Slechte service Allego voor laadpalen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
konarijder
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2021 21:56

Slechte service Allego voor laadpalen

Ongelezen bericht door konarijder »

met grote regelmaat tref ik ze aan: laadpalen voor elektrische auto's van Allego. Waar er een paar zijn die het doen zijn er er boel die het ook vooral niet doen.
Ten eerste is de startprocedure die op de laadpaal aangegeven staat al anders dan Allego wilt dat je doet. De laadpaal stelt voor om eerst de stekker in het voertuig en je auto te steken en vervolgens met een laadpas de laadsessie te starten.
Wanneer je Allego belt moet de procedure anders zijn:
1. eerst de stekker in je auto
2. dan met je laadpas de laadsessie activeren
3. dan de stekker in de laadpaal en deze gedurende 20s goed aangedrukt houden

vervolgens blijkt de sessie te starter maar het komt geregeld voor dat de sessie na een korte periode er vanzelf mee ophoudt. Bij aankomst bij je auto (meestal de volgende ochtend) blijkt dat je auto dus niet opgeladen is en de laadpaal is zo vriendelijk geweest om de stekker vast vrij te geven.
Het kan ook anders: soms geeft de laadpaal aan actief te zijn maar je auto zegt al van niet. De sessie was namelijk al onderbroken wat je auto al wel doorhad maar de laadpaal niet. Je kunt dan wel de stekker uit je auto halen maar niet uit de laadpaal.
Soms start de laadsessie helemaal niet. Je betaald natuurlijk wel kosten voor het starten. Als de sessie onderbroken is dan ziet Allego dit ook niet als een probleem. Er is nu eenmaal begonnen met laden dus daar kan het niet aan gelegen hebben.

Als je dan Allego belt hierover krijg je mensen aan de telefoon die ten eerste al hun naam niet uitspreken 'ja hallo?' alsof ze verbaasd zijn dat er iemand belt.
Daarna proberen ze je vriendelijk te helpen door alle procedures nog eens door te nemen terwijl je aan de telefoon hangt. Vervolgens constateren ze dat het inderdaad niet zo goed werkt en maken ze er intern een ticket van. Echter, deze ticket lost zich vanzelf op lijkt het want de volgende laadsessie is het probleem nog altijd aanwezig en maken ze weer een nieuw ticket aan.
Een monteur sturen is veel te duur en ze hebben teveel laadpalen om er iemand op af te sturen. Of er nu 1, 2 of 10 keer peer week gebeld wordt veranderd daar niks aan.
Ook een klacht achterlaten (of 2 zelfs in 3 dagen tijd) waarbij het aanbod gedaan wordt om ook eens iets te testen in combinatie met de auto (want het kan natuurlijk ook aan de auto liggen of de stekker, echter zijn de stekkers al eens vervangen om dit te proberen en andere laadpalen hebben geen enkel probleem met hun enige taak: laden) vinden ze aan de telefoon een goed plan. De afdeling 'operations' daarachter is minder happig. Kost waarschijnlijk tijd en moeite?

Ondanks de vele klachten die je achterlaat, de vele telefoontjes die elkaar in zeer korte tijd opvolgen en de suggesties die je hebt gemaakt om het probleem samen op te lossen blijft de uitkomst dat er geen moeite gedaan gaat worden.
Verder dan een zogenaamd storingsnummer en een afdeling die als stootkussen voor alle problemen in de werkelijke wereld fungeert ga je niet komen. Maar ondertussen beslaat je factuur wel 2 pagina's om alle opstartkosten en afgebroken sessies in rekening te brengen. De kosten voor de snellader zijn dan ook voor eigen rekening.

Ik hoop dat er mensen zijn die dit verhaal ook herkennen. Wellicht dat Allego (zoals ook in het verleden) misschien weer eens wat verbeteracties zou kunnen doorvoeren.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte service Allego voor laadpalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klinkt als een hele goeie reden om die palen zoveel mogelijk te mijden.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Slechte service Allego voor laadpalen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Precies, op de zwarte lijst ermee.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Slechte service Allego voor laadpalen

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik was toch al niet van plan om zo'n elektrisch onding te kopen.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Slechte service Allego voor laadpalen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nou, ik overweeg het in ieder feval niet meer nu ik dat gelezen heb van die waardeloze allego laadpalen.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Slechte service Allego voor laadpalen

Ongelezen bericht door D34M0N »

konarijder schreef:
21 jun 2021 22:15
Ik hoop dat er mensen zijn die dit verhaal ook herkennen. Wellicht dat Allego (zoals ook in het verleden) misschien weer eens wat verbeteracties zou kunnen doorvoeren.
Ik ben geen expert op het gebied van laadpalen, maar voor zover ik weet is het een open markt en kun je eenvoudigweg voor een concurrent kiezen. Is hooguit een kwestie van nieuwe laadpas aanvragen.

Overigens is het volkomen terecht dat de laadpaal de stekker vrijgeeft wanneer de laadsessie beëindigd is, de vakken bij laadpalen zijn bedoeld voor het opladen van een auto met stekker, een elektrische auto die niet aan het opladen is heeft daar net zo weinig te zoeken als een auto zonder stekker.

konarijder
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2021 21:56

Re: Slechte service Allego voor laadpalen

Ongelezen bericht door konarijder »

Beste D45mon,

1. De laadsessie wordt onderbroken wanneer de eigenaar van het voertuig/pashouder de pas weer scant. Wanneer de accu vol is zal er niet actief geladen worden maar de laadpaal mag de stekker zeker niet vrijgeven. De indicator op de laadpaal kleurt dan lichtblauw. Groen of geen kleur betekend dat de connector vrij is om een stekker in te steken.

2. Het kiezen van een laadpaal staat los van de aanbieder van de pas. Je kunt met de meeste passen bij elke laadpaal terecht. De hoogte van de laadkosten is bepaald door de aanbieder van de laadpaal en de uitbater van de laadpaal. Zo kun je met een allego pas goedkoper uit zijn bij een laadpaal die allego aanbiedt dan wanneer je pas van de ANWB is.


In dit geval is de laadpaal in beheer van Allego (de fabrikant van de laadpaal is Ecotap). Mijn klacht ging over de bijzonder slechte service en onbereikbaarheid van Allego wanneer er iets niet functioneert.
Daarbij is het dus allerminst gewenst dat een laadpaal de stekker ongewenst vrijgeeft. Dit maakt diefstal wel erg makkelijk want, zoals gezegd, staat de indicator op groen dus iedereen ziet dat je de stekker er uit kunt halen.

konarijder
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2021 21:56

Re: Slechte service Allego voor laadpalen

Ongelezen bericht door konarijder »

Als extra aanvulling, het aanbod laadpalen is niet zo dat er in elke straat verschillende merken en aanbieders staan. Dus even wat anders kiezen is er niet bij.

Groet, Konarijder

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Slechte service Allego voor laadpalen

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

Er zijn meerdere reacties verwijderd.
Graag niet op de man spelen, maar gewoon inhoudelijk reageren.

Groet,
Radar Internetredactie^TV

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Slechte service Allego voor laadpalen

Ongelezen bericht door D34M0N »

konarijder schreef:
22 jun 2021 13:57
Beste D45mon,

Jij rijdt geen elektrische auto merk ik uit je reactie.
Ik rijd inderdaad geen elektrische auto, daarom gaf ik in mijn vorige bericht ook aan dat ik geen expert ben op het gebied van laadpalen. Wat ik weet van laadpalen is dat er veel verschillende aanbieders zijn en veel verschillende laadpassen. Wat ik ook weet is dat bij de ene laadpaal de ene laadpas goedkoper is en bij een andere laadpaal (van een andere aanbieder) een andere pas juist goedkoper is. Kassa had daar vorig jaar een keer aandacht aan besteed, dacht ik.

Ik weet niets over het aanbod van laadpalen in jouw buurt, maar stel dat er een paar straten verderop een laadpaal staat waar jij geen problemen mee ervaart, dan lijkt mij dat laden bij die andere laadpaal het overwegen waard is. Al is het maar tijdelijk.

Mijn opmerking was bedoeld als vriendelijk advies. Je moet verder lekker zelf weten wat je doet, het is niet mijn probleem als jij problemen blijft ervaren bij het laden van jouw auto.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Slechte service Allego voor laadpalen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik herken het probleem niet, zelf heb ik eigenlijk geen problemen bij de palen van Allego (Tesla model S)
Weet je 100% zeker dat het niet in je auto kan zitten? Of in je laadkabel?

Hoss23
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jun 2005 20:27

Re: Slechte service Allego voor laadpalen

Ongelezen bericht door Hoss23 »

Eens met de stelling dat de service van Allego waanzinnig slecht is. Telefonisch niet bereikbaar (al onze medewerkers zijn bezet voor 30 min) en een terugbeloptie wordt dan ook niet nagekomen. Wegblijven van Allego met zijn ecotap laadpalen!! :evil:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Slechte service Allego voor laadpalen

Ongelezen bericht door sjohie »

Hoss23 schreef:
18 okt 2021 10:47
Eens met de stelling dat de service van Allego waanzinnig slecht is. Telefonisch niet bereikbaar (al onze medewerkers zijn bezet voor 30 min) en een terugbeloptie wordt dan ook niet nagekomen. Wegblijven van Allego met zijn ecotap laadpalen!! :evil:
Die keuze heeft natuurlijk niet elke EV rijder. Misschien is het een idee om dit te melden bij de gemeente in kwestie? Die hebben er tenslotte een vergunning voor afgegeven.

Barry G
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2021 20:18

Re: Slechte service Allego voor laadpalen

Ongelezen bericht door Barry G »

"Bel het nummer dat op de laadpaal staat en je krijgt binnen 1 minuut een reactie"...
3 x 20 minuten aan de lijn gehangen en geen antwoord. Er is ook nog een optie dat je wordt teruggebeld "zodra er een assistent beschikbaar is". Kennelijk is er maar één voor het hele land, want ik zit al meer dan 3 uur te wachten, zonder dat ik ben teruggebeld. En ik wil alleen maar melden dat er een laadpaal niet werkt... Meestal hoeven ze hem dan alleen maar even software matig te resetten en binnen een paar minuten werkt hij weer. Erg Jammer dit. Helaas staan er bij mij in de buurt alleen maar palen van Allego, dus ik heb geen keus. Er staan er ook nog eens bijzonder weinig, mijn inschatting op iedere 100 auto's hooguit 1 laadpaal. Werkt niet echt bevorderend op de wens om een EV aan te schaffen.

Gesloten