LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oldtimer verzekering voor een broekie

Andere onderwerpen over auto en vervoer
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door kweenie »

NeoDutchio schreef:
26 jan 2021 08:31
De verzekering op naam van pa en ma zetten kan, maar dan zal iedereen wel op hetzelfde adres moeten wonen. Een auto kan niet van eigenaar A zijn op adres A met een verzekering op naam B op adres B. Als iemand anders op de polis staat dan de eigenaar of inwonende loop je de kans dat de verzekering zich terug trekt in geval van schade.
Is niet noodzakelijk zo. Belangrijkste hierbij is duidelijkheid en openheid. Flauw voorbeeld misschien, haar bij een leaseauto zijn eigenaar en regelmatige bestuurder ook verschillend en niet op het zelfde adres. Toch is het prima te verzekeren.

Maar je kunt je beter de vraag stellen of je hier op de lange termijn werkelijk zo voordelig mee uit bent. Je betaalt dan dit jaar misschien een lagere premie, maar tegelijk bouw je waarschijnlijk geen schadevrije jaren op. Je hebt dan dus voor de hele toekomst een schadevrij jaar minder, wat je zo 10% per jaar kost. Als je bv tien jaar lang 10% meer premie moet betalen omdat je een jaartje iets voordeliger uit wit zijn, is het dan nog wel een goed idee?

sake1987

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ook bij Univé gekeken? Als ik hier een berekening maak zit ik ver onder de 60 euro

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

kweenie schreef:
26 jan 2021 09:09
NeoDutchio schreef:
26 jan 2021 08:31
De verzekering op naam van pa en ma zetten kan, maar dan zal iedereen wel op hetzelfde adres moeten wonen. Een auto kan niet van eigenaar A zijn op adres A met een verzekering op naam B op adres B. Als iemand anders op de polis staat dan de eigenaar of inwonende loop je de kans dat de verzekering zich terug trekt in geval van schade.
Is niet noodzakelijk zo. Belangrijkste hierbij is duidelijkheid en openheid. Flauw voorbeeld misschien, haar bij een leaseauto zijn eigenaar en regelmatige bestuurder ook verschillend en niet op het zelfde adres. Toch is het prima te verzekeren.

Maar je kunt je beter de vraag stellen of je hier op de lange termijn werkelijk zo voordelig mee uit bent. Je betaalt dan dit jaar misschien een lagere premie, maar tegelijk bouw je waarschijnlijk geen schadevrije jaren op. Je hebt dan dus voor de hele toekomst een schadevrij jaar minder, wat je zo 10% per jaar kost. Als je bv tien jaar lang 10% meer premie moet betalen omdat je een jaartje iets voordeliger uit wit zijn, is het dan nog wel een goed idee?
Bij een leasemaatschappij gelden andere regels. Vaak zitten zij ook niet bij de reguliere en bekende verzekeraars. En daarbij, de leasemaatschappij is zowel eigenaar als verzekerde. In het geval van TS zou hij de eigenaar zijn en de verzekerde iemand anders. En dat kan problemen geven.
In het geval van een regelmatige bestuurder, deze bouwt gewoon schadevrije jaren op. Zo heb ik het toentertijd ook met onze tweede auto gedaan. Ik was eigenaar en verzekerde, mijn vrouw de regelmatige bestuurder. Ik had de meeste schadevrije jaren, dus een lage premie en wij beiden bouwde zo extra jaren op. Mocht het ooit zover komen dat ik weg zou vallen, dan betaald mijn vrouw de hoofdprijs niet voor een nieuwe verzekering.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat zijn ook aparte regelingen voor voor partners. Betekent dus niet dat TS ook automatisch jaren opbouwt.

Voornaamste punt is dat je niet zomaar blind zulke trucs moet uithalen voordat je alle gevolgen hebt bekeken. Anders loop je groot risico op goedkoop is duurkoop. Dus eerst goed de voorwaarden van de verzekeraar bekijken.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door Erthanax »

sake1987 schreef:
26 jan 2021 09:49
Ook bij Univé gekeken? Als ik hier een berekening maak zit ik ver onder de 60 euro
Voor een 19-jarige bestuurder met 0 schadevrije jaren? Ik zie dan 194 euro staan, excl. assurantiebelasting, totale premie 235 euro per maand.

Gesloten