LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeer verbod bij scholen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Toolboy

Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wat mij betreft mag er per direct een parkeer verbod rondom basis scholen komen.
Het is echt van den gekke dat er nagenoeg geen kinderen per fiets naar school gaan , en door paps of mams per fauto naar school worden gebracht.

Ik heb gesproken

groet t

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door marnix »

Ik vind ook dat kinderen beter kunnen fietsen dan met de wagen gebracht worden maar vind uw betutteling wel ver gaan hoor; Mensen bepalen namelijk zelf hoe hun kinderen naar school gaan en(gelukkig) niet de wegbeheerder of de gemeente. Ik kan me zo voorstellen dat er ook goede redenen zijn met de auto de kinderen weg te brengen...

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door NAK »

Mensen bepalen namelijk zelf hoe hun kinderen naar school gaan en(gelukkig) niet de wegbeheerder of de gemeente.
Natuurlijk bepalen ze dat zelf, alleen ze bepalen dan ook dat het voor anderen onveilig wordt.
Ik kan me zo voorstellen dat er ook goede redenen zijn met de auto de kinderen weg te brengen...
Ik heb vlak bij een basisschool gewoond. Opvallend was dat bij slecht weer het aantal auto's alleen maar toe nam.
Als dat dan onder de goede redenen moet vallen......

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door caruso »

En dit is geen consumentenvraag en hoort derhalve hier niet thuis maar op het forum!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Parkeerveboden bij scholen??

Sterker nog!!!
Er zouden stopverboden moeten komen rondom scholen!!

En dit uit eigen ervaring als beroepschauffeur met o.a. kindervervoer naar de naschoolse opvang!!

Er staat ons nog heel wat te wachten met die kinderen waarvan de ouders al zo'n zeer slecht voorbeeld geven.

Daar bij zo'n school zie je pas goed de ikke,ikke,ikke-mentaliteit.

Koophuis en meerdere auto's in één gezin zegt daar juist niets over moreel verantwoordelijk bezig zijn met eigen,andermans kinderen en de maatschappij in zijn geheel.

Grootvader
die ongetwijfeld tegen zere benen trapt maar in dit geval uit eigen ervaring weet dat hij gelijk heeft.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door aussienl »

met dikke suv's en stationcars worden de kinderen afgezet onder het mom van "mijn kinderen moeten veilig op school komen". Dat net met al dat verkeer rond die school s'morgens en s'avonds de kinderen in gevaar zijn heeft men geen boodschap aan. Een paar straten rijden i.p.v. de kinderen aan de hand wegbrengen is de norm.

Toolboy

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ caruso.

Bij mij staat rechtsboven in mijn scherm forum.
Waar heeft u moeite mee dat ik dit topic hier op dit forum heb neer gezet??

Groet T

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door caruso »

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij worden hier alleen zaken behandeld die betrekking hebben op consumentenaangelegenheden en niet over parkeerbeleid. Daarvoor moet U bij de afdeling Handhaving van Uw gemeente zijn.
Derhalve hoort het hier niet thuis!

Toolboy

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door Toolboy »

Het is toch een consumenten aangelegenheid?

Die brengen toch het liefste hunnie kids per auto naar school,en als je gebruik maakt van de openbare weg ben je toch consument/gebruiker :roll: van de openbare weg.

Groet T

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door caruso »

Een consumentenzaak gaat tussen koper en verkoper volgens mij.
Een school en een foutgeparkeerde auto voldoen niet aan die criteria!
Maar laat verder maar zitten hoewel ik het parkeerprobleem wel kan voorstellen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door D1RK »

Het parkeerverbod betekend; laden en lossen van kinderen toegestaan!

Stopverbod; ik verwacht dat Caruso zijn kids per helicopter laat afdalen...

Maar wat doe je met scholen tussen de huizen, dus daar is geen Parkeer of Stopverbod mogelijk!

Mijn Anti Groen Links Tractor is dus goed genoeg om de dode hoek te laten zien, en vooral groep 4 en kleiner is onzichtbaar aan voorzijde, en tot groep 6 aan de achterkant!

Ik ben geen SUVverd en laat dus kinderen zelf achter het stuur plaats nemen, en dat was leuk en leerzaam!

Zo kan het ook, en zo is mijn Milieuvervuiler geliefder als de andere!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door caruso »

Zal Dirk even uit de droom helpen: bij mij in de buurt staan ook basisscholen tussen de huizen en daar wordt ook lukraak geparkeerd om de kids naar school te brengen. Let wel: GEPARKEERD want we moeten het laatste stukje tot de deur wel meelopen!

Toolboy

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nou dan caruso.

U weet dan ook dat er veelal verkeers ongelukjes rondom scholen zijn.

Wat is er dan mis met mijn voorstel, en haalbaar is het zeker er zijn al gemeente`s in ons land die dat uitvoeren.
Het lijkt mij echter een taak van de overheid .

Groet t

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ik en andere ouders fouten maken, kinderen komen naar school om te leren, en ik leerde ze wat ik zelf ook vaak fout doe, de testpoppen overleefde het niet, de van stro gemaakte aangeklede met oude kinderkleding vogel verschrikkers zijn alle 6 gesneuveld, en dankzij de zakjes met merkloze tomaten pure net echt....

Ik heb dus 6 stromannen dood gereden, en kinderen mochten met camera en stoelverhoger zelf proberen te kijken en iedereen kon zien hoe gevaarlijk auto's zijn!

We lieten diverse auto's zien, ook een vrachtwagen.... en zelfs de Politie Polo is niet 100% veilig...
Ook dode hoek dus!

Veilig verkeer Nederland heeft ook info, en vrijwilligers die graag een leerzaam dagje geven, en dat helpt meer dan ouders, want kinderen luisteren beter!

Toolboy

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik wiet neit wat ik met dit schrijven aanmoet Dirk.

Als ik het op may way lees dan moeten de ouders zich achter de oren krabben,geven die wel het juiste voorbeeld?

Groet T

BMS.Purmerend

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Waarom geen school op palen inclusief speelplaats, met daaronder een parkeerplaats en toegang tot school.
Er is dan geen overlast. Geen parkeer probleem. Plek genoeg om fietsen te stallen. Het geheel kan worden beheerd door een beheerder (werkgelegenheid) zowel voor inkomend verkeer als uitgaande verkeer, portier voor aanmelden leerlingen en uitschool gaande kinderen. Dus geen diefstallen meer of brandstichting (staat immers op palen).

ben ik dan tochnog een uitvinder T.
Groeten Jan

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door NAK »

Er is dan geen overlast. Geen parkeer probleem. Plek genoeg om fietsen te stallen.
Waarschijnlijk heb je het nog niet in de gaten, maar deze topic gaat over de overlaasst die veroorzaakt wordt door auto's en niet door fietsen. :x
Misschien scheelt het als je de topic nog eens goed doorleest.

BMS.Purmerend

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Gaan we weer.
T. Wat mij betreft mag er per direct een parkeer verbod rondom basis scholen komen.
Het is echt van den gekke dat er nagenoeg geen kinderen per fiets naar school gaan , en door paps of mams per auto naar school worden gebracht.

Reactie Jan: Waarom geen school op palen inclusief speelplaats, met daaronder een parkeerplaats en toegang tot school. Er is dan geen overlast. Geen parkeer probleem. Plek genoeg om fietsen te stallen.

Bijdragend Reactie Jan: Het geheel kan worden beheerd door een beheerder (werkgelegenheid) zowel voor inkomend verkeer als uitgaande verkeer, portier voor aanmelden leerlingen en uitschool gaande kinderen. Dus geen diefstallen meer of brandstichting (staat immers op palen).


Reactie NAK; Waarschijnlijk heb je het nog niet in de gaten, maar deze topic gaat over de overlaasst die veroorzaakt wordt door auto's en niet door fietsen.
Misschien scheelt het als je de topic nog eens goed doorleest.
Reactie Jan; beste wel vriendelijke heer, ik begrijp niet wat u hier doet als u zelf niet eens de vraag heeft gelezen, ik veronderstel dat als er genoeg parkeerplaatsen zijn onder een school er geen overlast is rondom de school, uiteraard nodigt het dan ook weer uit om misschien op de fiets te gaan als je weet dat daarop toezicht is.
Dus meneer NAK bij deze toch wel eens een vriendelijke verontschuldiging zou op zijn plaats zijn.
Of is het u om het even door regelmatig met eigen munt te worden bekritiseerd.
Tussen twee haken ag laat maar zitten je leest het toch niet goed.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door aussienl »

Zolang er ouders zijn die nog te lui zijn om kinderen op de fiets of te voet naar school te brengen zul je dit probleem wel houden. En het zijn niet de twee-verdieners die snel snel hun kinderen afzetten en dan door racen naar hun werk. Langs ons zit een basis school en als ik zie hoeveel niet werkende ouders met dikke auto's hun kinderen afzetten vooraleer naar de kapper of wat dan ook te rijden terwijl ze maar 1 of 2 straten verderop wonen. Laat de gemeentes een parkeervergunning aan de onomwonenden geven en een stopverbod instellen. Krijgen die luie (over het algemeen) vrouwen ook eens wat beweging.

BMS.Purmerend

Re: Parkeer verbod bij scholen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Aussienl volledig gelijk, maar wat vind je van mijn idee gewoon de scholen op palen te zetten, is iedereen tevreden in zijn doen en laten.
Het lost tevens veel meer problemen op.
Groeten Jan

Gesloten