Paardenvrachtwagen gekocht maar niet geleverd

Andere onderwerpen over auto en vervoer
brepoels peter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2022 08:24

Paardenvrachtwagen gekocht maar niet geleverd

Ongelezen bericht door brepoels peter »

Beste, eind vorig jaar kochten wij via de site sporthorses.be een tweedehands paardenvrachtwagen in Frankrijk. De wagen zou afgeleverd worden in België mits een bijtelling van 600€ waar wij akkoord mee gingen. De dag voor levering kregen we bericht dat er corona onder het personeel was vastgesteld zodat de levering uitgesteld werd. Dan kregen we bericht dat de wagen plots 3000€ duurder was. Alle betalingen werden door ons correct uitgevoerd volgens de ontvangen factuur. uiteindelijk hebben we tot vandaag nog altijd geen paardenvrachtwagen ontvangen van betrokken garage.
Er is ondertussen aangifte gedaan bij de Belgische Politie die vervolgens onze klacht doorgestuurd heeft naar het parket voor verder onderzoek.
Tot op heden (6maanden later) hebben wij niets meer vernomen?? Ook op vraag van onze raadsman is er vanuit het Parket geen reactie gekomen.
Onze raadsman heeft ook een herinnering verstuurd naar de garage maar ook hier geen reactie.
Tot op heden zijn we 26900€ kwijt en weten niet wat we nog kunnen doen. Zouden jullie ons kunnen helpen?
in bijlage alle documenten over de paardenvrachtwagen.
Ps: De factuur en het verhoor bij de Politie krijgen we niet gedownload omdat het systeem aangeeft dat het bestand te groot is?

[adresgegevens en bijlagen met rekeningen verwijderd door moderatie; delen van persoonsgegevens is niet toegestaan]

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Paardenvrachtwagen gekocht maar niet geleverd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent nu op een Nederlands forum. U bent woonachtig in België en hebt vanuit België een vrachtwagen gekocht die via een verkoopsite is aangeboden. In Nederland is het heel simpel, de verkoper in gebreke stellen en een civiele zaak starten. Maar hoe het in België en Frankrijk zit durf ik niet te zeggen.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Paardenvrachtwagen gekocht maar niet geleverd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik ken ook de wetgeving in België en Frankrijk niet. Omdat ik België andere termen wordt gebruikt durf ik niet te zeggen hoe het bij jullie werkt.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.eccbelgie.be. Indien betaald met uw creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij. Ik hoop dat hun u verder kunnen helpen.

Zo niet, neem dan contact op met een advocaat.

Plaats reactie