LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spam garagebedrijven

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door Shareena »

Deze maand moet mijn auto gekeurd worden en zoals bekend krijg je dan allerlei reclame binnen van dealers. Dit ben ik inmiddels wel gewend, maar ik krijg nu ook van particuliere garagebedrijven geadresseerde post over o.a de APK. En ik voel me hier niet prettig bij...

Ik vind het niet fijn dat je via de RDW blijkbaar aan kentekengegevens gekoppeld aan een adres kan komen... Ik vind dit eigenlijk schandalig dat ze zich hiermee inlaten... Zijn er nog meer mensen die er "last" van hebben en wat kun je eraan doen?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door tennis »

Op de website van RDW kan je van iedere auto de gegevens opvragen.
Met uitzondering van het adres van de eigenaar.
Als je in de loop van de tijd bij verschillende garagebedrijven je auto hebt6 aangeboden, hebben zij natuurlijk jou gegevens, en sturen een soort "herinnering".

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef: Als je in de loop van de tijd bij verschillende garagebedrijven je auto hebt6 aangeboden, hebben zij natuurlijk jou gegevens, en sturen een soort "herinnering".

nou nee hoor tennis :mrgreen: ik heb mijn auto nog nooit aangeboden krijg ook tegen de keuringstijd post en mail binnen dat ik denk hoe weten die dat? ken er niet mee zitten , maar heb echt mijn auto niet aangeboden niet eens de website van die bedrijven bezocht :mrgreen:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef:
tennis schreef: Als je in de loop van de tijd bij verschillende garagebedrijven je auto hebt6 aangeboden, hebben zij natuurlijk jou gegevens, en sturen een soort "herinnering".

nou nee hoor tennis :mrgreen: ik heb mijn auto nog nooit aangeboden krijg ook tegen de keuringstijd post en mail binnen dat ik denk hoe weten die dat? ken er niet mee zitten , maar heb echt mijn auto niet aangeboden niet eens de website van die bedrijven bezocht :mrgreen:

Even nog duidelijker.
Auto in garage aangeboden, bedoel ik voor reparatie, apk en dergelijken, dan hebben deze ook jou adres.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef:


Even nog duidelijker.
Auto in garage aangeboden, bedoel ik voor reparatie, apk en dergelijken, dan hebben deze ook jou adres.
dan nog ook niet , want ik heb een vast keuringsadres :mrgreen: het maakt mij verder ook niet uit hoor , :mrgreen:

en voor reparaties heb ik mijn buurman :mrgreen:

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door WilWil »

Daar verbaas ik me inderdaad ook altijd over. Dat je brieven krijgt van willekeurige garagebedrijven die jouw auto willen keuren. Bedrijven waar ik zelfs nooit van heb gehoord, laat staan ooit contact mee heb gehad.

Kennelijk geldt de wet op de privacy niet geheel bij de RDW.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door tiptoo »

WilWil schreef:
Kennelijk geldt de wet op de privacy niet geheel bij de RDW.
denk eerder dat het door bedrijven zelf wordt doorgegeven hoor :mrgreen:

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Dealers en BOVAG garages kunnen bij de RDW i.v.m. de APK een "mailing" kopen voor de voor hen interessante klanten. Op die manier hopen ze werkplaatstraffic te genereren. Ooit heb je waaarschijnlijk op een rekening van de dealer cq BOVAG garage waar je je auto voor onderhoud/APK hebt gebracht een opmerking gezien dat "gegevens worden opgeslagen".

Vergelijk de gegevens van de verschillende brieven maar eens, zul je zien dat ze allemaal overeenkomen.

v.d.Heyden

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door Shareena »

Even ter verduidelijking, mijn auto is dealer onderhouden en ben nog nooit bij een andere garage geweest! Het is voor mijn geen big issue, maar vind het wel slordig van de RDW om dit soort gegevens te verstrekken! Waar kan ik ervoor kiezen om deze gegevens niet op te nemen in de mailings etc..

Denk dat ik morgen maar even ga bellen :)

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch vraag ik me af of het verstrekken van dit soort gegevens wel in overeenstemming is met de wet op de privacy.

zomerlust
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 apr 2010 12:13

Re: Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door zomerlust »

Ik heb ook reclame gehad via garagebedrijven waar ik nooit ben geweest. Heb er gisteren één gebeld en gevraagd hoe hij aan mijn gegevens kwam. Nu verteld hij mij dat hij dat van de RWD heeft. Ik zij hem nog dat hij misbruikt maakt van gegevens uit het RDW. Het is toch niet de bedoeling dat garagebedrijven gegevens van het RDW gebruiken voor reclamedoeleinden. Hoe zit het eigenlijk met de privacy. Hij werd erg nerveus en zij dat het mocht van het RDW.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door Mallemalle »

het fijne is dan weer dat je automatisch een brief krijgt van het cjib als je je apk bent vergeten en over de datum heen bent

kost je wel 90 euro maar ach, ik vind het wel prettig dat men mij uberhaupt iets laat weten en ik niet zelf in de gaten hoef te houden wanneer mijn apk is verlopen

dat noem ik nog eens service en is de 90 euro meer dan waard :D

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door tiptoo »

Mallemalle schreef: ik vind het wel prettig dat men mij uberhaupt iets laat weten en ik niet zelf in de gaten hoef te houden wanneer mijn apk is verlopen

sho hee voor 90 euro en dat vind je fijn??? onthoud het zelf wel kost het me ook geen 90 euries :mrgreen:

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ik krijg ook bericht van de RDW (en van de dealer) en dat is in mijn geval gratis.

Die 90 euro betaal je pas als je te laat bent met keuren.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Spam garagebedrijven

Ongelezen bericht door Mallemalle »

kweet hoe het werkt, sinds jaar en dag schors ik iedere wagen die ik aanschaf, en waar ik grote plannen mee heb, veel werk aan ga verrichten

was het met 1 vergeten, op vakantie gegaan en dan heb je snel ene prent binnen

het sarcasme in mijn bericht werd nie opgemerkt ziet ik ;)

Gesloten