LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tankinhoud ineens 48 Liter?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
bartbrp
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2009 11:53

Tankinhoud ineens 48 Liter?

Ongelezen bericht door bartbrp »

Mijn tank inhoud is ~45 Liter (Skoda Fabia), toch ging er gisteravond bij KOOT Eemnes 48 liter in (pomp 7), terwijl het reserve lampje voor het tanken nog niet eens aan was (er zat nog ~4 liter in)!. Normaal tank ik dan ook voor 40 a 42 liter.... Klagen bij de pomphouder hielp niet...
Hebben meer mensen dit meegemaakt, of ben ik toch voor ~6 liter opgelicht? :twisted:

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Tankinhoud ineens 48 Liter?

Ongelezen bericht door bokito74 »

Dat je lampje niet brand wil niks zeggen.
Die pomp rekent het aantal liters wat er doorgaat en die worden telkens geijkt dus je wordt echt niet genaaid.

Zoveel liter past er nu eenmaal in, met een beetje doortanken nog meer.

Reserve tank past ook e.e.a in en knap dat jij ziet hoeveel liter er nog inzit zonder het te kunnen meten.

stofzuigertje

Re: Tankinhoud ineens 48 Liter?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tank eens exact 5 liter in jerrycan bij meerdere pompen...
En weeg hierna dit op steeds zelfde weegschaal.

Dan heb je bewijs voor afwijking.

Ik heb dit bij 1 station getest en de pomp vooraan gaf minder gewicht dan acheraan... dus de 1e pomp was 4% minder en de laatste pomp 8 juist 3% extra dus 7% verschil.

Helaas lieten ze deze 2 weken later weer eiken want er waren bij pomp 8 wel erg veel klanten die rustig wachten omdat de andere minder gaven!
Zo test je dat.

bokito74
Berichten: 265
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:46
Locatie: Amsterdam

Re: Tankinhoud ineens 48 Liter?

Ongelezen bericht door bokito74 »

Eiken staan in een weiland of langs de weg.

Als de ijking niet goed zou zijn mag de pomp niet in gebruik staan en geeft ie bij de cassier een error aan, de aflevering klopt nl niet met wat er in de tankers onder de grond zit.

Dus dit is hele erge toeval of je meet niet goed, buiten dat kan je het ook alleen maar meten als je er met de weegschaal naast staat en meteen zou wegen.

Daarom ijkt men het ook in afgesloten containers waar absoluut geen lucht bij kan en dat is bij jou jerrycan wel het geval.

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Tankinhoud ineens 48 Liter?

Ongelezen bericht door Cr@m »

Toevallig niet de ontluchtingsknop ingedrukt ? Dat kan weleens een paar ltr schelen.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Tankinhoud ineens 48 Liter?

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Diesel of benzine?

Gesloten