LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou, je hebt inmiddels toch al 6 handtekeningen :wink:

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

tice17 schreef:
12 apr 2019 21:26
Ik had het bord ook moeten zien en ik mag hopen dat ik het op een betere dag wel gezien had. Ik kijk voortaan uiteraard wel beter uit.

Ik stoor me het meest aan de gemeente die te beroerd is om deze laten we zeggen niet zo heel duidelijke situatie te verduidelijken. Een gemeente moet er toch voor de burger zijn, of die nu valide is of niet. Ik houd niks positiefs over aan een hufterbon en een gehandicapte heeft er niets aan als ik zijn plek bezet. Maar goed ik maak me hier wel lekker druk, maar die ambtenaar van verkeer die ik hierover gesproken heb, kan het gewoon echt totaal niet bommen.
De gemeente moet er inderdaad voor de burger zijn, maar dat wil niet zeggen dat alle eisen van een burger ingewilligd worden. U hebt een foutje gemaakt en bent daarvoor gestraft. Dat wil niet zeggen dat iedereen het bord niet ziet staan. Dus waarom zou dan, naar aanleiding van 1 klacht, geld geïnvesteerd moeten worden om het anders te doen? Gemeenschapsgeld kan je maar 1 keer uitgeven.
Het is zuur geld, maar het bord staat er met een onderbord. Daar kunt u zich heel druk om maken, maar dat zal de situatie echt niet veranderen.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door Ivo.w »

witte angora schreef:
12 apr 2019 20:53
renewouters schreef:
12 apr 2019 19:07
witte angora schreef:
11 apr 2019 21:48
Sja, gistermiddag reed ik van een parkeerplaats weg, zeer langzaam, en evengoed bijna tegen een auto. Hoe dat kwam? Er stond een megagrote bus in mijn gezichtsveld waardoor ik de weg totaal niet kon overzien.
Dus als je niks kunt zien rijd je maar door??? Dat heb je tijdens je rijlessen ongetwijfeld anders geleerd.
O ja? Wat dan? Uitstappen en kijken of er wat aankomt, vervolgens instappen, en dan alsnog tegen een auto knallen die er dan alsnog aankomt?
Parkeren in vlucht-positie kan al veel verschil maken.
- Dus bij haakse parkeervakken achteruit het vak in rijden, zodat je er vooruit weer uit kunt. Bij inparkeren kom je vanaf de rijbaan dus heb je sowieso goed zicht. Bij wegrijden sta je met je neus naar de weg, waardoor je veel beter zicht hebt dan wanneer je auto met de achterkant naar de weg staat.

- En bij fileparkeren altijd met de rijrichting mee parkeren. Dus nooit links van de weg gaan staan, behalve in een straat met eenrichtingsverkeer waar links ook parkeervakken zijn. Wil je in een normale straat toch 'links' parkeren, dan moet je eerst keren zodat je na het keren alsnog 'rechts' staat. In bijvoorbeeld België is dit zelfs verplicht! Zo dom zijn ze daar dus niet.

Helaas wordt bovenstaande in Nederland tijdens rijlessen niet aangeleerd en wordt met er ook op geen enkele andere wijze bewust van gemaakt, terwijl het de veiligheid bij in- en vooral uitparkeren enorm kan vergroten.

Zelf werd ik er op gewezen bij mijn lessen voor rijbewijs BE en C. Dat je bij dergelijke bijzondere verrichtingen altijd zorgen dat de positie van de bestuurder zo dicht mogelijk bij het (drukste) overige verkeer is, voor het beste zicht.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door Ivo.w »

@tice17

Het bord is geplaatst volgens de richtlijnen voor borden bij een parkeervak. Ongetwijfeld heeft men aan de hand van jouw klacht hierop een snelle controle uitgevoerd, waar dus niets vreemds is uitgekomen. Er is voor de gemeente in beginsel dus geen enkele reden om aan de hand van jouw klacht daadwerkelijk actie te ondernemen.

Pas wanneer het bergen klachten regent over deze situatie, ondanks het voldoen aan de richtlijnen, is er een reden om eens kritisch te kijken of het misschien toch anders en beter kan.

Duur leergeld, maar het is mijns inziens zo ontzettend terecht dat de boete voor deze overtredingen zo hoog is.

Het zijn immers vrijwel altijd de mensen met "ik kan hier wel even staan en heb geen tijd om een fatsoenlijke plek te zoeken"- mentaliteit die onterecht gebruik maken van deze vakken.

En als je zo iemand er op aanspreekt met de simpele vraag "waar is uw invalidenparkeerkaart"? krijg je als reactie een grote bek en veel gescheld te horen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Topic starter maakte blijkbaar dubbele fout, niet betalen en Invalide vak.
Dat is niet goed opletten.

Verder is de boete voor dit landelijk vastgesteld en verhoogd omdat invalide klaagden op niet handhaven, dit blijkt te helpen want het landelijke aantal voor hier parkeren is flink gedaald dus hogere tarief werkt.
Bedankt voor Uw melding van het tarief en alle lezers hier zullen zeker dit risico niet meer nemen voor even paar minuutjes!

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door witte angora »

Ivo.w schreef:
13 apr 2019 07:43
witte angora schreef:
12 apr 2019 20:53
renewouters schreef:
12 apr 2019 19:07


Dus als je niks kunt zien rijd je maar door??? Dat heb je tijdens je rijlessen ongetwijfeld anders geleerd.
O ja? Wat dan? Uitstappen en kijken of er wat aankomt, vervolgens instappen, en dan alsnog tegen een auto knallen die er dan alsnog aankomt?
Parkeren in vlucht-positie kan al veel verschil maken.
- Dus bij haakse parkeervakken achteruit het vak in rijden, zodat je er vooruit weer uit kunt.
Zo stond ik ook (zoals gewoonlijk). Net zoals die bus trouwens.

tice17
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2015 14:15

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door tice17 »

Komkommertijd schreef:
13 apr 2019 10:07
De Topic starter maakte blijkbaar dubbele fout, niet betalen en Invalide vak.
Dat is niet goed opletten.

Verder is de boete voor dit landelijk vastgesteld en verhoogd omdat invalide klaagden op niet handhaven, dit blijkt te helpen want het landelijke aantal voor hier parkeren is flink gedaald dus hogere tarief werkt.
Bedankt voor Uw melding van het tarief en alle lezers hier zullen zeker dit risico niet meer nemen voor even paar minuutjes!
Verkeerd gelezen/beredeneerd komkommertijd. Ik heb netjes betaald voor het parkeren. Ach ja zo zie je maar een foutje is zo gemaakt he. We zijn net mensen.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door witte angora »

tice17 schreef:
13 apr 2019 20:55
Verkeerd gelezen/beredeneerd komkommertijd. Ik heb netjes betaald voor het parkeren. Ach ja zo zie je maar een foutje is zo gemaakt he. We zijn net mensen.
Inderdaad, ook de komkommer van dit forum heeft menselijke trekjes... :mrgreen:

aspera
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 jul 2008 01:49

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door aspera »

En wat ziet u zoal niet op de snelwegen e.d.? Snelheidsborden?
Werk in uitvoering? Wegwerkers?
Als verkeerslichten op rood staan?
Met deze terechte bekeuring leert u mogelijk iets? Of de auto laten staan en eerst nog eens het rijexamen netjes overdoen?
Hoe verzint u het: een enquete?

aspera
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 jul 2008 01:49

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door aspera »

Correctie: enquete = petitie...

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door marnix »

Aspera, zuurtjes gegeten?

tice17
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jun 2015 14:15

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door tice17 »

aspera schreef:
14 apr 2019 01:04
En wat ziet u zoal niet op de snelwegen e.d.? Snelheidsborden?
Werk in uitvoering? Wegwerkers?
Als verkeerslichten op rood staan?
Met deze terechte bekeuring leert u mogelijk iets? Of de auto laten staan en eerst nog eens het rijexamen netjes overdoen?
Hoe verzint u het: een enquete?
Wat bezielt je kerel (neem ik aan)? Om 1 uur s'nachts zo'n reactie? Persoonlijke problemen op een ander afreageren?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ja, dit soort mensen heb je ook helaas hier weleens...

Zelf ervaring met werkzaamheden, 2 weken lang....
En daarna bleef bord 70Km nog 3¾ jaren staan, en niemand die een boete kreeg!
Ook ik reed daar gewoon met 130 Km langs....!

Dan krijg je dit soort opmerkingen die nergens op slaan en ja, mijn Autoweg loopt ook niet door Centrum Arnhem!
Net zoals je niet met biertje teveel op mag rijden zou een alcohol verbod voor forum leden die berichten
plaatsen ook wel eens een goede oplossing zijn!

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
14 apr 2019 15:07
Zelf ervaring met werkzaamheden, 2 weken lang....
En daarna bleef bord 70Km nog 3¾ jaren staan, en niemand die een boete kreeg!
Ook ik reed daar gewoon met 130 Km langs....!
Kan zijn dat het asfalt niet goed is of andere redenen waardoor de snelheid lager is dan normaal.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door criticus2 »

Komkommertijd schreef:
14 apr 2019 15:07
Ja, dit soort mensen heb je ook helaas hier weleens...

Zelf ervaring met werkzaamheden, 2 weken lang....
En daarna bleef bord 70Km nog 3¾ jaren staan, en niemand die een boete kreeg!
Ook ik reed daar gewoon met 130 Km langs....!

Dan krijg je dit soort opmerkingen die nergens op slaan en ja, mijn Autoweg loopt ook niet door Centrum Arnhem!
Net zoals je niet met biertje teveel op mag rijden zou een alcohol verbod voor forum leden die berichten
plaatsen ook wel eens een goede oplossing zijn!
tja, had je dus wel je rijbewijs kunnen kosten.. 130 waar 70 mag.

en voor TS: sorry, zeer duidelijk bord en situatie... kansloze discussie, echt. Gewoon toegeven dat je fout zat, en voortaan beter kijken.. snap echt niet dat dit bord niet gezien kan zijn bij wel zoeken naar parkeerautomaat om te betalen en teruglopen met kaartje. (of digitaal gedaan? dan nog...)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

@ Criticus....
In mijn situatie hadden vele honderden mensen per dag een boete moeten krijgen.
70 vergeten en zichtbaar waar je 130 Km mag...
Provincie en RWS sturen je van kastje naar de muur zonder bord weg te halen.
Heb plaatselijke politie gevraagd om vele duizenden boetes te schrijven omdat hij dit bord ook niet weg mocht halen...
Juist daar 70 Km gaan rijden zou het verkeer onnodig in gevaar brengen.

ja, als ze bij werkzaamheden niet alles opruimen, ik was 7 maanden bezig voor een vergeten bord in de berm.
Bellen & mailen en er gebeurde niets, maar dit bord heeft natuurlijk niets met deze fout parkeerde in Arnhem te maken.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door marnix »

@komkom,
"Heb plaatselijke politie gevraagd om vele duizenden boetes te schrijven omdat hij dit bord ook niet weg mocht halen..."
Ik begrijp je niet.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeren op invalideparkeerplaats in Arnhem

Ongelezen bericht door witte angora »

marnix schreef:
15 apr 2019 12:16
@komkom,
"Heb plaatselijke politie gevraagd om vele duizenden boetes te schrijven omdat hij dit bord ook niet weg mocht halen..."
Ik begrijp je niet.
Het is niet zo moeilijk. Op een plek waar je 130 mag, dus kennelijk de correcte snelheid, staat er een bord 70 wat volgens stofkommer daar niet hoort te staan. Stofkommer (niet het account maar de echte) is daarop naar de politie gestapt om te vragen of het bord weg kan. Wat dus niet gebeurt. Vervolgens heeft stofkommer gevraagd dan maar te handhaven op 70. Wat kennelijk ook niet gebeurt.

Ik had gisteren een biertje op, daarom begrijp ik het misschien wat beter.

Wat ik niet begrijp is wat het te maken heeft met parkeren op een invalidenparkeerplaats in Arnhem. Maar goed, ik drink dan ook geen wodka. :wink:

Gesloten