LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Share-Now / Car2Go brengt enorme extra kosten in rekening

Andere onderwerpen over auto en vervoer
BK123
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2021 15:44

Share-Now / Car2Go brengt enorme extra kosten in rekening

Ongelezen bericht door BK123 »

Vorige maand maakte ik gebruik van een Share-Now deelauto om mijn zoontje naar de opvang te brengen in de regen. Ik parkeerde de auto tegenover de opvang in een iets te klein parkeervak, waarbij 1 voorwiel uit het vak stak op de stoep.

Na het afleveren van mijn zoontje kwam ik 5 minuten later terug bij het parkeervak waar ik de deelauto had achtergelaten, maar deze was helaas verdwenen. Dat werd dus terug naar huis lopen.

Enkele dagen later ontving ik een factuur van €100 van Share-Now voor een zogenaamde 'servicerit' omdat de auto met 1 wiel op de stoep stond geparkeerd.

Volgens de algemene voorwaarden van Share-Now kunnen boetes worden doorbelast aan klanten, wat mij een volledig verdedigbaar principe lijkt. Daarnaast kunnen er verschillende service fees in rekening gebracht worden voor allerlei vergrijpen, maar fout parkeren is daar niet een van. Share-Now lijkt dus zelf voor eigen parkeerwachter te spelen en klanten disproportioneel hoge kosten in rekening te brengen voor parkeervergrijpen, waar zelfs de officiële parkeeragenten van Amsterdam nog geen echte boete voor opleggen.

Ik heb meermaals verzocht aan Share-Now om duidelijk te maken waar ik in de algemene voorwaarden de juridische grond kan vinden voor het in rekening brengen €100 aan kosten kosten voor een parkeervergrijp, zonder dat hier een officiële boete voor is opgelegd. Tot op heden hebben ze dit niet kunnen aanwijzen maar rekenen ze wel stoïcijns na een week al verhoogde incasso kosten door.

Gezien de vele negatieve reacties over Car2Go/Share-Now op Trustpilot (https://www.trustpilot.com/review/car2go.com) over soortgelijke kosten die in rekening gebracht worden aan klanten, roept het bij mij de vraag op of dit wellicht onderdeel is van de strategie van Share-Now om extra omzet te creëren. Immers, €100 is op deze manier makkelijk verdiend en is waarschijnlijk significant meer dan wat een gemiddelde klant ooit omzet aan normale huur (~30ct per minuut).

Wat kan je doen als individu wanneer een grote organisatie als Share-Now met grof incasso geweld ongegronde facturen probeert te verhalen bij jou als klant?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Share-Now / Car2Go brengt enorme extra kosten in rekening

Ongelezen bericht door angel1978 »

Volgens mij weet je al heel goed wat je moet doen en doe je dat al voor een groot gedeelte.
Niet betalen en laat het maar voor komen.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Share-Now / Car2Go brengt enorme extra kosten in rekening

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Incassokosten mogen niet al na een week gerekend worden.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Share-Now / Car2Go brengt enorme extra kosten in rekening

Ongelezen bericht door taxikemperman »

U parkeert de auto en 5 minuten later is deze verdwenen.
Wie heeft deze in 5 minuten weggehaald?
Een andere huurder? Hoe weet het bedrijf dan dat u verkeerd stond?

Heeft het bedrijf de auto weggehaald?
Binnen 5 minuten? Dat lijkt mij heel sterk.
Zelfs al zou iemand direct een klacht hebben ingediend, dan kan er nooit iemand bij uw auto zijn binnen 5 minuten. Zelfs niet als u voor hun kantoor stond.

Sorry dat ik het zeg, maar er klopt iets niet in uw verhaal.

J. Deltoer
Berichten: 3080
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Share-Now / Car2Go brengt enorme extra kosten in rekening

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Misschien stond er heel toevallig een takelwagen te wachten en heeft die de auto zodra TS uit zicht was de auto opgetakeld en snel afgevoerd.

Gesloten