Publieke laadpalen Allego > 'Service' van Allego

Andere onderwerpen over auto en vervoer
johanvdwijk4
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mar 2016 09:45

Publieke laadpalen Allego > 'Service' van Allego

Ongelezen bericht door johanvdwijk4 »

Afgelopen donderdag kwam ik tot ontdekking dat de publieke laadkabel van Allego mijn kabel niet wou ontgrendelen.
Uiteraard nam ik contact op met Allego die vervolgens deze op afstand probeerde te resetten wat helaas niet lukte.
De medewerker vertelde mij dat ik gerust naar huis toe kon rijden en de laadkabel dezelfde dag nog gebracht zou worden, dit zat mij niet helemaal lekker om de toch dure kabel daar achter te laten. Maar goed, weinig keus.. alleen vroeg ik wel nadrukkelijk of de monteur mij kon bellen wanneer hij de laadkabel losgekoppeld had of onderweg was. Gezien ik afhankelijk ben van deze laadkabel (220v geen optie vanuit mijn huis) had ik deze wel weer nodig om op te laden voor de dag erop.

Uren verder en in de avond toch maar even gebeld met Allego die vervolgens met het verhaal kwam dat de monteur geen gegevens doorgekregen heeft gekregen en van het noorden naar het zuiden (Boxtel) is gereden en de laadkabel wel per post zou worden verstuurd. Dit frustreerde mij gezien ik niet ben gebeld & dat mij verzekerd was dat ik die avond de laadkabel zou ontvangen.

De laadkabel zou met 'spoed' worden verstuurd naar mijn adres. Uiteindelijk bleek ik vrijdag, zaterdag, zondag & maandag constant van Fastned naar Fastned mocht rijden, geen laadkabel. Ook zondag gevraagd, waar blijft dat ding.. blijkbaar geen Track & Trace bij deze spoedzending.
Vanochtend gebeld (overigens de medewerkers van de klantenservice waren vriendelijk en meelevend) er zou met extra urgentie worden uitgezocht hoe & wat waar de laadkabel is. Ook daarbij.. je moet er zelf weer achteraan bellen met 0 resultaat. Wat mij vandaag wel werd verteld is dat Allego nu geen tijd meer kan geven wanneer de laadkabel terug komt i.v.m. drukte. Dus hangt je kabel vast in een paal, begin dan maar met plannen van de aankomende ritten.. Allego maakt het weinig uit dat jij hoge kosten maakt bij Fastned en het lekkere gemak dat je daar constant vol moet laden.

Tot & met nu nog altijd geen laadkabel en misschien nog wel frustrerender, geen idee wanneer wel. :?

Gesprekken met Allego zijn bij mij allemaal opgenomen, al helpt dat geen stekker..

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Publieke laadpalen Allego > 'Service' van Allego

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mail of chat met hun. Hopelijk wordt je dan wel geholpen. www.allego.eu/nl-nl/support/contact. Bewaar alle gesprekken.

Daarna kan je proberen om hun aansprakelijk te stellen voor de schade www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ ... tige-daad/. Daarna kan je hulp vragen van je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies.

De laatste mogelijkheid is om naar de rechter te gaan. Ik kan geen vergelijkbare zaken herinneren. Daarom durf ik geen voorspelling te maken.

J. Deltoer
Berichten: 3054
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Publieke laadpalen Allego > 'Service' van Allego

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U maakt gebruik van een dienst van Allego, er gaat iets technisch mis, kan gebeuren, maar niet uw risico. Vervolgens worden aan u toezeggingen gedaan die niet worden nagekomen en er ontstaat vervolgschade. Zet uw volledige schade op papier en stel ze aansprakelijk. Door dat schriftelijk.
PS, ik adviseer u een nieuwe kabel te kopen zodat u voorlopig weer vooruit komt. Uiteraard ook declareren.

johanvdwijk4
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mar 2016 09:45

Re: Publieke laadpalen Allego > 'Service' van Allego

Ongelezen bericht door johanvdwijk4 »

Bedankt voor jullie reacties. Zojuist contact gehad met vrienden die mij een laadkabel kunnen lenen van buren.
Had inderdaad wel in het gesprek gezegd dat het wellicht beter was om eerst een kabel aan te schaffen en dit dan te verhalen op Allego maar hier zou de directie niet akkoord mee gaan.~

Gewoon vreemd dat zoiets belangrijks zo makkelijk wordt afgewimpeld, je zou zeggen.. onze schuld, dit moeten we z.s.m. regelen.
Achja goed.. Ik laat laden bij Allego maar even links liggen vanaf nu :wink:

johanvdwijk4
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mar 2016 09:45

Re: Publieke laadpalen Allego > 'Service' van Allego

Ongelezen bericht door johanvdwijk4 »

Nou gister avond laat de gevraagde track & trace ontvangen.
Wat opviel was dat ze deze überhaupt niet eerder konden geven gezien deze helemaal niet eens verstuurd was vrijdag (zou met "Spoed" zijn verstuurd vrijdag.. not).

Zoals is te zien in de bijlage is de kabel in de ochtend dat ik heb gebeld verstuurd i.p.v. vrijdag.
Als dit soort zaken gewoon wordt gecommuniceerd i.p.v. dat er wordt gelogen, je contant moet bellen om het maar in beweging te krijgen.. dit in ieder geval meer rust geeft.
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-05-10 om 10.13.47.png
(63.27 KiB) 89 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

johanvdwijk4
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mar 2016 09:45

Re: Publieke laadpalen Allego > 'Service' van Allego

Ongelezen bericht door johanvdwijk4 »

Kleine update.. klacht ingediend en geen reactie.
Daarnaast heb ik hen tijdens het probleem ook gemeld dat dezelfde dag het mogelijk was om gratis te laden en hiervoor alle loggegevens van de auto doorgestuurd zodat ze konden kijken hoe dit mogelijk was en dit kunnen verhelpen. :roll:

ckloosdijk39854
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2023 10:57

Re: Publieke laadpalen Allego > 'Service' van Allego

Ongelezen bericht door ckloosdijk39854 »

Vanaf mei 2022 ben ik al bezig om het probleem van een laadpaal bij mijn wooncomplex met de leverancier ALLEGO op te lossen.
Ik heb alleen maar e-mailcontact wat erg stroef verloopt. Er is mij meerdere malen beloofd dat men mij zal bellen, maar helaas hoor ik helemaal niets.
Ik woon in Uithoorn, waar de meeste laadpalen van ALLEGO zijn. Bij andere laadpalen van ALLEGO lukt het opladen wél, alleen die voor mijn deur staat doet het niet bij mijn auto (ik heb een Renault ZOE).
Mijn probleem is dat ik slecht ter been ben en dat het moeilijk is om van en naar de dichtstbijzijnde andere laadpaal te lopen. Om daar te komen moet er iemand mee om mij op te halen en daarna weer te brengen.
Van de gemeente heb ik ook al gehoord dat ook zij slecht contact kunnen krijgen met ALLEGO.
Wie kan mij helpen?

Plaats reactie