Parkmobile weigert betaling

Andere onderwerpen over auto en vervoer
jefpatrick
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2009 16:16

Parkmobile weigert betaling

Ongelezen bericht door jefpatrick »

Van onderstaande klacht heb ik een parkeeractie apart overgemaakt die Parkmobile in een gecombineerde factuur van 2 parkeeracties had aangeboden. In 1 van die parkeeractie ben ik benadeeld zoals onderstaande klacht. Nu wilde ik de parkeeractie die wel klopte apart overmaken met alle info over kenteken plaats en tijd voorzien en dat overgemaakte bedrag is teruggeboekt naar mijn rekening met de tekst: Unrecognized amount ref/en mijn naam en kenteken. Dit is toch te gek voor woorden. Ze weigeren geld van een parkkeeractie die ze niet zogenaamd niet terug kunnen vinden van een geregistreerde klant en geregistreerd kenteken. Nee jjoh, ze willen gewoon de gecombineerde factuur betaald hebben en dus de niet kloppende parkeergelden zo ontvangen. Ik heb nu ook de 2 uur van de niet kloppende parkeeractie overgemaakt om te laten zien dat ik een welwillende betelende klant ben, ik verwacht ook dit geld teruggeboekt te krijgen. Dit bedrijf moet echt stoppen te bestaan want klantenservice is er niet en je komt zo in grote problemen door hun onwelwillendheid. Ik gebruik nu een andere parkeerapp. ik verwacht geen goede oplossing van Parkmobile meer.
Klacht
Parkmobile app stopt parkeeractie van 1,5 uur maar ik krijg toch een een rekening van dagparkeertijd €68,18. Bedrag automatisch afgeschreven en die heb ik direct teruggehaald. Ik heb geen meldingen van de app door de dag van de parkeeractie heen gehad zodat ik alsnog de parkeeraktie kon stopzetten. ook geen sms, niets. Nu klacht indienen daar mijn telefoontje naar servicedesk niets opleverde. Ik heb gen andere mogelijkheid nog kunnen vinden om klacht bij parkmobile zelf in te dienen. Wordt vervolgd.
Gewenste oplossing
Ik wil dat het bedrijf mijn parkeeraktie op 21-01-22 bijstelt wordt naar de tijd dat ik daadwerkelijk daar heb geparkeerd en en ook zo doorberekend.
Geboden oplossing
Wijzigen
Er is geen oplossing. Ze blijven smoesjes verzinnen. https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/p ... agen-radar. Ze hebben niets geleerd, erkend of aangepast na de uitzending op radar. Consumentenbond moet ook stoppen te bestaan daar die ook geen slagkracht hebben en alleen maar belastinggelden en subsidies opvreten zonder iets voor ons te kunnen betekenen. NL alles goed geregeld??? NOT??? Geef mij het parket in Alkmaar waar ik kan klagen over deze parkeeractie dan. Nu doen ze niets en verwachten dat je gaat betalen. laat maar voorkomen dan zien we wel. Drama gewoon.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Parkmobile weigert betaling

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Uhm, u krijgt een rekening en betaalt hem niet volledig. Dan gaat het fout in systemen. Er is namelijk maar 1 betaal-id. U kunt natuurlijk altijd melding maken en gewoon betalen en het achteraf terugkrijgen. U kunt natuurlijk ook proberen het te regelen voor de betaaltermijn is verstreken of contact zoeken om deze uit te laten stellen tot het is opgelost. Een laatste optie is Parkmobile te vragen de rekening te splitsen in 2 losse rekeningen.

Overigens vraag ik me af of Parkmobile wel fout is. Er zijn namelijk ook parkeerplaatsen waar u maximaal anderhalf uur mag staan, dat dient u wel zelf in de gaten te houden.

taxikemperman
Berichten: 629
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Parkmobile weigert betaling

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Misschien handig om gewoon kort te vertellen:
Waar stond u geparkeerd
Hoelang?
Heeft u zelf de app gestopt? Zo ja, na hoeveel tijd?
Hoe lang heeft u geparkeerd volgens Parkmobile?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Parkmobile weigert betaling

Ongelezen bericht door juliomariner »

Door de deelbetaling raakt de geautomatiseerde betalingsverwerking in de war. Dit is ook niet zomaar door een mens aan te passen.
U geeft aan gebeld te hebben hierover maar dat soort dingen moet u altijd schriftelijk of per mail doen. Doe dit alsnog want ze gaan de incasso echt niet stoppen. Niet meer reageren is geen oplossing en zal u duur kunnen komen te staan.
U kunt niet aantone dat u gereageerd hebt omdat u gebeld hebt. De rechter zal hun vordering waarschijnlijk gewoon toekennen met nog meer kosten voor u. U kunt de hakken wel in het zand zetten maar uw principes kunnen dan dure principes worden. Is dit eerlijk?, misschien niet maar....

Up2Date
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2021 17:16

Re: Parkmobile weigert betaling

Ongelezen bericht door Up2Date »

Parkmobile app maakt wel vaker fouten en brengt dan alson de kosten in rekening en doen niets voor je. De app werkt op GPS dus zou ook moeten kunnen zien dat je weggereden bent van de locatie en dus moet de app eigenlijk automatisch stoppen. Zelf bijna 25 euro pareerkosten. App gaf een error melding waarin stond dat ik hem niet kon activeren. Naar huis gereden , thuis gekomen, de hele dag gewerkt en kijk op mijn telefoon en zie een berichtje dat mijn parkeer actie nog lopende is (????) Hoe dan??? Eerst meden dat hij niet geactiveerd kn worden en 24 uur later me een factuur sturen???

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Parkmobile weigert betaling

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Up2Date schreef:
19 mei 2022 18:27
Parkmobile app maakt wel vaker fouten en brengt dan alson de kosten in rekening en doen niets voor je. De app werkt op GPS dus zou ook moeten kunnen zien dat je weggereden bent van de locatie en dus moet de app eigenlijk automatisch stoppen.
Het is zeer onverstandig je telefoon met de app in je verlaten auto achter te laten.

Plaats reactie