LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Negatieve ervaring waarborgfonds

Andere onderwerpen over auto en vervoer
JacquelineG
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2010 17:39

Negatieve ervaring waarborgfonds

Ongelezen bericht door JacquelineG »

Hallo,

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die een soortgelijke ervaring hebben met het waarborgfonds als ons.
Hier het verhaal:
In november reed mijn vriend in mijn auto naar de winkel en op de terugweg werd hij afgesneden door een taxi die een wijk uit kwam rijden. Het is bij ons op de rondweg erg onduidelijk op welk stuk je 50 of 70 (het grootste gedeelte 70 en op sommige stukjes 50) mag rijden dus hij reed tussen de 60 en 70. De taxi heeft em dus afgesneden en hij beland op de andere weghelft stuiterd over 2 verhogingen weer terug naar de goede weghelft en beland schuin in de berm. Buts in de velg bumper kapot en een kras. Taxi was inmiddels gestopt riep iets uit het raam en reed door... kenteken niet gezien,geen verzekeringformulier in kunnen vullen en zelf ook niet verzekerd hiervoor... Toen hebben we dus een tip gekregen om het bij het waarborgfonds in te dienen. Nou prima wij met moeite 2 van de mensen op kunnen sporen die het grootste gedeelte gezien hadden en deze hebben voor ons het getuigenformulier ingevult. Wij alles opgestuurt , ook de aangifte die we bij de politie haddden gedaan... en we hoorden maar niks van het waarborgfonds... Na een aantal weken heb ik gebeld en toen zeiden ze dat het niet helemaal duidelijk was en dat er een onderzoek gestart zou worden. Wij dat weer afwachten en in februari na tig keer gebeld te hebben kwam er eindelijk iemand op bezoek om t hele verhaal nogmaals te noteren... 4 maanden later dus.. Tot aan vandaag nog steeds niks gehoord, dus ik vanmiddag zelf maar gebeld...
Dit kreeg ik te horen:
Wij vinden het allemaal niet duidelijk omdat 1 van de getuigen het op papier deed voorkomen dat hij meer gezien had dan dat hij daadwerkelijk heeft gedaan. Daarbij reed uw vriend te hard. Dus uw verzoek is agfewezen en de gemaakte kosten worden op uw vriend verhaalt!!!.

Dus 4 maanden later komen ze eens een keer kijken en verwachten dat iemand alles nog tot in de puntjes weet. Ze hebben iemand zonder het te duidelijk te vermelden ingeschakelt om het te onderzoeken koste ruim 1200 euro en dat mogen wij gaan betalen omdat hun vinden dat het niet duidelijk is of die taxi ons daadwerkelijk heeft afgesneden.
Ik heb daar niks over gehoord of gelezen komen ze achteraf mee op de proppen..

Nou ik wist niet wat ik hoorde... Weet ook niet goed wat ik hiermee moet, dus mensen die ook iets als dit hebben meegemaakt , graag een reactie of een tip.

Groetjes Jacqueline

stofzuigertje

Re: Negatieve ervaring waarborgfonds

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij doorrijden na aanrijding had U de politie moeten vragen.
Merk kleur en taxi is makkelijk te vinden en hij zal niet zo snel schade vrij gemaakt worden.
Verder zullen alleen taxi in deze regio gezocht worden dus je vind deze meestal erg makkelijk.
Dus nooit zomaar een waarborgfonds claim indienen want bij fraude mogen ze de kosten op U verhalen en ik vermoed dat ze het daar op gooien.

Dus U had binnen 24 uur dit moeten melden bij de plaatselijke politie wegens doorrijden na aanrijding door deze taxi.

serendipity
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 dec 2009 00:05

Re: Negatieve ervaring waarborgfonds

Ongelezen bericht door serendipity »

wat hij hierboven zegt. U had binnen 24 uur melding moeten maken. Plus dat het waarborgfonds bijna nooit uitkeert, heeft u de site van het WBF wel eens bekeken, dan had u zelf de conclusie van niet uitkeren kunnen stellen, ik citeer:
Om voor schadevergoeding door het Waarborgfonds in aanmerking te komen moet in ieder geval tijdig iets zijn ondernomen om de identiteit van de schadeveroorzaker te achterhalen. Het doen van aangifte bij de politie is één van de mogelijkheden om aan deze verplichting te voldoen. Het is om die reden verstandig om als u aangifte doet bij de politie dit zo snel mogelijk te doen. De termijn waarbinnen actie moet zijn ondernomen verschilt afhankelijk van de exacte feiten en omstandigheden, maar in alle gevallen geldt dat als pas na 14 dagen actie wordt ondernomen de schade niet zal worden vergoed. Politieaangifte doen is mogelijk via het internet (http://www.politie.nl/aangifte) of door contact op te nemen met de politie onder het nummer 0900-8844.

De schade moet aantoonbaar door een ander motorrijtuig zijn ontstaan; • Er moet politieaangifte of een daderonderzoek zijn gedaan; • U moet bewijs voor de toedracht kunnen leveren; • Uw eigen verkeersgedrag mag niet aan het ontstaan van uw schade hebben bijgedragen.

Gesloten