LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door Radar »

Je krijgt opeens van de gemeente Amsterdam een parkeerboete van ruim 68 euro op je deurmat, omdat je niet betaald zou hebben. Hoe kan dat? Je gaat nooit met je auto naar de binnenstad van Amsterdam. Vanwege de torenhoge parkeertarieven neem je altijd de trein. Het kenteken op de foto hoort ook niet bij jouw auto. De gemeente Amsterdam doet niets met jouw klacht en blijft aanmaningen sturen. Wat moet je dan?

Bekijk het fragment hier

FransRos
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 jul 2009 19:41

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door FransRos »

Gewoon laten sturen, ikmzou me niet druk maken om de bekeuring van een ander, eventueel stuur je het retour afzender...wel ff een foto maken

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Helemaal niks. Als kenteken niet op je naam staat, mag de gemeente bewijzen dat het wel zo is. Dat kunnen ze niet, dus klaar.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
24 feb 2020 15:24
Wat moet je dan?
Arizonakid schreef:
24 feb 2020 17:25
Helemaal niks.
Dat is meestal niet de slimste actie. Tenzij je graag deurwaarders op de stoep krijgt.

Gewoon beleefd en duidelijk via de geëigende kanalen aangeven dat je de boete om voor de hand liggende redenen betwist.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Moneyman schreef:
24 feb 2020 17:27

Dat is meestal niet de slimste actie. Tenzij je graag deurwaarders op de stoep krijgt.

Gewoon beleefd en duidelijk via de geëigende kanalen aangeven dat je de boete om voor de hand liggende redenen betwist.
Mja en dat punt is dus al gepasseerd aldus de OP van Radar. De vraag wat je dan nog moet doen zou ik ook met "helemaal niks" beantwoorden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Foto van jou auto erbij sturen dus iemand rijd met valse platen, dan moeten ze op zoek naar deze fraudeur en voertuig in beslag nemen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
24 feb 2020 17:45
Foto van jou auto erbij sturen dus iemand rijd met valse platen, dan moeten ze op zoek naar deze fraudeur en voertuig in beslag nemen.
Lezen blijft moeilijk, het kenteken op de boete is niet van degene die de boete heeft ontvangen. Er is dus geen sprake van valse platen.

Statler
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2017 21:01

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door Statler »

De gemeente Amsterdam doet niets met jouw klacht en blijft aanmaningen sturen. Wat moet je dan?
fout ..... er word een aanslag opgelegd dan een aanmaning, dan dwangbevel per post en dan hernieuwd bevel

dus er komt maar 1 aanmaning.

Gebeurt er niets met je klacht dan de ombudsman van Amsterdam of de nationale.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door henk51 »

Misschien eerst de uitzending kijken vanavond alvorens allerlei theorietjes en eigen gedachten neer te pennen.

Statler
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2017 21:01

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door Statler »

Het indienen van een klacht is niet de juiste route. Er zal bezwaar en beroep tegen de boete hebben opengestaan. Als de persoon die in de OP wordt genoemd daar geen gebruik van heeft gemaakt is het dikke pech. Daar zal een ombudsman weinig aan kunnen veranderen.

klopt helemaal maar er staat nadrukkelijk er word niets met je klacht gedaan, dan kun je naar de rechter maar goedkoper is dan mijn voorstel, gemeentes zijn er nog wel gevoelig voor ......

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het goedkoopst is dus een consumenten programma inschakelen. Daar zijn gemeentes erg gevoelig voor. Ook Amsterdam zal hier wel het boete kleed aantrekken en de gedupeerde excuses en een kus van de burgemeester aanbieden en natuurlijk de boete verscheuren.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Quote gemeente Amsterdam:

Nee nee nee nee nee in zo'n geval hoef je zeker geen bezwaar in te dienen. :mrgreen:

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Zelf ken ik personen, die dit gewoon zelf hebben opgelost zonder tussenkomst van radar. Ja, inderdaad een simpel bezwaarschrift met foto en het probleem was opgelost.

babeloo
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2011 12:35

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door babeloo »

Oktober 2019 ontving ik een herinnering inzake een naheffingsaanslag parkeerbelasting.
Het betrof een onterecht uitgeschreven parkeerboete van maart 2018.
Deze boete werd destijds ter plaatse geannuleerd door de parkeerwachter toen ik haar mijn parkeerticket liet zien.

Desondanks ontving ik anderhalf jaar later alsnog het verzoek om de naheffing te betalen.
Ik had direct online bezwaar gemaakt tegen de aanmaning met daarbij het betalingsbewijs.
Echter reactie op mijn bezwaar kwam er niet.
In plaats daarvan ontving ik een maand later een Dwangbevel in naam van de Koning waarbij de heffing bijna werd verdubbeld met bijkomende kosten.
Om verdere verhogingen en deurwaarderskosten te voorkomen heb ik maar betaald.

Als burger heb je nauwelijks mogelijkheid voor verweer.
Zonder dat sluitend bewezen is, dat je schuldig bent, moet je de boete ondergaan.
Zonder schuldig te zijn moet je eerst betalen om vervolgens een bureaucratisch traject aangaan om gehoord te worden en hopelijk je geld terug te krijgen.

Het hele systeem van de overheid is gericht om zoveel mogelijk boetes en naheffingsaanslagen te innen.
Een rechtvaardig proces van waarheidsvinding door hoor en wederhoor is de overheid niet gelegen.
Lukraak innen, heffingen en torenhoge invorderingskosten opleggen (in de hoop dat burgers het moedeloze bureaucratische proces van bezwaar maken niet ingaan) is voor de overheid veel profijtelijker.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door Moneyman »

babeloo schreef:
26 feb 2020 13:16
Een rechtvaardig proces van waarheidsvinding door hoor en wederhoor is de overheid niet gelegen.
Je kunt het de overheid niet verwijten dat jij de keuze maakt om de middelen die er zijn niet te gebruiken. Dat is 100% jouw eigen keuze.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
26 feb 2020 14:25
babeloo schreef:
26 feb 2020 13:16
Een rechtvaardig proces van waarheidsvinding door hoor en wederhoor is de overheid niet gelegen.
Je kunt het de overheid niet verwijten dat jij de keuze maakt om de middelen die er zijn niet te gebruiken. Dat is 100% jouw eigen keuze.
Wat doet Babeloo dan verkeerd?
Boete was geannuleerd in overleg met parkeerwachter, en later is bezwaar gemaakt

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door Moneyman »

Verzet aantekenen natuurlijk.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad, je kunt gewoon in beroep gaan. Ik ben ook eens in beroep gegaan en was ik meende een handtekening vergeten. Ik kreeg netjes van de officier van J. Een brief dat ik dat vergeten was en het beroep opnieuw kon indienen. Niet gewonnen trouwens maar dat kan natuurlijk ( eigenlijk hadden ze ook gelijk)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zou met dit bewijs van Foto met leesbaar kenteken en mijn eigen RDW pasje het tot een rechtszaak laten komen!

Dan word deze boete + verhoging geseponeerd en als ze deze er niet volgens afspraak uitgehaald hadden!
Alle kosten dus naar de rechtbank + parkeren en eventuele Juridische hulp, als Amsterdam verliest wegens fout kenteken invoeren en niet corrigeren mogen alle kosten vergoeden!

Dat is de manier om dit soort Parkeerbedrijven die ze ingehuurd hebben beter te laten werken.

Kees2005
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2021 18:56

Re: Parkeerboete op de mat voor andermans auto

Ongelezen bericht door Kees2005 »

Beste Fons, het is helaas nog niet gestopt met valse boetes uit Amsterdam. Ik heb vandaag 04 maart een boete ontvangen van de gemeente Amsterdag (niet van het cjib) voor het niet betalen van parkeer belasting in het hartje van de binnen stad. Dat zou hebben plaats gevonden op 26 februari jl. IK BEN DAAR NOG NOOIT VAN MIJN LEVEN GEWEEST!!!!!! Wat kan ik doen???
IK moet maar weer de tijd er in gaan steken om te bewijzen dat ik daar niet ben geweest. De wereld op zijn kop.

Gesloten