LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oldtimer verzekering voor een broekie

Andere onderwerpen over auto en vervoer
markhensens
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jan 2021 21:09

Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door markhensens »

Dag allemaal,

Ik ben 19 jaar oud en heb eindelijk mijn sleutel auto klaar voor de apk gekregen. Nu kijk ik even in het voren naar verzekeringen. Ik kan nergens een verzekeraar vinden die mij een schappelijke premie kan aanbieden voor een oldtimer. Het betreft een Volvo 244 uit 1979. Het goedkoopste wat ik kon vinden was €60/maand. Dat is toch absurd!? Voor een hobby auto!? Zou graag weten of iemand mij een gouden tip kan geven voor een verzekeraar met een acceptabele premie. (PS: veel verzekeraars weigeren je om je leeftijd en 0 schadevrije jaren)

Gr Mark

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wees blij dat u hem nog ergens kan verzekeren.

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door Methusalah »

Sucks to be young... Sorry kan er weinig anders van maken:

https://www.diks.nl/autoverzekering/waa ... 20leeftijd.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door marnix »

Ik zit bij dit kantoor met mijn oldtimer bromfietsen,
misschien ook heel duur, maar ff prijs opvragen kan altijd natuurlijk,
https://www.wildschutverzekeringen.nl/v ... zekeringen

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door gosewijn »

paar jaartjes wachten dan kan het wel .

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom zou 60 euro per maand absurd duur zijn? Weet je wel hoeveel schade je kunt veroorzaken met je auto? Misschien dat een hobby auto zelfs wel meer risico geeft omdat je dan bv minder routine in het rijden krijgt.

Als je het tegendeel aantoont, dan kun je wel lagere premie krijgen. No claim heet dat...

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Kwam de volgende tip tegen: "Overweeg om de verzekering op naam van je ouders te zetten"
Wellicht kan het ook op naam van een ander ouder iemand die vertrouwen in je heeft.

kHerinner me wel vaag (van lang geleden) dat verzekeraar vroeg wie de regelmatige bestuurder is...

Waarom het duurder is.
Besef dat je als beginnend rijder rijervaring moet opdoen, een rijbewijs alleen is niet voldoende.
Ik zelf had binnen 3 maanden schade doordat ik mijn pas verworven auto nog moest leren kennen (motor sloeg af).
Je zit ook nog volop in je wilde jaren als je 19 bent. Dan ben je alleen bezig met jouw auto besturen.
Het kost tijd om te leren in het verkeer de harmonieuze samenwerking met andere deelnemers te zoeken.
Als automobilist ben jij aansprakelijk voor alles wat er fout kan gaan.
Je moet leren rijden als een ouwelul, dan maak je geen brokken.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 25 jan 2021 18:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bijna alle oldtimer verzekeringen eisen dat je een auto bezit voor dagelijks gebruik. Dus ik verwacht dat je alleen een gewone autoverzekering af kan sluiten. En dan speelt gewicht, vermogen en leeftijd een grote rol. En oudere auto's hebben minder veiligheidssystemen en dat kan ook een rol spelen.

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Mijn oldtimers zijn verzekerd bij Gio, veel ervaring, en ook te verzekeren zonder eerste auto. Geen idee hoe ze met je leeftijd omgaan, dat zal het grootste struikelblok zijn.

https://www.gio.eu/

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door mahadma »

Het probleem zit in grootte mate in uw leeftijd, en logischerwijze 0 schadevrije jaren. Dit heeft u bij elke verzekering. Die bepalen de premie, niet u. En ook met een klus auto kan je heel veel schade rijden.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Eerlijk gezegd is 60 euro per maand niet eens zo duur, als ik Independer mag geloven.

Als ik daar wat gegevens invul voor een Volvo 244 uit 1979 en als geboortedatum nov. 2002 (leeftijd 19 jaar), 10-12.000 km/jaar en nul schadevrije jaren, dan zijn er 10 WA-verzekeringen vanaf maar liefst 136 euro per maand.

Verander ik het geboortejaar in 1980 met nul schadevrije jaren, zijn er 11 verzekeringen vanaf 58 euro per maand.
Met 10 schadevrije jaren (geb. 1980) gaat het omlaag naar 24 euro.

Het is de onvermijdelijke combinatie van een lage leeftijd met nul schadevrije jaren die TS parten speelt.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Verzekeringen willen winst maken en dat is met beginnend bestuurders niet heel makkelijk en in combinatie daarmee valt 60 Euro me nog mee.
Kwam de volgende tip tegen: "Overweeg om de verzekering op naam van je ouders te zetten"
Wellicht kan het ook op naam van een ander ouder iemand die vertrouwen in je heeft.
Dat is pas een lekkere tip, als de verzekeraar er lucht van krijgt dat je de papieren niet naar waarheid hebt ingevuld ben je niet verzekerd. En met wat extra pech wordt een gereden schade voor eigen rekening en komt er als bonus ook nog een sterretje achter je naam te staan waardoor verzekeren in de toekomst enkel nog onder heel speciale voorwaarden mogelijk is (lees extra duur).

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En toch mag je een auto door iemand anders laten verzekeren, als je dan zelf als vaste bestuurder wordt opgegeven als het jouw auto is.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

@Veld01
Er zijn heel veel gezinnen waar dat gebeurt. Een auto, van pa of ma, waar (ook) de kinderen in rijden.
De auto moet verzekerd zijn, niet de persoon. Ik mag best iemand anders in mijn auto laten rijden.
(Ben mij tenminste er niet bewust van dat verzekering mij eisen, behalve rijbewijs, stelt aan wie ik achter het stuur laat.)
Als TS de eigendom van de auto overdraagt naar degene die de verzekering aanvraagt moet het kunnen.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 25 jan 2021 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geip Suusje schreef:
25 jan 2021 21:08
(...) Ik mag best iemand anders in mijn auto laten rijden.
Dat mag inderdaad, maar bij het afsluiten van de verzekering wordt vaak naar de regelmatige bestuurder gevraagd. Die vraag kan maar beter naar waarheid worden ingevuld.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

@Erthanax
Dat had ik wel vermeld, maar @Veld01 liet dat weg uit het citaat.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, leuk op naam van pa of moe, maar als de regelmatige bestuurder die 19-jarige is, wordt de premie daarover berekend en ook de schadevrije jaren.

Dus zinloze leugens.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Dat had ik wel vermeld, maar @Veld01 liet dat weg uit het citaat.
Niet bewust maar als de opgegeven regelmatige bestuurder van de auto een 19 jarige beginnend bestuurder is gaat de verzekering extra eisen stellen en wordt de premie daar ook op aangepast. Jij gaf het aan als middel om te besparen en dat werkt helaas maar zeer beperkt (of bij opgave van een andere/oudere bestuurder enkel zolang het goed gaat).
Overigens is het afgezien van de kosten ook nog eens ongunstig voor de beginnend bestuurder aangezien deze geen enkele no claim opbouwt en (ander scenario) bij een ongeval met schuld de no claim van de verzekeringshouder om zeep wordt geholpen en ook dat kan soms vervelend uitpakken.
Autorijden in een eigen auto is niet goedkoop en zal het op geen enkele manier worden daar kun je je op voorhand maar beter op instellen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door kweenie »

Veldt01 schreef:
25 jan 2021 21:43
Autorijden in een eigen auto is niet goedkoop en zal het op geen enkele manier worden daar kun je je op voorhand maar beter op instellen.
Dat is inderdaad de essentie van het verhaal. Waarbij je je dus kunt afvragen of 60 euro per maand werkelijk zo duur is, of dat het misschien weliswaar veel geld is, maar terugredenerend toch zijn geld ook wel waard.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Oldtimer verzekering voor een broekie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De verzekering op naam van pa en ma zetten kan, maar dan zal iedereen wel op hetzelfde adres moeten wonen. Een auto kan niet van eigenaar A zijn op adres A met een verzekering op naam B op adres B. Als iemand anders op de polis staat dan de eigenaar of inwonende loop je de kans dat de verzekering zich terug trekt in geval van schade.

Gesloten