LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht (?) gezakt praktijkexamen CBR

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Eddied
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 aug 2018 09:44

Re: Onterecht (?) gezakt praktijkexamen CBR

Ongelezen bericht door Eddied »

@Lowieze.
Het C.B.R. doet al alles wat ze kunnen om die beunhazen aan te pakken.
Zo zijn ze enorm in de weer om die eendagscursussen aan te pakken omdat dat gewoon niet goed is, je moet gewoon leren wat de regels zijn en niet de trucjes hoe je vragen moet beantwoorden. Die eendagscursussen spelen enorm in op het het korte termijn geheugen en het aanleren van trucjes, voorbeeld: een rond bord met n rode rand is een boos bord en dan is het antwoord nee! of dieren gaan voor (haaien(tanden) Zebra(pad) maar in de praktijk heb je dus geen ene reet aan die trucjes en op de lange termijn ben je al 3 kwart vergeten met als gevolg dat er mensen op n praktijkexamen komen die er geen ene reet van snappen hoe dat verkeer nu eigenlijk werkt. Maar ja, de prinsjes en prinsesjes hebben nu eenmaal geen zin om te leren en de papa's en de ,mama's durven hun kindertjes niet voor het blok te zetten. Ik en rijscholen zoals ik accepteren niet dat leerlingen niet de theorie kennen met als gevolg dat na het behalen van het certificaat wij tijdens praktijklessen theorielessen zitten te geven maar ja da's dan wel duur! en soms denk je wel eens bij iemand, Laat maar eens lekker op de bek gaan dan, stelletje eigenwijzen! en dan snappen ze niet dat ze gezakt zijn, ligt het aan de examinator, of de instructeur of wat dan ook maar nooit aan henzelf.
Zoals gezegd, cbr doet er vanalles aan om beunhazen tegen te werken. zoals je ook al gehoord zal hebben worden er examens wel eens afgebroken, en dat doen ze nu dan ook wat vaker. Zijn ze nu dan ineens strenger geworden? nee. Voorheen bleven ze met die rampgevallen het ritje maar verder afmaken, je had er per slot van rekening voor betaald, maar ze zien ook al na 5 minuten wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Verder heeft het cbr een hele campagne opgezet hoe je nou een goede rijschool kunt kiezen, maar ja de meesten gaan tocxh voor het geld en daat word door die beunhazen mooi op ingespeeld.
En het probleem is niet eens zo zeer die beunhazen, het zijn die prinsjes en prinsesjes en hun ouders. het moet vooral goedkoop! en ook heel snel en als er dan een of andere gast zegt dat jij met 20 lessen op examen kan zonder ook maar iets van je te weten en dat kan dan ook nog voor €800 dan denkt nieman meer na hoe dat nou toch kan, daar springen ze dan bij in de auto.
Wil je belazerd worden, dan kan dat!
Is er een rijschool die zegt dat je minstens 40 lessen nodig hebt dan is het gelijk n oplichter. Als het cbr het zegt dan zijn het oplichters maar nu er problemen zijn dan moet het cbr het maar wel oplossen?

Heel simpel gezegd: voor een gedegen rijopleiding ben je tussen de 35 en 40 lessen bezig en ben je tussen de €2000 en €2500 kqwijt, ieder die goedkoper en sneller aanbied zonder jou eigenlijk goed gezien te hebben (dat kan je dus pas zeggen na zo'n 6 a 10 lessen) die mag je van mij pakken maar dan moet je niet zeuren.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Onterecht (?) gezakt praktijkexamen CBR

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Eddied schreef:
28 okt 2018 17:58
@Lowieze.
Het C.B.R. doet al alles wat ze kunnen om die beunhazen aan te pakken.
Zo zijn ze enorm in de weer om die eendagscursussen aan te pakken omdat dat gewoon niet goed is, je moet gewoon leren wat de regels zijn en niet de trucjes hoe je vragen moet beantwoorden. Die eendagscursussen spelen enorm in op het het korte termijn geheugen en het aanleren van trucjes, voorbeeld: een rond bord met n rode rand is een boos bord en dan is het antwoord nee! of dieren gaan voor (haaien(tanden) Zebra(pad) maar in de praktijk heb je dus geen ene reet aan die trucjes en op de lange termijn ben je al 3 kwart vergeten met als gevolg dat er mensen op n praktijkexamen komen die er geen ene reet van snappen hoe dat verkeer nu eigenlijk werkt. Maar ja, de prinsjes en prinsesjes hebben nu eenmaal geen zin om te leren en de papa's en de ,mama's durven hun kindertjes niet voor het blok te zetten. Ik en rijscholen zoals ik accepteren niet dat leerlingen niet de theorie kennen met als gevolg dat na het behalen van het certificaat wij tijdens praktijklessen theorielessen zitten te geven maar ja da's dan wel duur! en soms denk je wel eens bij iemand, Laat maar eens lekker op de bek gaan dan, stelletje eigenwijzen! en dan snappen ze niet dat ze gezakt zijn, ligt het aan de examinator, of de instructeur of wat dan ook maar nooit aan henzelf.
Zoals gezegd, cbr doet er vanalles aan om beunhazen tegen te werken. zoals je ook al gehoord zal hebben worden er examens wel eens afgebroken, en dat doen ze nu dan ook wat vaker. Zijn ze nu dan ineens strenger geworden? nee. Voorheen bleven ze met die rampgevallen het ritje maar verder afmaken, je had er per slot van rekening voor betaald, maar ze zien ook al na 5 minuten wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Verder heeft het cbr een hele campagne opgezet hoe je nou een goede rijschool kunt kiezen, maar ja de meesten gaan tocxh voor het geld en daat word door die beunhazen mooi op ingespeeld.
En het probleem is niet eens zo zeer die beunhazen, het zijn die prinsjes en prinsesjes en hun ouders. het moet vooral goedkoop! en ook heel snel en als er dan een of andere gast zegt dat jij met 20 lessen op examen kan zonder ook maar iets van je te weten en dat kan dan ook nog voor €800 dan denkt nieman meer na hoe dat nou toch kan, daar springen ze dan bij in de auto.
Wil je belazerd worden, dan kan dat!
Is er een rijschool die zegt dat je minstens 40 lessen nodig hebt dan is het gelijk n oplichter. Als het cbr het zegt dan zijn het oplichters maar nu er problemen zijn dan moet het cbr het maar wel oplossen?

Heel simpel gezegd: voor een gedegen rijopleiding ben je tussen de 35 en 40 lessen bezig en ben je tussen de €2000 en €2500 kqwijt, ieder die goedkoper en sneller aanbied zonder jou eigenlijk goed gezien te hebben (dat kan je dus pas zeggen na zo'n 6 a 10 lessen) die mag je van mij pakken maar dan moet je niet zeuren.
Ben het niet met alles eens wat je zegt, ik snap dat het aantal lessen afhankelijk is van de persoon en geen vast gegeven is. Echter, kun je wel degelijk zakken per examinator en ben je geheel afhankelijk van hem. Het kan prima voorkomen dat de ene examinator een bepaalde handeling wel goed vindt gaan, maar een andere examinator niet. Zelf ben ik ook een keer gezakt vanwege een debiele reden, die ik zo weer zou doen wanneer het zich voordoet, ook al heb ik nu mijn rijbewijs. Deze reden bracht niemand in gevaar, maar het zou voor ''oponthoud'' kunnen zorgen voor het verkeer. Dit terwijl het in een woonwijk was á 30 km/h waarbij rechts voorrang heeft en er een vrachtwagen in de straat rechts geparkeerd stond en het zicht op eventuele auto's, fietsers of iets anders totaal nihil was, daarbij had het geijzeld en was het glad op de weg. Aangezien er ook nog voor dit kruispunt drempels waren was ik afgeremd om hem voor de drempel in de 1 te zetten om voorzichtig naar voren te gaan, voor hetzelfde geldt schieten er fietsers/auto's uit de straat, die ervan uitgaan dat zij voorrang hebben (wat natuurlijk ook zo is). Maar mijn examinator vond dat maar onzin en ik moest gewoon in de 2 doorrijden want anders zou ik dus het verkeer op kunnen houden (was geen hond). In vergelijkbare situaties waar ik geen zicht heb zal ik altijd hetzelfde blijven doen, niet alleen voor mijn veiligheid, maar ook die van de andere weggebruikers. Daar denken bepaalde examinatoren in ieder geval geheel anders over.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Onterecht (?) gezakt praktijkexamen CBR

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als iemand bij de ene examinator zakt waar hij bij de andere geslaagd zou zijn (hoe kun je dat overigens vergelijken?), dan is het sowieso een twijfelgeval, en kun je je afvragen of de rijvaardigheid er sowieso wel voldoende ingebakken is.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterecht (?) gezakt praktijkexamen CBR

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er moet wel wat meer fout gegaan zijn dan alleen een drempel naderen in zijn 1, terwijl het compleet onoverzichtelijk was. En ook in zijn 2 kunt u heel zachtjes naderen en meteen stilstaan als u remt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Onterecht (?) gezakt praktijkexamen CBR

Ongelezen bericht door mahadma »

In mijn visie: een drempel nemen in 1 doe je alleen met een verlaagde sportauto met een lage spoiler voor om geen schade te rijden, gewoon rustig aan in 2 met of even je gas los(ser) en er rustig overheen sturen is in de praktijk goed. Woon zelf in een 30 km straat met drempels en heb er ervaring mee. Dit in 1 te nemen is overdreven voorzichtig en zou ik als ik examinator was toch wel als een minpuntje noteren.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Onterecht (?) gezakt praktijkexamen CBR

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Heel kort en snel onderzoek leert mij dat Nederland in de top 3 van de minste verkeersdoden heeft, 28 per miljoen inwoners. Hierbij moet rekening gehouden worden met de kwaliteit van de wegen in Nederland en een gedegen rijopleiding.

Ter vergelijking, België 67 verkeersdoden per miljoen inwoners. De manier om daar je rijbewijs te krijgen is veel soepeler. Hier hoef je bijvoorbeeld geen rijles te volgen bij een erkende rijschool. Vanaf je 17e kan je, nadat je je theorie gehaald hebt, met een begeleider achter het stuur. Of als je 18 bent, na 20 uur rijles bij een erkende rijschool. Ik ben mij er bewust van dat er een paar mitsen en maren kleven aan hoe ik het hier neer zet. (voor de volledige regels zie: https://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit ... -rijbewijs)

Na een bepaalde periode mogen ze een echt praktijk examen doen. Wanneer deze met succes is gedaan, krijgt men een rijbewijs.

Het gevolg van deze manier van zelfstudie drukt zich mijn inziens redelijk uit in het aantal verkeersdoden.

Of te wel, niet zo zeuren op het CBR, zij zorgen er voor dat mensen die op 1 moment kunnen rijden (ja het is wel een momentopname) een rijbewijs krijgen. Mensen die er niet klaar voor zijn moeten nog wat lessen nemen en volgende keer beter.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Onterecht (?) gezakt praktijkexamen CBR

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Lady1234 schreef:
29 okt 2018 13:19
Er moet wel wat meer fout gegaan zijn dan alleen een drempel naderen in zijn 1, terwijl het compleet onoverzichtelijk was. En ook in zijn 2 kunt u heel zachtjes naderen en meteen stilstaan als u remt.
Nope, dat was de enige reden waarom ik was gezakt. En of dat in de 2 kan, prima. Als ik dit zou doen met politie achter me, zouden ze me er nooit voor aanhouden, laat staan bekeuren. Is niets mis mee.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Onterecht (?) gezakt praktijkexamen CBR

Ongelezen bericht door Mark1992 »

mahadma schreef:
29 okt 2018 13:30
In mijn visie: een drempel nemen in 1 doe je alleen met een verlaagde sportauto met een lage spoiler voor om geen schade te rijden, gewoon rustig aan in 2 met of even je gas los(ser) en er rustig overheen sturen is in de praktijk goed. Woon zelf in een 30 km straat met drempels en heb er ervaring mee. Dit in 1 te nemen is overdreven voorzichtig en zou ik als ik examinator was toch wel als een minpuntje noteren.
De vrachtwagen stond gelijk op de hoek rechts, wanneer er een auto/fietser achter vandaan zou komen zou de afstand tussen ons maximaal één meter zijn geweest. Dan probeer ik liever te voorkomen dan te genezen, tevens was er niemand, niet achter mij, of vanuit de andere straten, dit weet ik echter niet van te voren.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterecht (?) gezakt praktijkexamen CBR

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat er niet om of de politie u ergens ja dan nee voor zou bekeuren.

Eddied
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 aug 2018 09:44

Re: Onterecht (?) gezakt praktijkexamen CBR

Ongelezen bericht door Eddied »

GeorgeW schreef:
06 aug 2018 17:38
Het CBR is ook gewoon onbetrouwbaar en hebben het alleenrecht op rijexamens . Pas na een keer of 4 als ze je helemaal financieel uitgeknepen hebben mag je bij Rijkswaterstaat en daar slaagt wel een heel hoog percentage .Is bij mij 10 jaar geleden gebeurd ik reed precies hetzelfde als bij het examen van het CBR en nu kreeg ik wel ineens mijn rijbewijs. Helemaal in de regio Rotterdam is het diep triest en het CBR kan het altijd op onveilig rijgedrag gooien je hebt geen poot om op te staan. Nu snap ik best dat ze kritisch moeten zijn en niet iedereen kan slagen maar het CBR slaat er veel te ver in door. Hoe kan het dat je overal in NL heel verschillende slagingspercentages hebt dat stond laatst nog in de krant van 70% in de Achterhoek tot geloof maar 36% in de randstad ?? Dat krijg je als je teveel macht bij 1 instelling onderbrengt die gaan daar misbruik van maken heel smerig proces dat praktijk examen van het CBR .
Wat een onzinverhaal, waar haal je het vandaan?
Als dat zo zou zijn dan zou er allang een gefrustreerde examinator uit de school geklapt zijn, maar dat onzin verhaal blijft rondgaan. vooral door mensen die liever naar n ander wijzen dan naar zichzelf. Rotterdam is idd bagger, daar zijn ook heel veel van die hele goedkope rijschooltjes waar die randdebielen intrappen, voor €25 een rijles en dan na 20x50minuten op examen, vinden helemaal dat ze geweldig kunnen autorijden. er is eens onderzoek gedaan en toen kwam uit dat dat vooral bij de allochtone bevolking voorkwam.
Trouwens, het is allang geen rijkswaterstaat meer die die examens afneemt als je 4x gezakt bent, dat is tegenwoordig maar allang ook bij cbr, oldskool gelul dus!

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Onterecht (?) gezakt praktijkexamen CBR

Ongelezen bericht door Lowieze »

ManchesterU15 schreef:
29 okt 2018 13:36
Heel kort en snel onderzoek leert mij dat Nederland in de top 3 van de minste verkeersdoden heeft, 28 per miljoen inwoners. Hierbij moet rekening gehouden worden met de kwaliteit van de wegen in Nederland en een gedegen rijopleiding.

Ter vergelijking, België 67 verkeersdoden per miljoen inwoners. De manier om daar je rijbewijs te krijgen is veel soepeler. Hier hoef je bijvoorbeeld geen rijles te volgen bij een erkende rijschool. Vanaf je 17e kan je, nadat je je theorie gehaald hebt, met een begeleider achter het stuur. Of als je 18 bent, na 20 uur rijles bij een erkende rijschool. Ik ben mij er bewust van dat er een paar mitsen en maren kleven aan hoe ik het hier neer zet. (voor de volledige regels zie: https://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit ... -rijbewijs)

Na een bepaalde periode mogen ze een echt praktijk examen doen. Wanneer deze met succes is gedaan, krijgt men een rijbewijs.

Het gevolg van deze manier van zelfstudie drukt zich mijn inziens redelijk uit in het aantal verkeersdoden.

Of te wel, niet zo zeuren op het CBR, zij zorgen er voor dat mensen die op 1 moment kunnen rijden (ja het is wel een momentopname) een rijbewijs krijgen. Mensen die er niet klaar voor zijn moeten nog wat lessen nemen en volgende keer beter.

Ik persoonlijk vind het Belgische systeem niet veilig. Als je je theorie-examen hebt gehaald mag je met een begeleider de weg op. Dat is dus in een auto waar geen dubbele bediening in zit en geen extra spiegels. De begeleider kan dus maar beperkt ingrijpen als het mis dreigt te gaan. En is die begeleider wel in staat om de bestuurder goed les te geven?
Dan geef ik toch de voorkeur aan de manier van lesgeven en rijbewijs halen in Nederland.

Eddied
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 aug 2018 09:44

Re: Onterecht (?) gezakt praktijkexamen CBR

Ongelezen bericht door Eddied »

Mark1992 schreef:
29 okt 2018 12:19
Eddied schreef:
28 okt 2018 17:58
@Lowieze.
Het C.B.R. doet al alles wat ze kunnen om die beunhazen aan te pakken.
Zo zijn ze enorm in de weer om die eendagscursussen aan te pakken omdat dat gewoon niet goed is, je moet gewoon leren wat de regels zijn en niet de trucjes hoe je vragen moet beantwoorden. Die eendagscursussen spelen enorm in op het het korte termijn geheugen en het aanleren van trucjes, voorbeeld: een rond bord met n rode rand is een boos bord en dan is het antwoord nee! of dieren gaan voor (haaien(tanden) Zebra(pad) maar in de praktijk heb je dus geen ene reet aan die trucjes en op de lange termijn ben je al 3 kwart vergeten met als gevolg dat er mensen op n praktijkexamen komen die er geen ene reet van snappen hoe dat verkeer nu eigenlijk werkt. Maar ja, de prinsjes en prinsesjes hebben nu eenmaal geen zin om te leren en de papa's en de ,mama's durven hun kindertjes niet voor het blok te zetten. Ik en rijscholen zoals ik accepteren niet dat leerlingen niet de theorie kennen met als gevolg dat na het behalen van het certificaat wij tijdens praktijklessen theorielessen zitten te geven maar ja da's dan wel duur! en soms denk je wel eens bij iemand, Laat maar eens lekker op de bek gaan dan, stelletje eigenwijzen! en dan snappen ze niet dat ze gezakt zijn, ligt het aan de examinator, of de instructeur of wat dan ook maar nooit aan henzelf.
Zoals gezegd, cbr doet er vanalles aan om beunhazen tegen te werken. zoals je ook al gehoord zal hebben worden er examens wel eens afgebroken, en dat doen ze nu dan ook wat vaker. Zijn ze nu dan ineens strenger geworden? nee. Voorheen bleven ze met die rampgevallen het ritje maar verder afmaken, je had er per slot van rekening voor betaald, maar ze zien ook al na 5 minuten wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Verder heeft het cbr een hele campagne opgezet hoe je nou een goede rijschool kunt kiezen, maar ja de meesten gaan tocxh voor het geld en daat word door die beunhazen mooi op ingespeeld.
En het probleem is niet eens zo zeer die beunhazen, het zijn die prinsjes en prinsesjes en hun ouders. het moet vooral goedkoop! en ook heel snel en als er dan een of andere gast zegt dat jij met 20 lessen op examen kan zonder ook maar iets van je te weten en dat kan dan ook nog voor €800 dan denkt nieman meer na hoe dat nou toch kan, daar springen ze dan bij in de auto.
Wil je belazerd worden, dan kan dat!
Is er een rijschool die zegt dat je minstens 40 lessen nodig hebt dan is het gelijk n oplichter. Als het cbr het zegt dan zijn het oplichters maar nu er problemen zijn dan moet het cbr het maar wel oplossen?

Heel simpel gezegd: voor een gedegen rijopleiding ben je tussen de 35 en 40 lessen bezig en ben je tussen de €2000 en €2500 kqwijt, ieder die goedkoper en sneller aanbied zonder jou eigenlijk goed gezien te hebben (dat kan je dus pas zeggen na zo'n 6 a 10 lessen) die mag je van mij pakken maar dan moet je niet zeuren.
Ben het niet met alles eens wat je zegt, ik snap dat het aantal lessen afhankelijk is van de persoon en geen vast gegeven is. Echter, kun je wel degelijk zakken per examinator en ben je geheel afhankelijk van hem. Het kan prima voorkomen dat de ene examinator een bepaalde handeling wel goed vindt gaan, maar een andere examinator niet. Zelf ben ik ook een keer gezakt vanwege een debiele reden, die ik zo weer zou doen wanneer het zich voordoet, ook al heb ik nu mijn rijbewijs. Deze reden bracht niemand in gevaar, maar het zou voor ''oponthoud'' kunnen zorgen voor het verkeer. Dit terwijl het in een woonwijk was á 30 km/h waarbij rechts voorrang heeft en er een vrachtwagen in de straat rechts geparkeerd stond en het zicht op eventuele auto's, fietsers of iets anders totaal nihil was, daarbij had het geijzeld en was het glad op de weg. Aangezien er ook nog voor dit kruispunt drempels waren was ik afgeremd om hem voor de drempel in de 1 te zetten om voorzichtig naar voren te gaan, voor hetzelfde geldt schieten er fietsers/auto's uit de straat, die ervan uitgaan dat zij voorrang hebben (wat natuurlijk ook zo is). Maar mijn examinator vond dat maar onzin en ik moest gewoon in de 2 doorrijden want anders zou ik dus het verkeer op kunnen houden (was geen hond). In vergelijkbare situaties waar ik geen zicht heb zal ik altijd hetzelfde blijven doen, niet alleen voor mijn veiligheid, maar ook die van de andere weggebruikers. Daar denken bepaalde examinatoren in ieder geval geheel anders over.
Examinatoren zijn ook mensen en ja soms zit er een eikel tussen, maar ook deze eikel word gemonitord. Wijkt hij of zij teveel af van het gemiddelde dan wird hij/zij op het matje geroepen. Tijdje terug is er een examinatrice ontslagen omdat er teveel bij haar zakten, teveel verschil met het gemiddelde.
Ze is naar rechter gestapt en in het ongelijk gesteld.

giovanni.visser
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2019 21:38

Re: Onterecht (?) gezakt praktijkexamen CBR

Ongelezen bericht door giovanni.visser »

Het valt allemaal wel mee... Vaak is men negatief over het CBR als ze gezakt zijn. Ik heb vaker met mijn rijinstructeur gesproken, en het CBR laat je echt niet zakken om een klein foutje. Terecht dat het CBR je laat zakken als je geen voorrang verleent, als je niet naar het verkeer kijkt en dat als je regelmatig je dode hoek niet gebruikt. Hoeveel ongelukken gebeuren er niet door automobilisten die geen voorrang verlenen of niet hun dode hoek gebruiken?

Ik heb 45 lessen gehad. Eerst mijn TTT gevolgd, wat ik persoonlijk echt een hel vond. "Je bent nog lang niet klaar voor het examen, maar je hebt je bijzondere verrichtingen behaald." 4 maanden later heb ik mijn praktijkexamen gedaan en die heb ik in 1 keer gehaald. Geluk? Nee. Ik had persoonlijk een hele gezellige examinator, maar ik deed gewoon mijn best.

Ik gaf tijdens mijn examen gewoon aan, als ik iemand zag lopen en ik was de hele tijd met mijn verkeer bezig. 1 keer werd ik gewaarschuwd op de snelweg, omdat ik naar de andere kant slingerde... Ze riep: "Niet slingeren!!!"... Rechts stond een auto stil en ik wees 3 keer naar mevrouw u met de woorden u heeft voorrang. Ze deed niks en bleef stil staan, dus ik reed door. Uiteindelijk kwamen we terug en mijn examinator zei: "Je bent geslaagd jongen, gefeliciteerd."

Tijdens mijn autolessen maakte ik veel fouten, had ik veel stress en was ik bang om te zakken.

Tip? Plaats niet zulke negatieve reacties. Mensen die moeten afrijden schrikken hier van. Blijf kalm als je moet afrijden, het is een gezellige rit en je gaat voor het roze pasje. Wees positief en een foutje maken mag altijd.

Blijf praten tijdens je rijexamen en geef dingen aan.

Gesloten