LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door Degrelle »

Ik heb het nooit gedaan, dat omrijden voor benzine. Voor 5 euro per tank reed ik niet om. Bovendien spek ik in principe liever de nederlandse staatskas als de belgische. Echter, het verschil is nu echt te groot. Goedkoopste zelfpomp hier 160,9 (stuntprijs op zaterdag, andere dagen 163,9), eerste belgische zelfpomp een paar kilometer over de grens 145,9.
Scheelt dus altijd 15 cent de liter. De grootste en duurste pomp in het dorp rekent 176,9. Dat die nog klandizie hebben....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:@ Sjohie, pomphouders zijn pomphouders en het topic heet dat ze het zo moeilijk hebben dat komt voornamelijk door de hoge brandstofprijzen en vooral de pomphouders aan de grensstreken hebben het zeer moeilijk.
Pomphouders verkopen meer brandstof dan overige producten uit hun shop.
Veel verkopen wil niet zeggen dat je er veel aan over houdt. De marges op brandstoffen zijn heel erg laag (zowel voor de pomphouders als de leveranciers zoals Shell*).


*) Shell verdient vooral op de delving en raffinage, niet op retail.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:
Is echt rendabel om naar Duitsland te gaan om boodschappen te doen, alcohol is daar velen malen goedkoper dan hier, vele producten zijn er gewoon goedkoper dan hier, meteen even tanken en je hebt een hoop bespaard en ook nog een leuk dagje uit gehad.
Rokerswaren kan men beter in België halen is goedkoper dan in Duitsland.
Toch grappig: ik neem altijd veel spullen uit Nederland mee voor mijn Duitse collega's omdat die in Duitsland duurder zijn dan hier.

En de zin "alcohol is daar velen malen goedkoper dan hier" klopt natuurlijk niet. Dat zou beteken dat een kratje bier daar 2 of 3 euro zou kosten. Vandeweek nog wat Diebels Alt gekocht en dat is in DE 0,75 Euro/500ml. Omgerekend naar een kratje bier (24x300ml) is dat ca. 10 euro. Lijkt me toch wat anders dan "velen malen goedkoper.

Guard32
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2009 23:57

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door Guard32 »

Inderdaad.

Er is eigenlijk maar 1 instantie die beter wordt van de verkoop van benzine: de staat
de overheid op een liter benzine zelf ongeveer 94,4 cent verdient. Dat is dus ongeveer 60%
De pomphouder verdient vrijwel niets!
Shell Nederland geeft aan dat zij gemiddeld 1 tot 1,5 cent per liter benzine bruto winst maken
Dus ik begrijp dit wel.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GJvdZ schreef:
Chocomelk schreef:
Is echt rendabel om naar Duitsland te gaan om boodschappen te doen, alcohol is daar velen malen goedkoper dan hier, vele producten zijn er gewoon goedkoper dan hier, meteen even tanken en je hebt een hoop bespaard en ook nog een leuk dagje uit gehad.
Rokerswaren kan men beter in België halen is goedkoper dan in Duitsland.
Toch grappig: ik neem altijd veel spullen uit Nederland mee voor mijn Duitse collega's omdat die in Duitsland duurder zijn dan hier.

En de zin "alcohol is daar velen malen goedkoper dan hier" klopt natuurlijk niet. Dat zou beteken dat een kratje bier daar 2 of 3 euro zou kosten. Vandeweek nog wat Diebels Alt gekocht en dat is in DE 0,75 Euro/500ml. Omgerekend naar een kratje bier (24x300ml) is dat ca. 10 euro. Lijkt me toch wat anders dan "velen malen goedkoper.
Sommige dingen zijn goedkoper hier in NL als in Duitsland.
Ga hier maar een fles bacardi halen of haal het maar in Duitsland zit vaak een dikke 5 euro
verschil op.
En ja vele dingen zijn velen malen goedkoper dan hier.

Ben heel benieuwd naar wat voor een produkten jij moet meenemen naar Duitsland vanuit
hier omdat het hier goedkoper is.
Weet dat pijnstillers hier goedkoper zijn als in Duitsland.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door Degrelle »

Kom ook regelmatig in duitsland...voor de sterke drank. Dat scheelt echt enorm. De spullen in de supermarkt hebben gemiddeld hetzelfde prijspeil, behalve de dorgisterijartikelen, die zijn ook stukken goedkoper. Maar in Nederland zijn betere acties, das in Duitsland een stuk minder. met de hamsterweken zal het bij de ap in venlo ook heel druk zijn met de duitsers net als in luijksgestel met de belgen.
Het bier van de aanbieding slaan ze graag over.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door eleven »

Ben heel benieuwd naar wat voor een produkten jij moet meenemen naar Duitsland vanuit
hier omdat het hier goedkoper is.
Ja, dat wist ik ook graag, welke producten dat zijn!

riddert
Berichten: 2131
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door riddert »

koffie

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door eleven »

riddert schreef:koffie
:lol:
De bonen van Lidl kosten 7,95 per kilo
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkel ... ste-getest
Bellarom Caffè Crema ganze Bohnen 7.49 per kilo
http://www.lidl.de/de/Kaffeespezialitae ... nze-Bohnen

riddert
Berichten: 2131
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door riddert »

eleven schreef:
riddert schreef:koffie
:lol:
De bonen van Lidl kosten 7,95 per kilo
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkel ... ste-getest
Bellarom Caffè Crema ganze Bohnen 7.49 per kilo
http://www.lidl.de/de/Kaffeespezialitae ... nze-Bohnen
zijn die duitsers dan werkelijk zo dom om speciaal naar Nederland te rijden voor koffie? Naast de melkproducten, frikandellen, brood, hagelslag en paracetamol?
In de supermarkt op de grens is ongeveer 6 strekkende meter winkelstelling ingericht met Duitse koffiemerken en goedkoper dan in Duitsland. Komt door een belasting in Duitsland op koffie, welke we hier in Nederland niet hebben.
Andere hardloper in de supermarkten is bijvoorbeeld bleek, gaat met dozen tegelijk de winkel uit.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door eleven »

zijn die duitsers dan werkelijk zo dom om speciaal naar Nederland te rijden voor koffie? Naast de melkproducten, frikandellen, brood, hagelslag en paracetamol?
Geen Duitser is zo dom, om voor deze producten speciaal naar Nederland te rijden.
Vooral niet om brood hier te kopen, want in Duitsland zijn er genoeg broodsoorten te verkrijgen en deze zijn qua prijs ook nog goedkoper en hebben smaak.
Frikandellen en hagelslag zijn Nederlandse producten die in Duitsland niet overal te vinden zijn.
En dan Paracetamol, ja dat moet je natuurlijk bij iedere boodschap meenemen, want ook dit product wordt bij de massa´s in Duitsland gebruikt.
Pssst: De meeste Duitser gebruiken Thomapyrin i.p.v. Paracetamol.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Degrelle schreef:Kom ook regelmatig in duitsland...voor de sterke drank. Dat scheelt echt enorm. De spullen in de supermarkt hebben gemiddeld hetzelfde prijspeil, behalve de dorgisterijartikelen, die zijn ook stukken goedkoper. Maar in Nederland zijn betere acties, das in Duitsland een stuk minder. met de hamsterweken zal het bij de ap in venlo ook heel druk zijn met de duitsers net als in luijksgestel met de belgen.
Het bier van de aanbieding slaan ze graag over.
Actie's in supermarkten hebben ze daar net zo goed als hier, maar hier heb je inderdaad de hamsterweken enzo van AH en die scoren goed.

Sterke drank, wijn, drogisterij artikelen, vlees.
Een Duitser houd in het algemeen niet zo van het Nederlandse brood omdat het volgens
hun niet vult, wel zie je de Duitsers die aan de grens wonen hier zachte broodjes halen.

GJvdZ, ben echt benieuwd welke artikelen/produkten jij moet meenemen voor je Duitse collega's.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door eleven »

Chocomelk schreef: GJvdZ, ben echt benieuwd welke artikelen/produkten jij moet meenemen voor je Duitse collega's.
En dan wordt het plots stil! :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ben nog steeds nieuwsgierig naar je antwoord GJvdZ

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door eleven »

Chocomelk schreef:Ben nog steeds nieuwsgierig naar je antwoord GJvdZ
Niemand hoef een antwoord op een vraag te geven, dat doe je ook niet, ja je schrijft het zelf. :wink:
Alleen stoort mij, dat er iets geroeptoeterd wordt, wat blijkbaar niet onderbouwd kan worden.

Iets beweren kan ik ook, maar of het ook de waarheid is, mis ik in verschillende berichten en topics. :wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

eleven schreef:
Chocomelk schreef: GJvdZ, ben echt benieuwd welke artikelen/produkten jij moet meenemen voor je Duitse collega's.
En dan wordt het plots stil! :lol:
Nee hoor. Ik had alleen deze vraag niet gelezen. Wij (collega's en ik) nemen stelselmatig o.a. koffie (Nespresso, Senseo) mee naar Duitsland. Verder heb ik vorige week nog een dakkoffer meegenomen omdat die in Duitsland 100 euro duurder was dan in Nederland.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef: En ja vele dingen zijn velen malen goedkoper dan hier.

Maar wat vind je dan "velen malen goedkoper"? Dat zou dan toch minsten 2 a 3 goedkoper moeten zijn als hier.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GJvdZ schreef:
Chocomelk schreef: En ja vele dingen zijn velen malen goedkoper dan hier.

Maar wat vind je dan "velen malen goedkoper"? Dat zou dan toch minsten 2 a 3 goedkoper moeten zijn als hier.
Ga een keer naar de DM drogerie of Rossmann ofzo dan zul je het zien.
Kaufland etc.
Ga hier nu niet alle producten die ik koop in Duitsland hier opschrijven, zit ik
hier morgen nog te typen. :wink:
Laatst gewijzigd door Chocomelk op 29 jan 2014 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GJvdZ schreef:
eleven schreef:
Chocomelk schreef: GJvdZ, ben echt benieuwd welke artikelen/produkten jij moet meenemen voor je Duitse collega's.
En dan wordt het plots stil! :lol:
Nee hoor. Ik had alleen deze vraag niet gelezen. Wij (collega's en ik) nemen stelselmatig o.a. koffie (Nespresso, Senseo) mee naar Duitsland. Verder heb ik vorige week nog een dakkoffer meegenomen omdat die in Duitsland 100 euro duurder was dan in Nederland.
Ah bepaalde koffiesoorten, ja sommige koffiesoorten zijn hier goedkoper maar zie heel
veel Nederlanders bij Tchibo kopen wat behoorlijk duur is zijn ook weer bepaalde smaken van koffie.
In het algemeen genomen is hier weinig goedkoper aan spullen wat je in supermarkt/drogist etc koopt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: pomphouders hebben het zoooo moeilijk.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zo idd,ik heb het helemaal ontdekt in duitsland...
Man de de drogisterij artikelen nou vele maen goedkoper gaat zeker op.....bv hier 10,79 haarverf daar 4.49 dacht dat ik niet goed werd :D haarlak de helft zo alles....flink ingeslagen....
Man moet binnenkort weer grensstreek voor werk mag ff de super in :lol:

Drank hoef ik niet....verder kleding enz scheelt niks geloof ik,althans mijn merk niet..

Gesloten