LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onbemand tanken

Andere onderwerpen over auto en vervoer
radarvis
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2009 12:58

onbemand tanken

Ongelezen bericht door radarvis »

Geachte heer/mevrouw,

Mijn broer rijdt in een ligier en tankte bij Tinq in Franeker. Hij tankte voor een bedrag van €11,17. Dat is ongeveer 12 liter. De pomp gaf geen bon. Bij thuiskomst bleek er geen €11,17 te zijn afgeschreven maar €125,-. Bij nadere informatie blijkt het dit bedrag bij ieder tankbeurt in deposito geschreven wordt en dat na de tankbeurt het getankte bedrag wordt afgeschreven en de €125,- weer netjes op je rekening wordt teruggeschreven. Als alles goed gaat merk je hier niets van. Helaas is tijdens deze bewuste tankbeurt de pomp in storing gegaan en is de transactie blijven hangen op de €125,-. Er is dus helaas ook geen bon aangemaakt. Na regelmatig bellen met Tinq en de ING wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en lijkt het er op dat je naar je €125,- kan fluiten. Na informatie door mij bij stichting de Ombudsman heb ik een aangetekende brief naar Tinq geschreven en hoop hiermee het bedrag terug te krijgen. Mijn advies naar iedereen is om goed je rekening te controleren naar onbemand tanken. Mijn vraag is of er meerdere gedupeerden zijn?



P. Visser

Zoetermeer

stofzuigertje

Re: onbemand tanken

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de slang niet goed terug hangt komt er ook geen bon.

De volgende kan de rest opmaken dus.....

Verder komt het rest geld als het goed ging meestal enkele dagen later en dat kan een volgend afschrift zijn.

radarvis
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2009 12:58

Re: onbemand tanken

Ongelezen bericht door radarvis »

dat zou in principe ook zo moeten gaan. In dit geval is er een storing opgetreden, wat ook door Tinq erkent wordt. Ze willen het probleem echter tot nu toe helaas niet oplossen

David29
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2009 18:02

Re: onbemand tanken

Ongelezen bericht door David29 »

Bij mij is dit dus vandaag ook gebeurd.

In Merksem in Belgie bij de onbemande Shellpomp op nummer 3 op 20-5-09 om 13:40.

Ik vind dit echt vreselijk en vraag mij af op welke wijze ik het beste mijn geld kan terughalen.

MVG

David

radarvis
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2009 12:58

Re: onbemand tanken

Ongelezen bericht door radarvis »

In principe is de eigenaar van de pomp verantwoordelijk voor de fout. Dit heb ik van de ombudsman vernomen. Na heel veel heen en weer bellen en schrijven is het ons gelukt om het geld terug te krijgen. Je kan ook proberen contact op te nemen met je bank en het probleem voorleggen. Misschien dat ze je kunnen helpen

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: onbemand tanken

Ongelezen bericht door Janny »

bron: de telegraaf 15 juli 2009
Borg afgeboekt tijdens tanken door Harrie Nijen Twilhaar
AMSTERDAM - Nederlandse banken blijken zonder dat consumenten hiervan op de hoogte zijn al jarenlang tijdens elke tankbeurt bij onbemande tankstations nog eens 125 tot 150 euro extra aan borg van betaalrekeningen af te schrijven om fraude tijdens pintransacties tegen te gaan.


Foto: ANP Ads door Google
* Écht Goedkoop Krediet *
Kies óók voor onze lage rente. Let op! Geld Lenen kost geld.
www.dsbbank.nl/doorlopend-krediet
MoneYou - 3,75% Rente
Zonder minimum en vrij opneembaar. Spaar Direct met deze Toprente!
www.MoneYou.nl/Sparen
Tip Dividend Fabriek
ING betaalt 12,5% dividend. Met "Bos garantie." U gelooft het niet?
www.VeelDividend.nl
Het zogeheten preautorisatiebedrag moet volgens de banken voor de rekeninghouder echter onzichtbaar blijven en dient normaliter direct te worden teruggestort. Door softwareproblemen blijkt de extra geldtransactie boven op het getankte bedrag de afgelopen dagen echter wel zichtbaar te zijn, dit tot groot ongenoegen van alerte consumenten. Het geld wordt door banken als borgstelling tijdelijk geparkeerd, zonder dat consumenten dit wisten.

Jerrycans

De regeling is bedoeld om te voorkomen dat banken financieel de dupe worden van brandstofdieven die met valse pasjes voor honderden euro's jerrycans voltanken.

Tankstations worden intussen overspoeld met boze klanten die willen weten waarom er naast het getankte bedrag nog eens 125 of 150 euro is afgeboekt. Vooral ING-klanten klagen bij de pomphouders en komen verhaal halen. BETA, de brancheorganisatie van tankstationhouders eist opheldering.

"Er hangt nu een zweem van fraude over onze sector heen. Pomphouders krijgen klanten aan de kassa die op afschriften en tijdens internetbankieren zien dat er zonder toestemming geld is afgeschreven. Dit is echt ongehoord", zegt BETA-voorzitter Ewout Klok. Mogelijk is er de afgelopen dagen voor enkele miljoenen euro's tijdens tankbeurten van particuliere bankrekeningen bij banken blijven hangen.

Equens, het vroegere Interpay, dat in Nederland verantwoordelijk is voor alle transacties van pinautomaten, is ook op de hoogte van de klachten. "Er wordt aan gewerkt. Soms duurt het een tot twee dagen voordat het geld weer wordt teruggeboekt. Particulieren kunnen dat zien op hun bankrekening", aldus een helpdeskmedewerker.

Volgens Equens wordt het preautorisatiebedrag al jarenlang gehanteerd. Normaal gesproken moet het geld uiterlijk binnen 20 minuten zijn teruggestort. De ING Bank geeft toe dat er vertraging is bij de autorisatie bij pinbetalingen. "Hierdoor wordt de transactie niet direct ongedaan gemaakt. Afgelopen weekend is dat aan het licht gekomen. Wij ontvangen van die pintransacties geen rente", benadrukt een woordvoerster.

De pomphouders vinden de maatregel asociaal. "Mensen die nu nog 80 euro op de rekening hebben en slechts voor 20 euro tanken, kunnen tijdelijk ook niet het restant van 60 euro opnemen", aldus Klok.

A.Warnaar
Berichten: 253
Lid geworden op: 08 feb 2009 13:45

Re: onbemand tanken

Ongelezen bericht door A.Warnaar »

mijn pasje is geskimd bij een onbemand Tinq station. Mensen wees hierbij gewaarschuwd! Ik ben een hoop geld kwijt en moet maar afwachten of/wanneer ik het terug ga krijgen.

Gesloten