LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte afschrijving van creditcard

Andere onderwerpen over auto en vervoer
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door berndv »

Eduardbo schreef:
17 jan 2020 16:12
Ben benieuwd wat de reactie zal zijn van de verhuurder die bewust een andere inlevertijd invulde dan de werkelijke en daarbij niet kan aantonen dat ik een afgesproken vouchertijd zou hebben overschreden
Even advocaat van de duivel.

Andersom kan je ook niet ontkrachten dat die auto te laat ingeleverd is. Jij hebt ook geen bewijs dat de auto eerder ingeleverd is. Ja, je zat in het vliegtuig, maar dat zegt niets over hoe laat de auto ingeleverd is. Iemand anders kan de auto ook ingeleverd hebben.

Daarbij was je daadwerkelijk een kwartier te later dan de afgesproken tijd, wat conform de voorwaarden al betekent dat je een dag extra betaalt, 24 uur of niet.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door kuklos »

Eduardbo schreef:
17 jan 2020 16:12
Ben benieuwd wat de reactie zal zijn van de verhuurder die bewust een andere inlevertijd invulde dan de werkelijke en daarbij niet kan aantonen dat ik een afgesproken vouchertijd zou hebben overschreden en een pittig extra dagtarief van 75 € berekend voor een kleine personenauto
JIJ kan niet aantonen dat je de auto wel op de afgesproken tijd hebt ingeleverd. Met andere woorden, jouw woord tegen dat van hun.
Dat zij bewust een andere inlevertijd invullen kan je niet bewijzen.

De vraag blijft wat JIJ kan bewijzen. Daar draait uiteindelijk de hele zaak om.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door berndv »

kuklos schreef:
17 jan 2020 16:29
De vraag blijft wat JIJ kan bewijzen. Daar draait uiteindelijk de hele zaak om.
En dan gaat het niet om dat ts in het vliegtuig zat op het inlevermoment, het gaat niet om waar hij zich bevond, hij hoeft geen alibi te hebben, het gaat om waar de auto zich op dat moment bevond.

Eduardbo
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2020 14:22

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door Eduardbo »

Ben benieuwd naar de reactie van de verhuurder die bewust een latere inlevertijd ingevuld heeft waarbij ze niet kunnen aantonen dat de afgesproken inlevertijd zou zijn overschreden en daarbij een extra pittig dagtarief van 75 € berekenen voor een klein Fiatje 500

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door kuklos »

Eduardbo schreef:
17 jan 2020 16:50
Ben benieuwd naar de reactie van de verhuurder die bewust een latere inlevertijd ingevuld heeft waarbij ze niet kunnen aantonen dat de afgesproken inlevertijd zou zijn overschreden en daarbij een extra pittig dagtarief van 75 € berekenen voor een klein Fiatje 500
Het wordt me nu te gortig. Dus ik heb wat zaken vet gedrukt en schuin gedrukt. Je gaat nergens in op vragen, maar herhaalt enkel wat je al eerder schreef.
Nogmaals: dat het bewust is gebeurd kan jij niet aantonen. Je kan niet eens aantonen dat de auto op tijd is ingeleverd. Het blijft dus jouw woord tegen dat van hun.
En dat dagtarief? Lijkt me niet buitensporig hoog. Het is ook niet laag, maar valt mijns inziens wel binnen de grenzen van wat je mag verwachten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door berndv »

die inlevertijd staat op papier, wat kan jij aantonen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door moederslink »

Eduardbo schreef:
14 jan 2020 15:13
Een medewerkster van Rental cars hield vol dat dat ik mij niet aan de aangegeven inlevertijd van 11.30u had gehouden ( inleveren vond plaats om 11.45 u.) maar ik heb volgens hún voorwaarden recht op 4 dagen a 24 uur autohuur.
Hier schuurt het natuurlijk :
het gaat niet zozeer om welk precieze tijdstip u de auto heeft ingeleverd en of u wel of niet al in het vliegtuig zat volgens hún inlevertijd.
Het gaat erom : is uw interpretatie correct geweest ____ 4x 24 uur volgens hún voorwaarden , dus dan heeft u correct gehandeld ....
maar : wat stond er op het voucher? Inleveren vóór 11.30u of inleveren vóór 12.30 u?

Eduardbo
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2020 14:22

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door Eduardbo »

Het bedrag van de afschrijving voor de extra dag door Europcar op mijn creditcard vond plaats om 12.14 u. Des te bedenkelijker is dat op de naderhand verstuurde factuur door hun een inlevertijd van 13.15 u. Is ingevuld.

Het advies om met 1 firma in zee te gaan zal ik trouwens ter harte nemen en de autorisatie van een relatief hoog bedrag aan de autoverhuurders op je creditcard noopt tot oplettendheid. Dus voortaan het moment van inlevertijd etc. altijd laten aftekenen is mijn les.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar wat is het antwoord op mijn vraag hierboven?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door tttlocke »

Er wordt een beetje om de hete brei heen gedraaid lijkt het, maar als het allemaal precies zo is, zoals TS beschrijft, dan moet het toch eenvoudig zijn een antwoord van Rentalcars te krijgen dat ook hout snijdt?
Eduardbo schreef:
14 jan 2020 15:13
Een medewerkster van Rental cars hield vol dat dat ik mij niet aan de aangeven inlevertijd van 11.30 u. had gehouden ( inleveren vond plaats om 11.45 u.)
Die aangegeven inlevertijd, waar komt die vandaan? Ik houdt het erop dat het tijdstip is waarvan bij boeking is aangegeven dat de auto zou worden opgehaald, 4 dagen eerder.
Rentalcars website voorwaarden schreef:Uw autohuur begint en eindigt op de datums en tijden die zijn aangegeven op de voucher/e-voucher
Welk afhaaltijdstip stond op uw voucher? Ik denk 11:30 uur. Mede gezien het antwoord van Rentalcars.

Eduardbo
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2020 14:22

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door Eduardbo »

Uiteindelijk vandaag de verhuurder zelf gemaild en hun gewezen op het feit dat er een onjuiste inlevertijd op de eindfactuur staat vermeld. Dit kon ik bewijzen d.m.v. de instapkaart van mijn vlucht naar Amsterdam die nagenoeg dezelfde tijd was als hun beweerde inlevertijd. Als snel antwoord van de verhuurder ontving ik het volgende ;
Hello, We have taken your request into consideration. We will reimburse you for the extra day, billed in error Please excuse us for this inconvenience

Mijn 1e kennismaking met het Radar forum heb ik als zeer nuttig en leerzaam ervaren. Met dank!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door tttlocke »

Zo kan ie wel weer Theo.

Nou, hartstikke mooi dat het opgelost is en dat uw ervaringen hier positief zijn. Ik realiseer me nu ook pas dat er geen eerder contact met de lokale verhuurder was geweest. Achteraf gezien lijkt me dat een beetje onlogisch. Maar, eind goed, al goed.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Normaal zet je dat hart aan of uit. Nu wordt het alleen maar meer. Bij mij is het maar klein. Daar staat jij jij jij jij!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door tttlocke »

Theotrucker schreef:
20 jan 2020 21:57
Normaal zet je dat hart aan of uit. Nu wordt het alleen maar meer. Bij mij is het maar klein. Daar staat jij jij jij jij!
Bekend verschijnsel, maar vier keer is mij nog nooit gelukt.
De 'aan' heeft kennelijk enige tijd nodig om begrepen te worden, waardoor je denkt 'hé hij doet het niet, laat ik nog een keer drukken, en nog eens, en nog eens.. . '

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door kweenie »

Nette reactie van de verhuurder. Mooi dat het goed af lijkt te lopen. En ook goed dat je de reactie even terugkoppelt.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Je bent gewoon genaaid door de dame achter de balie, bekende praktijken bij veel verhuurders jammer genoeg. Altijd een bewijs van inleveren vragen, met inlevertijd en ondertekend.

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door MauHe »

In dit soort gevallen zou ik in elk geval aanraden ook direct contact op te nemen met je creditcardmaatschappij, die gaan de kwestie dan voor je uitzoeken en waarschijnlijk krijg je dan je geld terug als je in je recht staat. Had ook ooit een keer een dispuut met een verhuurbedrijf in Amerika over een vermeende schade en dat is toen netjes opgelost door ICS.

Eduardbo
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jan 2020 14:22

Re: Onterechte afschrijving van creditcard

Ongelezen bericht door Eduardbo »

Inderdaad op advies van de creditcardmaatschappij eerst contact opgenomen met de verhuurder. Na het opsturen van het bewijs (boardingpass KLM) welke aantoonde dat de inlevertijd niet klopte die de verhuurder had ingevuld heb ik inmiddels het extra berekende dagtarief van 75,74 € terug ontvangen op mijn creditcard rekening.

Gesloten