LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongeluk Pool vs Politie

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Suuuss
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2009 22:58

ongeluk Pool vs Politie

Ongelezen bericht door Suuuss »

Hallo,

Ik heb een vraag over het volgende;

Voor een medewerker van ons (een Poolse man) ben ik aan het corresponderen met VGZ, in oktober jl heeft een ongeval plaatsgevonden met als tegenpartij een dienstvoertuig van de politie.

Het dienstvoertuig was voorgesorteerd om links af te gaan en had rood licht, verminderde vaart tot ong 5 km p/u (volgens eigen zeggen.) De Poolse man had op de doorgaande weg groen licht en reed daar zoals toegestaan ong 60 km p/u. de politie man had zijn knipperlicht aangezet en besloot (met dit snelheidsverschil) in te voegen. :shock:

Nadat de politieman thuis (!!!) zijn rijbewijs e.d. had opgehaald kwam hij terug om het schadeformulier in te vullen. De tekening die daar op staat laat zien dat de Poolse man tegen het dienstvoertuig is aangereden. Hij is door beide ondertekend, maar wij kunnen we dmv foto's duidelijk aantonen dat de schade niet op de getekende manier is veroorzaakt.

Na ongeveer 4 maanden bellen met de maatschappij heeft de politieman eindelijk een schadeformulier ingeleverd en wat blijkt, een hele nieuwe, alleen door hem ingevuld.. :roll:

Aangezien het heel lastig is om een Poolse verzekeringsmaatschappij er achter aan de sturen, heb ik het op mij genomen.. ik heb niet veel zin in een hele lange correspontentie met de verzekeringsmaatschappij dus wil ik vragen of ik met onderstaande punten hard kan maken dat de Poolse man niet schuldig is...?

- invoegen met een redelijk groot snelheidsverschil
- foto's kunnen aantonen dat het voertuig tegen de Poolse auto aan is gereden
- het eerste en door beide ondertekende formulier is rechtsgeldig

Ik hoor graag uw mening over het bovenstaande.

alvast bedankt!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: ongeluk Pool vs Politie

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Gewoon in beroep gaan. Normaliter dient er ook een onafhankelijk korps ter plaaste te komen om alles te noteren. Verder het door beide getekend formulier is rechtsgeldig. Staat er ook op. Om het verhaal helemaal af te maken is het de verzekering die bepaald wie schuldig is. Dit doen zij aan de hand van de gegevens en het RVV. Er dient gewoon onpartijdigheid te handhaven door de verzekering. Het maakt in deze niet uit of de veroorzaker een politieagent was. Immers hij stond ook al voorgesorteerd om linksaf te gaan en dient met een dergelijke manoevre al het verkeer voor te laten gaan. Wanneer er een doorgetrokken streep ligt dan mag hij deze niet eens overschrijden en daarbij komt dat als hij voorgesorteerd stond om linksaf te gaan niet meer rechtdoor mocht gaan. Met andere woorden hij is gewoon fout en klaar. Maak fotoos van de lokatie waar het gebeurd is en bekijk deze goed. Een pijl in een verkeerslicht is een gebodsteken. De richting welke de pijl aangeeft, dien je te volgen. Je mag dus niet meer rechtdoor. Immers je hebt een gebod welke je hebt te volgen.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: ongeluk Pool vs Politie

Ongelezen bericht door vladja »

Ga na welke Nederlandse verzekeringsmaatschappij de Poolse maatschappij vertegenwoordigt in Nederland. Elke buitenlandse maatschappij heeft een vertegenwoordiging in Nederland, omdat van een Poolse (buitenlandse) maatschappij niet verwacht kan worden om de landelijke verkeersregels in elk buitenland te kennen.

Via het Nederlands Bureau der Motorverzekeraars in Den Haag is op te vragen welke Nederlandse maatschappij de buitenlandse vertegenwoordigt.

Om welke Poolse maatschappij gaat dit?

Vladja

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: ongeluk Pool vs Politie

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Is dat niet toevallig je tussenpersoon van de tegenpartij of zou de verzekering van deze en die van jouw dat niet weten........

Gesloten