LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Private lease bij multilease

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Markiej88
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2018 15:52

Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door Markiej88 »

Ik heb een private lease auto bij multilease.
Nu is de koppeling en vliegwiel defect kosten hiervan zijn 1500 euro de auto is net 2 jaar oud en beweren ze dat door eigen gebruik de koppeling kapot is gegaan waardoor wij nu zelf de kosten a 1500 euro moeten gaan betalen ik dacht dat je juist kon leasen om dit soort kosten niet te hebben nu blijkt anders ik ben het hier totaal niet mee eens. Kunnen jullie hier iets mee ?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nee, hier kan ik niets mee.
Bij lease is het altijd zo dat schade door eigen schuld alttijd voor eigen rekening is. Normaal onderhoud en normale slijtage is bij de meeste leasecontracten inclusief, tenminst bij operationele lease.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door scontra »

Markiej88 schreef:Ik heb een private lease auto bij multilease.
Nu is de koppeling en vliegwiel defect kosten hiervan zijn 1500 euro de auto is net 2 jaar oud en beweren ze dat door eigen gebruik de koppeling kapot is gegaan waardoor wij nu zelf de kosten a 1500 euro moeten gaan betalen ik dacht dat je juist kon leasen om dit soort kosten niet te hebben nu blijkt anders ik ben het hier totaal niet mee eens. Kunnen jullie hier iets mee ?
U kunt hier over denken wat u wilt, het er ook nog eens niet mee eens zijn, maar neem het leasecontract er bij en lees daarin wat er beschreven staat over dergelijke defecten en wie de kosten daarvan moet dragen. :idea:

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door thecure »

Hoeveel km heeft de auto gereden, en wat staat er in het contract?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bent u een pedaalridder?

Markiej88
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2018 15:52

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door Markiej88 »

Staan ondertussen zon 60.000 km op de teller

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door thecure »

dat is idd wel snel voor een koppeling. maar laat ze maar bewijzen dat het door het gebruik komt.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door R. Proctor »

thecure schreef:dat is idd wel snel voor een koppeling. maar laat ze maar bewijzen dat het door het gebruik komt.
Als je ziet hoe sommige in hun private lease auto rijden verbaast het me niks dat een koppeling verslijt.
Het zit toch in de kosten het onderhoud maar ja dit soort slijtage niet.
Een koppeling slijt niet door normaal rijden in 60000km

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door alloallo »

De eerste stap is het aanspreken van de dealer/importeur van de Auto. Een dergelijke ongewone reparatie is onderdeel van de Garantie. De autofabrikant dient minimaal coulance te geven.

Ik heb zelf na 120000 km een versleten koppeling gehad en BMW heeft 50 procent vergoed.

Tenslotte dient multilease uw belangen te verdedigen i.p.v. direct een zwarte piet uit te delen

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door R. Proctor »

alloallo schreef:De eerste stap is het aanspreken van de dealer/importeur van de Auto. Een dergelijke ongewone reparatie is onderdeel van de Garantie. De autofabrikant dient minimaal coulance te geven.

Ik heb zelf na 120000 km een versleten koppeling gehad en BMW heeft 50 procent vergoed.

Tenslotte dient multilease uw belangen te verdedigen i.p.v. direct een zwarte piet uit te delen

Dealer importeur heeft er compleet niks mee te maken TS doet zaken met de LEASEMAATSCHAPPIJ en als de GARAGE abnormale slijtage ziet dan melden ze dat aan de LEASEMAATSCHAPPIJ en die rekent het zoals in het contract staat gewoon door.

Dat jij met een gekochte auto coulance krijgt van de garage is leuk maar dit is een andere case dus niet vergelijkbaar, want dit is een lease auto en je hebt dus niks met de garage te maken

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door scontra »

Markiej88 schreef:Staan ondertussen zon 60.000 km op de teller
Inmiddels al het contract gelezen !
Ben wel benieuwd wat daar in staat over dergelijke schades.

Markiej88
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2018 15:52

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door Markiej88 »

Staat niks in heb alleen een getekent contract

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door alloallo »

R. Proctor schreef:
alloallo schreef:De eerste stap is het aanspreken van de dealer/importeur van de Auto. Een dergelijke ongewone reparatie is onderdeel van de Garantie. De autofabrikant dient minimaal coulance te geven.

Ik heb zelf na 120000 km een versleten koppeling gehad en BMW heeft 50 procent vergoed.

Tenslotte dient multilease uw belangen te verdedigen i.p.v. direct een zwarte piet uit te delen

Dealer importeur heeft er compleet niks mee te maken TS doet zaken met de LEASEMAATSCHAPPIJ en als de GARAGE abnormale slijtage ziet dan melden ze dat aan de LEASEMAATSCHAPPIJ en die rekent het zoals in het contract staat gewoon door.

Dat jij met een gekochte auto coulance krijgt van de garage is leuk maar dit is een andere case dus niet vergelijkbaar, want dit is een lease auto en je hebt dus niks met de garage te maken
Onzin! Ten eerste ik was niet de eigenaar. het betrof een auto van de zaak. Ten 2e , waarom kiest multilease de eenvoudige weg? Zij hebben een auto geleverd gekregen die niet voldoet aan de normale verwachtingen. 60000 km met een koppeling is niet normaal.

I.p.v. te strijden met elkaar zouden multilease gezamenlijk moeten optrekken.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door kokka »

het lijkt me verstandig dat TS een onafhankelijk expert de defecte onderdelen laat beoordelen. Ik neem aan dat De leasemaatschappij toch zal moeten bewijzen dat de oorzaak van de kapotte koppeling en vliegwiel bij de gebruiker ligt.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door kokka »

MichielFRL schreef:Een 2 jaar oude auto met 60.000km en een defect dubbel massa vliegwiel, dat moet bijna wel 3 cilinder dieseltje zijn. Rijdt je deze auto’s volgens het “nieuwe rijden” dan ontstaan dit soort kosten. Veel lage toeren rijden is funest voor een dubbel massa vliegwiel en omdat de 3 cilinder dieseltjes bijna geen koppel hebben bij stationair toerental wordt er al snel in verhouding meer gas gegeven bij optrekken dan met een zwaardere diesel.
Koppeling hoeft nog niet eens defect te zijn, maar als het dubbel massa vliegwiel vervangen moet worden, vervangt men standaard ook de koppeling omdat dan toch alles los is en een koppelingssetje in verhouding dan niet zoveel kost.
waarom is lage toeren rijden slecht voor een dubbel massa vliegwiel?
als dit het geval is dan lijkt me het zeker een zaak van non-conformiteit en niet "schuld" van de bestuurder

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door kweenie »

Beetje vreemd verhaal, want er zijn tienduizenden van zulke eco-dieseltjes verkocht en het gros van die mensen heeft, ook met het nieuwe rijden, geen last van deze problemen. Zelf ook zover problemen en op de 'zuinige manier' drie ton gereden met zo'n auto.

Maar zonder de voorwaarden van de lease te kennen is er ook niet zo veel zinnigs te melden. Bij sommige lease geldt bv dat extra slijtage door de gebruiker niet onder het leasecontract valt, maar normale slijtage wel. Deze schade na 60.000 zullen ze waarschijnlijk niet als normale schade behandelen en komt in dat geval dan ofwel voor rekening van de leasende partij, ofwel zou onder de fabrieksgarantie moeten vallen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door scontra »

Markiej88 schreef:Staat niks in heb alleen een getekent contract



Met andere woorden, u heeft een vel papier getekend wat leeg is/was en waar alleen maar 'leasecontract' bovenaan staat en verder niets.
Dan houdt het op, want zonder enige kennis van de voorwaarden in het contract is en blijft het alleen maar gissen en daar heeft niemand iets aan.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door vroem »

wanneer de auto 2 jaaqr oud is en 60.000 gelopen heeft vraag ik mij af of betreffend merk garantie geeft, en hoe lang. minimaal 2 vaak zelfs 3 jaar al dan niet met een km beperking is erg gebruikelijk tegenwoordig. Dus discussie moet beginnen bij de dealer.
En vooral de oude onderdelen goed bewaren...voor in het geval de discussie naar hoger niveau zou moeten. Ik heb net mijn (zware) diesel verkocht met 227.000 op de teller, ruim 8 jaar oud, veel (zware) aanhanger trekwerk gedaan en daar zit de eerste koppeling nog in, en die is ook nog goed.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door scontra »

vroem schreef:wanneer de auto 2 jaaqr oud is en 60.000 gelopen heeft vraag ik mij af of betreffend merk garantie geeft, en hoe lang. minimaal 2 vaak zelfs 3 jaar al dan niet met een km beperking is erg gebruikelijk tegenwoordig. Dus discussie moet beginnen bij de dealer.
En vooral de oude onderdelen goed bewaren...voor in het geval de discussie naar hoger niveau zou moeten. Ik heb net mijn (zware) diesel verkocht met 227.000 op de teller, ruim 8 jaar oud, veel (zware) aanhanger trekwerk gedaan en daar zit de eerste koppeling nog in, en die is ook nog goed.
Naar mijn idee moet Ts bij de leasemaatschappij zijn, want zij zijn de eigenaar van de auto en Ts. is alleen maar de (betalende) gebruiker daarvan.
De leasemaatschappij bepaald door wie en wanneer de auto gerepareerd wordt.
In het leasecontract, waarover Ts. geen informatie wil geven, staat uiteraard heel duidelijk welke voorwaarden er op schade en defecten aan de auto van toepassing zijn.
En zolang Ts daar geen inzicht in geeft, kan er geen mogelijk bruikbaar advies worden gegeven.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Private lease bij multilease

Ongelezen bericht door kokka »

Je zou zeggen dat een driecilinder motor door zijn krukhoek van120 graden juist heel trillingsvrij loopt. Mijn vorige auto had een V8, daar was bij 2 ton het massavliegwiel aan de beurt

Gesloten