LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening na inleveren lease auto

Andere onderwerpen over auto en vervoer
SuzanneG
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2014 09:03

Rekening na inleveren lease auto

Ongelezen bericht door SuzanneG »

Afgelopen Oktober, nu reeds 2,5 maand geleden, heb ik een short-lease auto ingeleverd bij mijn lease maatschappij en ingeruild voor een nieuwere lease auto. Ik lease een auto via mijn werkgever. De leaseauto was bijna 2 jaar oud en heeft 70.000 km op de teller.

Vandaag kreeg ik een rekening gepresenteerd van zo'n 450 euro: schade aan de spoiler en schade aan de linker en rechter dorpel.

Voordat mijn auto opgehaald werd door de leasemaatschappij heb ik alle bekende schades doorgegeven, mij zijn deze nieuwe schades dan ook niet bekend. De leasemaatschappij heeft de door mij aangegeven schades aangegeven op het schadeformulier bij inname en zelf verder niks opgemerkt na ronde om de auto. Dit heb ik getekend, waarna zij de formulieren meegenomen hebben. Er werd mij niet verteld dat ik formulieren moest meenemen, er werd verteld dat alle formulieren mee terug moesten voor administratieve doeleinden.

Vandaag sprak ik met een mevrouw van de schadeservice die zegt dat als ik de innameformulieren niet in mijn bezit heb, ik weinig rechten heb en de kans klein is dat ik bezwaar kan maken. Mag dit zomaar?

Mag een leasemaatschappij mij zomaar als 'schuldige' aanwijzen na inname van de auto? Ik weet niet wat er allemaal in de 2,5 maand gebeurd is met deze auto. Zeker aangezien deze schades mij niet bekend zijn.

Daarnaast staat in mijn leasecontract dat gebruikersschade binnen de marges valt. Mogen zij dan zomaar geld in rekening brengen? Schade aan de dorpel vind ik sowieso vrij dubieus...

Wie weet wat mijn rechten zijn in dit soort situaties?

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Rekening na inleveren lease auto

Ongelezen bericht door Bosjesman »

ik denk dat als je geen doordruk van het innameformulier hebt, je weinig kan aantonen. kun je misschien een kleurenkopie van het innameformulier opvragen? ( als er iets bijgeschreven is, zie je dat soms)

Les voor anderen: als je iets tekent, altijd kopie voor eigen administratie vragen!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Rekening na inleveren lease auto

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wel een raar verhaal dat je zelf geen exemplaar van het formulier krijgt. Dat krijg je zelfs bij een vervangende auto die je krijgt als je lease-auto een onderhoudsbeurt krijgt.

Gesloten