inclusief link voor een spoed betaling en de nodige dreigingen over intrekken abonnement, incasso bureaus, blablabla.
Dat wordt dus weer een leuk briefje naar de directeur reizigersvervoer van NS en als het moet de directie.

Overigens vind ik wel, dat er iets gedaan moet worden aan de "borg" die wij betalen voor anonieme OV kaarten. Die kaarten zijn nl maar een beperkte tijd geldig, zodat je om de paar jaar opnieuw 7.50 euro "borg" moet betalen. Het hele OV-kaart-gedoe is gewoon een "hoe slapend rijk te worden" gedoe.

Het verhaal dat papieren kaartjes niet meer mogelijk zijn is NS gelul. Je kan aan de automaat gewoon nog steeds papieren kaartjes krijgen - voor buitenland ... inclusief een geprint kaartje dat je inderdaad een kaartje hebt gekocht ...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door sjohie »

newmikey schreef:
theo.beijk schreef:Hoe wij partenklieren worden genaaid
Gratis bestaat niet, óók (en zeker) niet voor bedrijven. NS business cards worden gebruikt door werknemers, niet door managers (die zullen bijna allemaal een leasebakje onder de billetjes hebben).
Hoho, dát is wel erg generaliserend. Ik kan je zeggen dat bij het bedrijf waar ik werk, ook divisiedirecteuren regelmatig de trein nemen. En die hebben geen bakje, maar bák onder de kont. :wink:

Wij hebben dan ook een compleet pakket aan NS businesscards met OV fietsen etc etc, en per OV goed ontsloten kantoorlocaties. En inderdaad, die kaart is niet "gratis", als ik als medewerker 2x binnen een jaar een nieuwe kaart moet hebben wegens verlies of schade, moet ik ook een eigen bijdrage betalen, wat is ingegeven door mijn werkgever omdat zij hiervoor ook kosten krijgen doorberekend.

mart2345
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 aug 2014 02:12

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door mart2345 »

Niks genaaid. Ik heb een voordeelurenkaart van de NS, daar betaal ik jaarlijks voor en ook dan betaal ik niet apart voor de ov-chipkaart. Bij alle abonnementen, ook voor particulieren zijn de kosten voor de kaart inbegrepen.

BenBennekom
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 mei 2017 14:25

Re: NS OV card Gratis voor bedrijven , we worden genaaid.

Ongelezen bericht door BenBennekom »

Die bedrijven hebben het nodig. Mensen werken er hard voor. Sommige maken voor de lol gebruik van hun ov als het gratis is. Het is om meer mensen gebruik te laten maken van het ov voor bedrijven om files te voorkomen lijkt mij.

Gesloten