LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keurmerk moet valetparking veiliger maken

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Keurmerk moet valetparking veiliger maken

Ongelezen bericht door Radar »

Vorig jaar besteedde Radar aandacht aan de louche parkeerbedrijven op Schiphol. Nu is er een keurmerk gelanceerd dat parkeren bij luchthavens comfortabel en vooral veilig moet maken.

Maandag 20 januari om 20:30 in Radar bij AVROTROS op NPO 1.

Bekijk het fragment uit de uitzending: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ar-checkt/

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Keurmerk moet valetparking veiliger maken

Ongelezen bericht door marc1766 »

Waarom altijd de put dempen als het kalf verdronken is?

Vaak wordt er pas achteraf na jarenlange ellende iets gedaan om problemen in de toekomst te voorkomen, waarom worden evt. mogelijke negatieve ervaringen niet vooraf getoetst en serieus genomen, en een keurmerk opgesteld om juist dit soort misstanden te voorkomen?

Voorkomen is nog altijd beter dan genezen

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Keurmerk moet valetparking veiliger maken

Ongelezen bericht door berndv »

marc1766 schreef:
21 jan 2020 09:16
waarom worden evt. mogelijke negatieve ervaringen niet vooraf getoetst en serieus genomen
Hoe moet je vooraf een negatieve ervaring hebben? Hoe moet je voor iets dat nog niet bestaat een keurmerk maken? Valetparking bestaat op schiphol al een geruime tijd, de klachten zijn van de laatste jaren. Op welk punt zou er een keurmerk gemaakt moeten worden?

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Keurmerk moet valetparking veiliger maken

Ongelezen bericht door marc1766 »

berndv schreef:
21 jan 2020 09:29
marc1766 schreef:
21 jan 2020 09:16
waarom worden evt. mogelijke negatieve ervaringen niet vooraf getoetst en serieus genomen
Hoe moet je vooraf een negatieve ervaring hebben? Hoe moet je voor iets dat nog niet bestaat een keurmerk maken? Valetparking bestaat op schiphol al een geruime tijd, de klachten zijn van de laatste jaren. Op welk punt zou er een keurmerk gemaakt moeten worden?
Wat ik probeer te zeggen is, dat bedrijf bestaat al jaren, is lange tijd goed gegaan, maar nooit wordt zo'n bedrijf, naar wat ik begrepen heb uit een stel snotapen bestond eens onder de loep genomen, of het wel goed omgaat met hun klanten, en in dit geval met hun auto's. er moeten altijd eerst flink wat gedupeerden zijn, en dan, pas veel later dan wordt er actie ondernomen, en komen ze uiteindelijk op het idee om een keurmerk uit te brengen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Keurmerk moet valetparking veiliger maken

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Keurmerk? Als ze dat zelf doen en niet alle parkeerbedrijven denk ik aan Dode Mus en op papier prima geregeld.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Keurmerk moet valetparking veiliger maken

Ongelezen bericht door berndv »

Ik snap je punt Marc, maar het is naar mijn idee lastig om dit vooraf te regelen. Het gaat niet om een bedrijf, het gaat om een dienst, en de dienst valet-parking bestaat al jaren. En dit is ook jaren gewoon goed gegaan, zonder noemenswaardige problemen. Op dat punt is er ook geen vraag naar een keurmerk, omdat er op dat moment geen behoefte is aan een keurmerk, het is namelijk op dat moment een veilige dienst. Pas als er mensen met slechte bedoelingen inspringen op zo'n dienst en er dus gedupeerden zijn zal er pas vraag zijn naar een keurmerk.

Gesloten