LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerboete in Kroatië uit 2017 ontvangen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
henk.bos
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2020 20:31

Re: Parkeerboete in Kroatië uit 2017 ontvangen

Ongelezen bericht door henk.bos »

Ik kreeg een paar jaar geleden een bekeuring in Frankrijk voor te snel rijden; het was in het Nederlands met goede voorlichting hoe ik dit kon betalen, dus gelijk €75 betaald. Als Pulaparking dit in 2014 ook zo had gedaan, was ik naar de gebruiker van mijn auto gegaan met deze boete en was het allang afgehandeld. Volgens mij is de manier van dit parkeerbedrijf en consorten een gouden ei en zullen ze dit niet gauw veranderen.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkeerboete in Kroatië uit 2017 ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die Franse boete is een overheidsboete en kreeg je waarschijnlijk via het CJIB. Dat is bij PULA niet het geval.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Parkeerboete in Kroatië uit 2017 ontvangen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, en als al die mensen nu gewoon hadden nagedacht op het moment dat ze die bon zagen, dat wisten ze waar het om ging. Het is niet moeilijk om in Kroatië even aan iemand te vragen wat die Kroatische tekst nu toch zou betekenen. Terug in Nederland is dat een stuk moeilijker.

henk.bos
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2020 20:31

Re: Parkeerboete in Kroatië uit 2017 ontvangen

Ongelezen bericht door henk.bos »

Beste mh73

Zoals ik al aan gaf: ik ben nooit in Kroatië geweest, maar de gebruiker van mijn auto vond een parkeermeter die niet werkte; hij wist niet wat hij met het briefje achter de ruitenwisser aan moest (onleesbaar) en ging er van uit dat er, zoals gebruikelijk in een Europees land, wel een bekeuring binnen enkele weken op de deurmat zou vallen. Niemand verwacht dat er zo’n idiote procedure gevoerd gaat worden en dan ook nog eens na meer dan drie jaar, daarom mijn opmerking dat ze zich beter maar een beetje kunnen aanpassen. Volgens mij mogen ze wel een beetje gastvrij zijn naar al die geld binnen brengende toeristen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Parkeerboete in Kroatië uit 2017 ontvangen

Ongelezen bericht door Jablan »

Als je nog nooit in een land bent geweest, dan is het niet te veel gevraagd om je mening over dat land voor je te houden OF er heen gaan en ter plekke ervaring met de gastvrijheid opdoen, zodat je iets van een basis hebt om een mening te ventileren.

Wees gewoon eerlijk. Jouw bekende is zonder reisvoorbereiding op stap gegaan en nu de rekening bij jou is binnengekomen, is het alleen aan jouw zwijgzaamheid te danken, dat hij er onderuit komt.

Teksten in eigen taal verwachten, een brief op de mat verwachten, dat is simpelweg luiheid of je weigeren aan te passen aan de andere omgeving. Prima als je dat wilt, maar ga dan alleen op vakamtie in gebieden waar men een soort van Nederlands als taal heeft.

henk.bos
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2020 20:31

Re: Parkeerboete in Kroatië uit 2017 ontvangen

Ongelezen bericht door henk.bos »

Beste jablan,

Ik had het toch tegen mh73? Wat een rare namen eigenlijk; is dit kroatisch? of is het een schuilnaam; waarom niet discussiëren onder eigen naam? Ben je een stromannetje van Pula Parking?, ik begin er heel sterk in te geloven. Desondanks wil ik je toch hele fijne kerstdagen en een gezond en succesvol 2021 toe wensen.

Groeten,

Henk Bos

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeerboete in Kroatië uit 2017 ontvangen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@henk bos

U bent af.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeerboete in Kroatië uit 2017 ontvangen

Ongelezen bericht door witte angora »

henk.bos schreef:
12 dec 2020 16:27
Beste mh73

daarom mijn opmerking dat ze zich beter maar een beetje kunnen aanpassen.
Aangezien je bericht aan mh73 is gericht zal ik maar niet op dit zinnetje reageren. :wink:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Parkeerboete in Kroatië uit 2017 ontvangen

Ongelezen bericht door Jablan »

henk.bos schreef:
12 dec 2020 18:57
Ik had het toch tegen mh73?
Dit is een open forum, waar iedereen op iedereen reageert. Alle berichten bij elkaar geven een mooi gemiddelde hoe een probleem kan worden opgelost of hoe er over dingen wordt gedacht.
henk.bos schreef:
12 dec 2020 18:57
Ben je een stromannetje van Pula Parking?
Op de vorige pagina heeft Moneyman - hé, ook een pseudoniem - vier andere topics over deze onverwachte uitgaven verlinkt. Lees ze op je gemak door.
henk.bos schreef:
12 dec 2020 18:57
Desondanks wil ik je toch hele fijne kerstdagen en een gezond en succesvol 2021 toe wensen.
Van hetzelfde en de volgende keer graag ingaan op wat iedereen inbrengt aan vragen of tegenwerpingen. Ik ben er vrij zeker van, dat je wat essentiële informatie hebt weggelaten, want wie leent zijn auto uit voor een vakantie, waarbij er ongeveer 3000 kilometer wordt gereden?

henk.bos
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2020 20:31

Re: Parkeerboete in Kroatië uit 2017 ontvangen

Ongelezen bericht door henk.bos »

Wie leent zijn auto uit voor een vakantie met zoveel kilometers? Ik, als ik een ander daar blij mee kan maken. Ik had hem slechts vier dagen op naam. Omdat de auto van mijn kennissen niet betrouwbaar genoeg was voor die lange reis, hebben we een paar weken geruild en geloof me, het geeft een heel goed gevoel als je iets moois kunt doen voor een ander; en ook mijn echtgenote stond hier volledig achter. De auto was allrisk verzekerd, dus weinig risico.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Parkeerboete in Kroatië uit 2017 ontvangen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zeer nobel van u. Mooi gebaar.
henk.bos schreef:
12 dec 2020 18:57
Wat een rare namen eigenlijk; is dit kroatisch? of is het een schuilnaam; waarom niet discussiëren onder eigen naam?
Inderdaad....

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Parkeerboete in Kroatië uit 2017 ontvangen

Ongelezen bericht door Jablan »

Ach, niet iedereen heet Henk of Jules. Heb je onze volledige namen, dan heb je zo de rest van onze gegevens. Jablan is zowel plaats-, roep-, voor- als achternaam.
henk.bos schreef:
12 dec 2020 16:27
de gebruiker van mijn auto vond een parkeermeter die niet werkte; hij wist niet wat hij met het briefje achter de ruitenwisser aan moest (onleesbaar)
Als je dit zelf terugleest, vind je dit niet een heel klein beetje zwak?

Als je in Nederland dit bij de hand hebt, dan is de parkeerboete zeker geldig, want 'u had naar de volgende parkeermeter moeten lopen' of 'u had het storingsnummer moeten bellen'.

Parkeerbekeuringen zijn overal (van Spanje tot Finland, van IJsland tot Griekenland en vermoedelijk ook ver daarbuiten) kleine velletjes papier, waar je kenteken op staat geschreven of geprint. Na dit topic maken we hiervan: hoe kleiner het papiertje, hoe hoger het bedrag.

Onleesbaar? Je kunt mensen aanspreken, navragen of je zoekt een online vertaling. (Nederlandse 'naheffingsaanslag parkeren' heeft alleen een Nederlandse tekst, andere talen slechts bij hoge uitzondering.)

Voor de rest is het wat het is: een dure, vervelende nasleep van een moment niet goed opletten, luiheid of een mentaal opgestoken middelvinger. Valt weinig anders aan te doen dan te betalen.

vincentdeman
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2020 10:41

Re: Parkeerboete in Kroatië uit 2017 ontvangen

Ongelezen bericht door vincentdeman »

Is me exact hetzelfde overkomen! Heb uiteindelijk gewoon betaald omdat ik niet met die last aan mijn hoofd wou zitten, wist ook niet zeker of er iets aan te doen was. Succes gewenst!

Gesloten