LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB Service

Andere onderwerpen over auto en vervoer
MH5
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2021 13:57

ANWB Service

Ongelezen bericht door MH5 »

ANWB, één ’’Herenovereenkomst’’.

Na 45 jaar heb ik het lidmaatschap opgezegd van de vereniging ANWB.
Ik heb altijd gedacht dat een directeur, door de bonsraad voor de leden wordt gekozen.
Nu kom ik er achter dat dat niet het geval is wat betreft de ANWB.
De directeuren lijken een ander inslag te hebben als dat je mag verwachten. Eigenbelang?

In 2014 kreeg de directeur van Woerkom een gouden handdruk van 3 ton extra mee.
Terwijl dit in strijd is met de regels als er sprake is van een vrijwillig vertrek.
In het AD stond hierover het volgende te lezen:

Het AD meldt dat ANWB-leden woedend zijn vanwege de vertrekpremie. Van Woerkom zette voor zijn ontslag zelf nog tientallen mensen op straat. Deze ontslagen medewerkers kregen geen vertrekvergoeding.

Na zijn vertrek heeft van Woerkom 1 maand thuis wel 3 ton van de leden van de ANWB gekregen

De werkwijze van zijn opvolger F van Bruggen.

Ik heb een geschil met de Geschillencommissie, hierover bij een expert van de ANWB alleen voor leden, om informatie gevraagd.
Deze gaf een niet volledig antwoord, wat later bleek. Ik had iets gevonden op de site van de Geschillencommissie waar een andere uitleg op stond.
Dit weer voorgelegd aan de expert, maar deze bleef bij haar eerste antwoord, wat dus niet klopte.
Heb deze expert gevraagd zal ik u het dossier toesturen, dan kunt u een juist advies geven.
Dat feest ging niet door, ik heb daar geen verzekering voor lopen bij de ANWB werd mij gezegd.
Dat niet, maar wel 45 jaar lidmaatschap.
Nee deze expert was zo bij de hand dat ze intern een mail rondstuurt met de mededeling, niemand mocht mij nog beantwoorden, wat dit dossier betreft. Alleen, de expert had mijn mailadres ook in het rijtje ontvangers gezet.
Dus deze mail heb ik ook ontvangen. Dit gaat alle fatsoensnorm te boven.
Maar deze expert kan wel bij omroep MAX in de vakantieman gratis advies geven.
Hebben al deze Max vakantieman kijkers wel een verzekering bij de ANWB.

Wat een verzekering bij de ANWB betreft, jaren geleden een reisverzekering afgesloten voor een vakantie in Zuid Frankrijk.
Gemeld dat ik een opblaasbare rubberboot met buitenboord motor mee nam. Geen probleem, is verzekerd.
Ik laat de opgeblazen rubberboot in de haven liggen voor de volgende dag en neem de motor mee naar onze overnachtingsplaats. Volgende dag boot gestolen.
Antwoord van de ANWB, in opgeblazen toestand is de rubberboot niet verzekerd.

Dan krijg je bij Venlo een kapot wiellager van de caravan, die vervangen wordt door de wegenwacht.
Allen 20 kilometer verder is het zelfde lager weer heet en moet weer vervangen worden in Duitsland.
Dus dubbele kosten, lid wegenwacht en rekening van de garage in Duitsland.
Foto’s van beide reparaties gestuurd naar F van Bruggen.

Nu heb ik contact opgenomen via brieven en mails, met ontvangst bevestiging, met de directeur F v Bruggen.
De eerste brief dateert van 19 september 2018 en de laatste mail van 1 december 2020.
Deze directeur, door de bonsraad voor de leden gekozen, presteert het om niet één maal zelf te reageren.

Daarom ook gevraagd aan de directeur F van Bruggen, wat de ANWB voor meerwaarde voor mij is.

Nu ben ik eens naar de geschiedenis van directeur F Van Bruggen gaan zoeken op internet. Dan blijkt dat deze F van Bruggen zich niet zo bekommerd om klanten of leden.
Dit onderstaande heeft deze man ook gepresteerd richting nieuwe klanten.

De opvolger van Guido van Woerkom als baas van de ANWB, Frits van Bruggen (1959), vervulde diverse functies binnen ING. Zo was hij onder meer directeur bij RVS, directeur Marketing & Sales en directeur Collectief Pensioen bij Nationale-Nederlanden.
In die tijd verkoopt Van Bruggen polissen die later bekend worden als woekerpolissen, zo meldde het FD.

Advocaat Joost Batelaan uit den Haag schrijft: "Een dergelijk zich verschuilen achter lagere echelons is opvallend vanuit de mond van de beoogd topbestuurder. Het steken van de hand in eigen boezem had naar mijn smaak meer pas gegeven en bovendien is de opmerking apert onjuist. Een bestuurder wordt immers benoemd om (eind-)verantwoordelijkheid te nemen en hij wordt daarvoor navenant gehonoreerd."

Al het bovenstaande is bekend bij de directeur F van Bruggen.
Moet ik F van Bruggen wat kwalijk nemen met zijn voorgeschiedenis bij de functies bij de ING. U mag het zelf invullen.

Nu vertrekt de directeur per 1 april 2012 bij de ANWB, ben benieuwd of deze ook een gouden handdruk krijgt van de leden contributie.

Ik heb niets gekregen, nog niet eens fatsoenlijk antwoord.

H. Kremer
ex lidnummer 112326757

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door witte angora »

@ H. Kremer:

De ANWB heeft zo'n 4,7 miljoen leden, minus eentje dan. Denk je nu echt dat de directeur hoogstpersoonlijk aandacht aan al die 4,7 miljoen leden gaat geven? Hij is hier welkom voor een kop koffie, maar tegen dat ik aan de beurt ben is hij verzopen in de koffie.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Even goed uw hart gelucht.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat een verhaal zeg. U had dus alleen een lidmaatschap en verwachtte wel alle verzekeringen? En dat de wiellager schijnbaar fout gemaakt is is zuur te noemen, maar om daar een directeur voor lastig te vallen. Iets minder hoog opzoeken levert vaak wel een oplossing.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Tja, na dit verhaal geef ik gelijk de ANWB gelijk.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door caruso »

Zwartmakerij...meer kan ik er niet van maken....

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Tja, dat uw eigen veronderstelling zo onjuist is, is niet de schuld van de ANWB.

In een vereniging kan via de ledenvergadering (die de ANWB de bondsraad) een verenigingsbestuur worden gekozen. Bestaande uit voorzitter, penningmeester, secretaris en andere bestuursleden. In geval van een vereniging met grote omvang, waar het uitvoeren van alle bestuurlijke taken een tijdsbeslag neemt van meerdere fulltime banen, stelt het door de leden gekozen bestuur een staf van betaalde krachten aan.

De directeur en andere stafleden zullen uitvoering geven aan het dagelijks bestuur, en worden gecontroleerd door de door leden gekozen vertegenwoordigers. De betaalde krachten zullen logischerwijze een salaris en andere vergoedingen ontvangen, passend bij hun functie, verantwoordelijkheden en takenpakket.
En ja: elke betaalde kracht bij elke organisatie heeft altijd een vorm van eigenbelang. Namelijk het vergaren van inkomen. Zonder dat, zouden werknemers niet bestaan.


Voorts is het bij grote organisaties volstrekt normaal dat directieleden niet reageren op mails over kleine zaken als een kapot wiellager. Daar heeft zo'n directeur echt geen tijd voor. En daarom zijn er andere mensen in dienst.

sake1987

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door sake1987 »

Maar meneer is al 45 jaar lid en dan wordt je niet eens door de directie te woord gestaan, rond uit schandalig. 😂

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het AD meldt dat ANWB-leden woedend zijn vanwege de vertrekpremie.
Onderzocht heb ik het niet, maar volgens mij is er geen krant in Nederland die zo vaak dit woord gebruikt. Iedereen is "woedend" volgens het AD.

https://www.google.com/search?q=site%3A ... e&ie=UTF-8

Typisch voor zo'n sensatiekrant als het AD: het verkoopt gewoon.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door moederslink »

:lol: :lol: zoveel mensen zijn woedend ...waar gaat dit naartoe? :lol:

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat gaat naar het AD toe. ;)

Terug naar on-topic: heeft iemand nog iets inhoudelijks voor de TS, of kan er hier een slotje op?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door caruso »

Doe maar een slotje.....meneer heeft zijn hart gelucht.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door WZZ »

TS, hartelijk dank voor uw bericht. Het verhaal van Van Woerkom kende ik al en dit was inderdaad geen frisse geschiedenis. Dat u opuw schrijven geen reactie krijgt is triest, Van Bruggen hoeft het immers niet zelf te doen. De voorgeschiedenis van Van Bruggen is voor mij een eyeopener. Het heeft er steeds meer van weg dat de ANWB als organisatie graag veel geld binnenharkt met zo weinig mogelijk tegenprestatie. Waarmee ik overigens de individuele medewerkers niet tekort wil doen, ik heb uitsluitend goede ervaringen. Maar een lidmaatschap van 45 jaar (heb ik ook) doet toch iets meer verwachten.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door Moneyman »

WZZ schreef:
05 feb 2021 12:46
Maar een lidmaatschap van 45 jaar (heb ik ook) doet toch iets meer verwachten.
Dit vind ik toch altijd een bijzondere benadering. Alsof je een betere/ andere behandeling zou moeten krijgen dan iemand die nog maar een paar jaar lid is.

sake1987

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door sake1987 »

Moneyman schreef:
05 feb 2021 13:13
WZZ schreef:
05 feb 2021 12:46
Maar een lidmaatschap van 45 jaar (heb ik ook) doet toch iets meer verwachten.
Dit vind ik toch altijd een bijzondere benadering. Alsof je een betere/ andere behandeling zou moeten krijgen dan iemand die nog maar een paar jaar lid is.
Ben zelf 38 jaar lid en hierdoor krijg ik met mijn platina pas al veel meer extra's.
Maar verder verwacht ik dat de service voor een ieder gelijk is.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door Erthanax »

De heer Van Bruggen heeft vorig jaar persoonlijk mijn bobine vervangen toe ik met pech langs de A3 stond. "Ja, ik dacht u bent al zo lang lid, deze melding moet ik echt even zelf afhandelen," zei hij toen ik aangaf verrast te zijn dat hij ter plaatse verscheen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door Sira »

Ik ben al 47 jaar geen lid van de ANWB, ik heb dus ook geen verwachtingen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben al een aantal jaren vrijwilliger bij de ANWB, maar heb de heer van Bruggen nooit ontmoet. Ook niet de keren dat ik op het hoofdkantoor moest zijn.

Maar ja, ik kwam dan ook niet met een kapotte wiellager.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door Gegrand »

Eerlijk gezegd begrijp ik wel als je al zo lang lid bent dat TS om wat meer service te krijgen , of hij in zijn recht staat is een ander verhaal.

Persoonlijk ben ik al een paar decennia geen lid meer van deze vereniging.
Ik heb het niet zo op een combinatie van vereniging en een commercieel bedrijf omdat daar altijd belangen van leden gaan wringen met de commerciële tak die naast de vereniging bestaat met mega salarissen voor het management en directie. (incl. gouden handdrukken)
Pak de wegenwacht een commerciële afdeling maar waar ook een lidmaatschap voor verplicht was.
Maar ik heb nooit vernomen toentertijd dat pechhulp ook al bij de meeste autoverzekeraars reeds gedekt was bij all-risk , maar de leden waarschuwen voor deze onnodige dubbele dekking bleef achterwege want dit zou ten koste gaan van de commerciële belangen.
Autoverzekering , hetzelfde verhaal met als lokkertje dat leden een paar procent korting kregen op de premie.
Reisverzekeringen aanbieden met die dubbele dekking voor pech waren ook de normaalste dingen die men de leden aansmeerden want je moest toch echt ook een Internationale reis en kredietbrief hebben als je naar het buitenland ging!! Terwijl dat ook in de reisverzekering zat!!


Koppelverkoop is ook heden ten dage verboden maar daar maakt de ANWB nog steeds gebruik van.

Dat was voor mij de reden om deze "club" een jaar of dertig geleden vaarwel te zeggen, iets waar ik nooit spijt van heb gehad!!!

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ANWB Service

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gegrand schreef:
05 feb 2021 14:51
Eerlijk gezegd begrijp ik wel als je al zo lang lid bent dat TS om wat meer service te krijgen.
Ik koop al mijn hele leven bij de Albert Heijn. En guess what? Ik betaal dezelfde prijzen als mijn buurman, die er normaal nooit komt...
Gegrand schreef:
05 feb 2021 14:51
Koppelverkoop is ook heden ten dage verboden maar daar maakt de ANWB nog steeds gebruik van.
O ja? Vertel eens, wat doet de ANWB wat wettelijk niet toegestaan is?

Gesloten