LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
m82
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2012 18:58

Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door m82 »

Hallo,

Ik heb een vraag namens mijn opa (79, geen internet :D)
Mijn opa is EHBO'er en is afgelopen vorstperiode is gebeld door de schaatsbaan omdat er iemand met zijn hoofd op het ijs was gevallen. Hij is er toen met de auto naar de schaatsbaan gereden en heeft zijn auto vooraan gezet.
In alle haast heeft hij over het hoofd gezien dat de paarkeerplek een invalidenplaats was.
Nu heeft hij vorige week een bekeuring van 326 euro op de mat gekregen. De boete die schijnbaar achter zijn ruitenwisser is gedaan heeft een of andere grappenmaker er achterweg gehaald.

Nu mijn vraag: Heeft het zin om in dit geval bezwaar aan te tekenen? Of is het een gevalletje "dikke pech!"?

Alvast bedankt voor evt. advies!

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door nevermind »

De eerste vraag is, waarom heeft de schaatsbaan niet de ambulance gebeld.
Dus jouw opa is uit eigen initiatief, naar de schaatsbaan gereden.
Dus in feite maakt het niet uit, wat jouw opa daar gedaan heeft, want hij was niet officieel in functie, dus een privé persoon, welke op een invalidenplaats heeft geparkeerd .
Misschien kan de schaatsbaan een gedeelte meebetalen, maar bezwaar aantekenen, heeft volgens mij in deze situatie geen nut, maar proberen kan je altijd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik zou het proberen maar of het lukt is ten tweede maar je opa
moet maar zo denken NEE heb ik al en JA kan ik krijgen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Bezwaar maken op welke grond?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door nevermind »

sephora30 schreef:Bezwaar maken op welke grond?
Wat zou het kunnen zijn?
Misschien eerste hulp geboden. :wink:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door crazyme »

Het kost een postzegel om er achter te komen of dat verweer stand houdt. Succes !

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik zou niet weten op welke grond een bezwaar zin heeft.
Opa heeft geen gehandicaptenparkeerkaart en parkeert toch op een plek voor mensen met een gehandicaptenparkeerkaart.
De verbaliserende agent kan niet zien wat opa aan het doen is, voor hetzelfde geld is hij lekker aan het schaatsen.
Maar dat nog daargelaten, het feit dat opa EHBO'er is geeft hem geen recht om op een gehandicaptenparkeerplaats te parkeren.
Hoe jammer ook, de boete is terecht en ik zou persoonlijk de postzegel niet verspillen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door ciske »

Of de boete terecht is of niet , je opa wou helpen, ik zou zeggen probeer het ...nee heb je, ja ken je krijgen.

stofzuigertje

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als de schaatsbaan ook verklaarde dat hij voor spoed was opgeroepen heb je iets meer kans maar zekerheid heb je nooit.
Als je de plaatselijke parkeerwachter dus niet via Leeuwarden dit benaderde is seponeren op verzoek van de schaatsbaan groter dan zelf iets schrijven.

Bij onredelijke situatie mag iemand een reeds geschreven bon intrekken.
Dit zou je hier kunnen proberen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door nevermind »

stofzuigertje schreef:Als de schaatsbaan ook verklaarde dat hij voor spoed was opgeroepen heb je iets meer kans maar zekerheid heb je nooit.
Als je de plaatselijke parkeerwachter dus niet via Leeuwarden dit benaderde is seponeren op verzoek van de schaatsbaan groter dan zelf iets schrijven.

Bij onredelijke situatie mag iemand een reeds geschreven bon intrekken.
Dit zou je hier kunnen proberen.

En hoe gaat dit in zijn werk, als de boete al op de mat ligt? :shock:
Nu heeft hij vorige week een bekeuring van 326 euro op de mat gekregen

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door sephora30 »

In alle haast heeft hij over het hoofd gezien dat de paarkeerplek een invalidenplaats was.

Op deze grond zou je dus bezwaar moeten maken. Kans:0,0.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door alfatrion »

m82 schreef:Heeft het zin om in dit geval bezwaar aan te tekenen?
Een bezwaarschrift indienen is kosteloos, dus niet geschoten is altijd mis. Je moet wel bewijs kunnen aandragen dat er spraken was van een spoedsituatie.

http://www.plusonline.nl/geldenrecht/vo ... n-wielklem

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door witte angora »

sephora30 schreef:In alle haast heeft hij over het hoofd gezien dat de paarkeerplek een invalidenplaats was.

Op deze grond zou je dus bezwaar moeten maken. Kans:0,0.
Met je grond voor het bezwaar ben ik het wel eens. De kans op succes lijkt mij ook niet echt hoog te liggen, maar een andere reden is er niet. Wat wel eens helpt is contact op nemen met degene die de boete heeft uitgeschreven, en hem/haar de situatie uit leggen. Hij/zij kan ook een inschatting maken van de kans op succes, en advies geven hoe de zaak eventueel aan te pakken.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door dhc »

Degene die de boete heeft geschreven is niet in de positie iets in te trekken, zeker niet nu de bon al op de mat ligt....

Kansloze missie, parkeren op een plek waar het niet is toegestaan. Reden niet relevant, bezwaarsschrift afgewezen. Klaar.

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door aaten »

gelukkig is het allemaal niet zo zwart/wit als iedereen doet voorspiegelen, de wereld is wat dat betreft aardig grijs.

Bezwaar aantekenen en daar gewoon in normale mensentaal aangeven wat er is gebeurd en waarom de noodzaak er was om tijdelijk op die parkeerplaats te staan. Het helpen van hen die dat behoeven.
Vraag aan het bestuur van de schaatsbaan of ze er ook even een briefje bij doen dat zij gebeld hadden omdat ze graag een ehbo'er hadden (je hoeft niet overal een ambulance voor te bellen) en dat hij daarom daarheen is gekomen.

Er is best een kans aanwezig dat de ovj (zeker wanneer de vereniging ook verklaard) de sanctie zal seponeren. Het belang van een persoon in nood was immers hoger dan het volgen van het rvv, tevens is er door de overtreding geen gevaarlijke situatie ontstaan.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door nevermind »

aaten schreef:gelukkig is het allemaal niet zo zwart/wit als iedereen doet voorspiegelen, de wereld is wat dat betreft aardig grijs.

Bezwaar aantekenen en daar gewoon in normale mensentaal aangeven wat er is gebeurd en waarom de noodzaak er was om tijdelijk op die parkeerplaats te staan. Het helpen van hen die dat behoeven.
Vraag aan het bestuur van de schaatsbaan of ze er ook even een briefje bij doen dat zij gebeld hadden omdat ze graag een ehbo'er hadden (je hoeft niet overal een ambulance voor te bellen) en dat hij daarom daarheen is gekomen.

Er is best een kans aanwezig dat de ovj (zeker wanneer de vereniging ook verklaard) de sanctie zal seponeren. Het belang van een persoon in nood was immers hoger dan het volgen van het rvv, tevens is er door de overtreding geen gevaarlijke situatie ontstaan.

Opa is geen zorgverlener/arts, dus zoals dhc al heeft vermeld een kansloze zaak.
Ik denk niet dat een beheerder van een schaatsbaan kan inschatten, of een ambulance nodig is of niet.
Je hoef geen EHBOer te zijn, om een op het hoofd gevallen persoon te helpen.
Bij een schaatsbaan denk ik toch, dat er iemand met een opleiding in eerste hulp moet/kan aanwezig zijn.
Nogmaals de beheerder of wie het mag zij, moet in deze situatie de ambulance bellen, om een hoofdletsel uit te sluiten.
Iemand met een EHBO diploma heeft daar geen ervaring me.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

aaten schreef:, tevens is er door de overtreding geen gevaarlijke situatie ontstaan.
De vraag is wel in hoeverre dat relevant is? Er ontstaan zelden gevaarlijke situaties door ongeoorloofd parkeren op een gehandicapten parkeerplaats.

Of er succesvol bezwaar gemaakt kan worden, durf ik niet te zeggen. Het is altijd te proberen natuurlijk. Maar een arts bijvoorbeeld moet zo een kaart achter de ruit hebben waaraan te zien is dat het om een medisch iets gaat. Of dat voor een EHBO-er ook opgaat weet ik niet. Ik ben eerlijk gezegd bang van niet.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door cherokee »

Bezwaar maken heeft zeker wel zin.
Of de schaatsbaan een ambu had moeten bellen doet niet ter zake, dat deden ze niet , ze belden opa.
Opa als gediplomeerd EHBO er gaat dan uiteraard er naar toe en ziet een bordje over het hoofd.
Dat kan in zo'n situatie gebeuren, er is absoluut geen opzet in het spel en bovendien parkeert een hulpverlener (want dat is een EHBOer) natuurlijk zo dichtbij mogelijk.
Bezwaar aantekenen met verklaring schaatsbaan erbij.
Zal in eerste instantie ongelezen afgewezen worden, dan wel volhouden tot de kantonrechter en dan zal de boete bijna zeker kwijtgescholden worden.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door dhc »

Zal in eerste instantie ongelezen afgewezen worden, dan wel volhouden tot de kantonrechter en dan zal de boete bijna zeker kwijtgescholden worden.
denk je dat echt?
Leg mij an even uit wat de waarde is van een gewone EHBO'er...heb ik ook maar dat geeft mij niet het recht overal te parkeren onder het mom "hulpverlening".
Verklaringen van de schaatsmeneren en mevrouwen maakt helemaal niets uit, onze vriendelijke verbandvriend had de auto ook 10 meter verder kunnen zetten.
Bezwaar ongegrond, gewoon betalen.
Misschien moeten de schaatsmeneren en mevrouwen eens met de pet rond gaan?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Parkeerboete, bezwaar maken of niet?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

cherokee schreef:Zal in eerste instantie ongelezen afgewezen worden, dan wel volhouden tot de kantonrechter en dan zal de boete bijna zeker kwijtgescholden worden.
Durft u dat zo stellig te zeggen dat u de bijkomende kosten ook gaat betalen voor de opa van TS als deze ongelijk krijgt ?

Gesloten