Thuis laadpaal van eneco :(

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Onka54
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2012 11:49

Thuis laadpaal van eneco :(

Ongelezen bericht door Onka54 »

Voor mijn eigen bv heb ik in 2017 een oplaadbare hybride auto gekocht, dus een met een stekker. Bij mijn huis heb ik via Eneco-embobility een laadpaal laten plaatsen, waar ik zakelijk elektriciteit kan tanken. Via een pasje registreer ik wat ik verbruik en mijn bv krijgt netjes een factuur. Privé krijg ik die ik per kWh reken voor het opladen. Dit werkt prima .
De eerste jaren was er regelmatig storing, maar door in de meterkast de stroom te onderbreken werkte het meestal weer. In die tijd werd er via eneco ook op afstand de laadpaal gereset als ik weer eens belde als hij het niet doet. Na de garantieperiode werd de service minder, maar gelukkig leek de laadpaal het beter te gaan doen. Tot afgelopen winter. Hij ging wel aan, maar schakelde dan na enkele minuten weer uit. Meerdere keren gebeld. Na 5 à 6 weken deed de paal het ineens weer. Helaas niet zo heel lang. Begin april ging het weer mis. resetten hielp niet en bellen met Eneco emobility ook niet. Tegenwoordig krijg je ook altijd een bericht te horen dat het heel druk is en dat je beter op een ander tijdstip kan bellen. Maar het maakt niet uit, je krijgt dat bandje altijd. Dan zegt het bandje dat ik de eerste volgende ben en dat ze me door verbindt met een medewerker, maar nee het somme deuntje begint weer. Toch krijg ik vaak binnen een half uur iemand aan de lijn. Maar dan na het doorgeven van mijn gegevens wordt het stil. De laatste keer belde de telefonist terug. Om het kort te maken ze zeggen steeds dat er wat gedaan zal worden, maar er gebeurt niets. Ik wordt niet teruggebeld en ik krijg ook geen bericht over een monteur die langs komt.
Nu heb ik even op internet gekeken en dan blijkt dat het klachten regent. Het lijkt wel of iedereen problemen heeft. Ik vind het de hoogste tijd dat ze op hun vingers getikt worden voor de ontiegelijke slechte service die ze leveren. Ze blijven maar reclame maken en nu zelfs via de ANWB die overigens exorbitante prijzen rekent voor de installatie van een laadpaal.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Thuis laadpaal van eneco :(

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het staat u natuurlijk helemaal vrij ze op de vingers te tikken.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Thuis laadpaal van eneco :(

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Zakelijk conflict, zet uw advocaat erop.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Thuis laadpaal van eneco :(

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Helemaal geen zakelijk conflict. Die paal staat bij een privé adres, waar een zaak gebruik van kan maken.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Thuis laadpaal van eneco :(

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Er schijnen sowieso nogal wat problemen te zijn met laadpalen. EV-box is laatst al in het nieuws geweest, maar er spelen meer dingen, waar ik helaas niets concreets over kan zeggen, maar die op het werk al langs zijn gekomen. De conclusie die ik uit die zaken kan trekken is dat er niet heel veel laadpalen op de markt zijn die niet gestoord worden door straling van buitenaf.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Thuis laadpaal van eneco :(

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je (zakelijke) rechtsbijstandverzekering (ik denk dat www.juridischloket.nl en www.consumentenbond.nl/juridisch-advies jou niet kunnen helpen). Misschien dat je kunt bewijzen dat het een ondeugelijke product is (www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... jn-rechten).

Daarna heb je 2 mogelijkheden, accepteren of naar de rechter.

Onka54
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2012 11:49

Re: Thuis laadpaal van eneco :(

Ongelezen bericht door Onka54 »

Update
We zijn weer een maand verder en eindelijk krijg ik bericht dat duidelijk maakt wat het probleem is. Eneco-eMobility heeft veranderingen doorgevoerd. Welke weet ik niet precies, maar nu is volgens Eneco het modem in mijn laadpaal verouderd. Er moet een nieuw modem in om het laadpunt weer te kunnen gebruiken. Dat wil Eneco eMobility wel doen, maar dat moet de laadpaaleigenaar dan wel zelf bekostigen. Het zou tegen de € 400,- moeten gaan kosten.
Mijn vermoeden is dat ze dit niet hebben voorzien, een tijd nodig hebben gehad om de oorzaak te vinden en een oplossing te zoeken. Hoe fatsoenlijk is een bedrijf die een klant maanden lang laat bellen en met steeds met een kluitje het riet in stuurt. Een beetje openheid had veel ergernis kunnen voorkomen.
Het kan zijn dat er nog een flink aantal andere mensen zijn die zo'n oude laadpaal hebben en dat kan dus voor een flinke kosten post zorgen.
Omdat ik niet weet of het juridisch juist is dat ik voor de kosten moet opkomen, zal ik dat eerst eens uitzoeken.
Mocht je ook dit probleem hebben dan hoor ik dat graag.

Plaats reactie