LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerboete-wel betaald voor parkeren maar bij ParkBee-niet voor op openbare weg

Andere onderwerpen over auto en vervoer
rrommel
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2020 23:28

Parkeerboete-wel betaald voor parkeren maar bij ParkBee-niet voor op openbare weg

Ongelezen bericht door rrommel »

Hallo,

Een tjd terug heb ik Yellowbrick gebruikt voor betaald parkeren (Heathrowstraat Amsterdam). Ik stond langs de openbare weg. Ik heb echter per ongeluk de 'ParkBee-garage' aldaar gekozen in Yellowbrick - dit is geen garage/gebouw maar slechts een terrein met een slagboom; ik kende ParkBee niet eens - ik las in de Yellowbrick-app 'Heathrowstraat' en dacht goed te zitten. Een paar dagen later kreeg ik een parkeerboete thuis- ik stond langs de openbare weg (klopt) en ik zou niet betaald hebben. Wel dus, maar bij de verkeerde 'organisatie'.
Ik heb bezwaar gemaakt tegen de boete; netjes uitgelegd dat ik wel degelijk betaald had en ik heb ook de Yellowbrick-factuur meegestuurd waar duidelijk op staat dat ik op de ParkBee stond (niet dus) - maar ik heb in ieder geval betaald of willen betalen.

Bijzonder: mijn bezwaar is afgewezen - ik had gewoon goed moeten kijken. Oh ja: er werd ook vermeld dat alle zones in Amsterdam starten met een "1", dat had ik moeten weten, de ParkBee zone begint met een 2. Alsof iedereen met dit soort nutteloze informatie rondloopt ...

Ik had de boete al betaald - ik had verwacht dat gemeente Amsterdam die wel zou terugbetalen met aftrek van de uren dat ik daar geparkeerd stond.

Heel benieuwd wat men hier van deze situatie vind. Ik kan nogmaals in bezwaar gaan bij een andere, hogere instantie maar ik dien dan eerst 48 euro te betalen. Deze krijg ik alleen terug ik ik deze zaak win.

Ik vind deze gang van zaken niet terecht. Wat vindt men hier? Dank!

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Parkeerboete-wel betaald voor parkeren maar bij ParkBee-niet voor op openbare weg

Ongelezen bericht door kuklos »

rrommel schreef:
24 dec 2020 19:56
Ik vind deze gang van zaken niet terecht. Wat vindt men hier? Dank!
Want? Jij hebt niet betaald voor de locatie waar je stond. Daarmee is je boete terecht. Dat jij ongevraagd een andere organisatie betaalt maakt niet dat de organisatie waar jij de dienst hebt afgenomen niet betaald zou hoeven worden.
Vergelijk het met het kopen van een blik soep bij de Albert Heijn en betalen aan de Jumbo.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeerboete-wel betaald voor parkeren maar bij ParkBee-niet voor op openbare weg

Ongelezen bericht door witte angora »

Je bedoelt: je haalt zonder te betalen een blik soep bij de Albert Heijn weg en betaalt het aan de Jumbo.

Maar goed, als ik je tekst goed begrijp is je vraag eigenlijk: heeft het nut om die 48 euro te spenderen, of kan ik de zaak beter laten rusten? Ik denk zelf dat je het beter kunt laten rusten.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeerboete-wel betaald voor parkeren maar bij ParkBee-niet voor op openbare weg

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou het verlies maar nemen en misschien wat “nutteloze informatie” bestuderen.

rrommel
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2020 23:28

Re: Parkeerboete-wel betaald voor parkeren maar bij ParkBee-niet voor op openbare weg

Ongelezen bericht door rrommel »

Een blik soep halen bij AH en betalen bij Jumbo betekent stelen bij AH.

Een boete (verschuldigd bedrag + verhoging bij niet betalen voor parkeren) krijg je bij niet betalen bij parkeren/te hard rijden/door rood te rijden. De boete moet ervoor zorgen dat je een volgende keer wel betaald/niet door rood rijdt/niet te hard rijdt.

Ik was hier te goeder trouw - ik heb betaald maar een fout gemaakt. De boete vind ik daarom niet terecht. Tja.
Dank voor jullie visies/meningen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Parkeerboete-wel betaald voor parkeren maar bij ParkBee-niet voor op openbare weg

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rrommel schreef:
24 dec 2020 20:45
Een blik soep halen bij AH en betalen bij Jumbo betekent stelen bij AH.

Een boete (verschuldigd bedrag + verhoging bij niet betalen voor parkeren) krijg je bij niet betalen bij parkeren/te hard rijden/door rood te rijden. De boete moet ervoor zorgen dat je een volgende keer wel betaald/niet door rood rijdt/niet te hard rijdt.

Ik was hier te goeder trouw - ik heb betaald maar een fout gemaakt. De boete vind ik daarom niet terecht. Tja.
Dank voor jullie visies/meningen.
Ook onbedoelde fouten worden afgestraft. Er kan geen onderscheid gemaakt worden in redenen waarom iemand iets (niet) doet. Die redenen zijn wel bij een rechter aan te dragen, maar formeel gezien hebt u niet betaald voor de juiste plek. Maar om geld uit te geven in de hoop dat een rechter coulant is, is een groot risico inderdaad. Mijn advies is ook om het te laten rusten en het te zien als leergeld.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkeerboete-wel betaald voor parkeren maar bij ParkBee-niet voor op openbare weg

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hier is voldoende jurisprudentie over: die fout komt geheel voor jouw rekening. Wel of niet te goeder trouw zijn doet niet ter zake.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Parkeerboete-wel betaald voor parkeren maar bij ParkBee-niet voor op openbare weg

Ongelezen bericht door Revoked »

Kun je dat parkeergeld niet van parkbee terugvorderen? Je stond er immers niet, en dat bewijs heb je...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Parkeerboete-wel betaald voor parkeren maar bij ParkBee-niet voor op openbare weg

Ongelezen bericht door kweenie »

Er wordt niet voor niets steeds bij het starten van een parkeeraktie gemeld dat je goed moet controleren of je de juiste zone hebt geselecteerd. Blijkbaar heb je dat hier niet voldoende gedaan. Dure les voor de volgende keer.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Parkeerboete-wel betaald voor parkeren maar bij ParkBee-niet voor op openbare weg

Ongelezen bericht door kuklos »

rrommel schreef:
24 dec 2020 20:45
Een blik soep halen bij AH en betalen bij Jumbo betekent stelen bij AH.
Toch is dit wat jij gedaan hebt. Parkeren bij organisatie A en betalen aan organisatie B.
rrommel schreef:
24 dec 2020 20:45
ik heb betaald maar een fout gemaakt. De boete vind ik daarom niet terecht. Tja.
Nee, je hebt niet betaald. Althans niet betaald aan de organisatie van wiens dienst jij gebruik hebt gemaakt.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Parkeerboete-wel betaald voor parkeren maar bij ParkBee-niet voor op openbare weg

Ongelezen bericht door Brahms »

Ga wel eens met de trein, de NS conducteur vind het niet goed dat ik bij treinvervoerder Arriva betaal. Zelfs niet als ik daar meer zou betalen. Ook dan krijg je gewoon een boete van NS plus nieuw treinkaartje.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Parkeerboete-wel betaald voor parkeren maar bij ParkBee-niet voor op openbare weg

Ongelezen bericht door kuklos »

snuffel1 schreef:
25 dec 2020 11:33
De vergelijking van een blik soep bij de appie meenemen en bij de jumbo betalen gaat niet op omdat uw auto weliswaar in dezelfde straat geparkeerd stond maar op de verkeerde plek en dan volgt bij controle een naheffing voor fout parkeren.
Die gaat juist wel op. Parkbee is een privébedrijf en dus een andere aanbieder dan de gemeente. Je laat je op het verkeerde been zetten door de tekst van TS aangaande dezelfde straat. De locatie is hier niet van belang, wel of de aanbieder dezelfde organisatie is.

Gesloten