LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik geef het op. Als ik tegen een muur wil praten, dan doe ik dat wel in Jeruzalem.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen

Ongelezen bericht door angel1978 »

angel1978 schreef:
11 nov 2020 07:06
Versie 10 wordt niet automatisch geïnstalleerd.
Je plaat blijft hangen, je leest niet en gaat nergens op in.

Maar wat is nieuw?

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
11 nov 2020 19:19
Ik geef het op. Als ik tegen een muur wil praten, dan doe ik dat wel in Jeruzalem.
Wij hebben gewoon twee verschillende opvattingen. Meer is het niet.

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Wat een ontzettend simpel geleuter weer.......

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen

Ongelezen bericht door Revoked »

alfatrion schreef:
11 nov 2020 01:25
Erthanax schreef:
11 nov 2020 00:42
De apps op een telefoon dan? Die doen het soms ook niet meer na een update van de telefoon.
Daarom installeer ik Android 9 niet.
Nee, dat is omdat je telefoon het niet aan kan. Als de fabrikant een update voor je klaar heeft staan dan dien je die te installeren. Doe je dat niet, dan maak je je telefoon non-conform. Klaag je dan jezelf aan?
Microsoft had overigens wèl een push op W10. En je kon terug naar 7.
Mijn Tesla heeft recentelijk een update gekregen om third-party apps/hacks onmogelijk te maken. Zal ik ze alvast aanklagen? Ik vind het normaal om mijn eigen auto te hacken, maar Tesla denkt daar anders over.
Hetzelfde geldt voor John Deere. Begin alvast een procedure om boeren te helpen.
Je zit er gewoon naast.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Revoked schreef:
11 nov 2020 21:28
Als de fabrikant een update voor je klaar heeft staan dan dien je die te installeren. Doe je dat niet, dan maak je je telefoon non-conform.
Onzin. Je begrijpt duidelijk niet wat non-conform inhoud of je wilt het niet begrijpen. Eveneens begrijp je niets van de verschillende soorten updates.

Google heeft de mogelijkheid om telefoongesprekken op te nemen verwijderd uit Android 9. Het kunnen opnemen van telefoongesprekken is nu juist iets waar ik bij de koop oog op heb gehad. En uitgerekend dat moet ik een paar jaar later Google er uit laten slopen?
Revoked schreef:
11 nov 2020 21:28
Klaag je dan jezelf aan?
Voor wat? Dat ik nog steeds beschik over een telefoon met een eigenschap die ik mag verwachten op grond van de overeenkomst?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen

Ongelezen bericht door Revoked »

Nee, ik begrijp niets van updates. En "mijn" 34 personeelsleden ook niet.
Gelukkig ben jij expert in alles.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
11 nov 2020 14:20
angel1978 schreef:
11 nov 2020 07:06
Versie 10 wordt niet automatisch geïnstalleerd.
Je plaat blijft hangen, je leest niet en gaat nergens op in.

Maar wat is nieuw?
Dit is de enige plaat die blijft hangen momenteel. Je hoeft het niet met Alfatrion eens te zijn, maar hij brengt meer inhoud in de discussie dan jij met deze steeds herhaalde post. En het verwijt dat hij nergens op ingaat is gewoon onjuist.
alfatrion schreef:
11 nov 2020 15:38
Volgens mij zijn er geen concrete omstandigheden in gebracht over het apparaat van TS. We kunnen dan ook niet uitsluiten dat TS de verwachting mocht hebben dat hij apps van derde kon installeren. Ik houdt rekening met een slimme routeplanner, waarop je apps van derde kan instelleren, zoals je dat ook kan bij een slimme TV en een slimme telefoon.
Dit is correct. Omdat we niets weten van de omstandigheden rondom de koop kunnen we niet concluderen of hierbij bij TS sprake is (vandaar ook mijn voorgaande reacties dat je te stellig was), maar de kans op nonconformiteit is klein, maar aanwezig.

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

Laten we eerst even vaststellen dat Lifetimemapshare maps betekent de periode waarin TomTom het apparaat zal ondersteunen.
Dus niet tot aan de tijd wanneer deze uit elkaar valt door ouderdom, dat zal niet veel langer zijn dan zo'n pakweg 5 jaren.
Als ik het goed heb is het een apparaat van de derde generatie die via aangesloten op de pc de nieuwe kaart of kaarten
geïnstalleerd krijgt.

Om meer te weten over hoe dat precies werkt kunt u het beste een gebruikersforum bezoeken.
Ga daarvoor naar https://gpsurl.com registreer u en ga dan naar het onderdeel https://www.gpsurl.com/tomtom-nav3/

Overigens zijn er steeds meer landen waar het gebruik van deze flitssoftware niet meer is toegestaan, ook niet wanneer wel aanwezig
maar niet actief, een controle kan plaats vinden om vast te stellen of inderdaad die flitssoftware er niet op staan.
Nu is het wel zo dat afhankelijk van de kaart of kaarten er wel flitssoftware op kan staan voor bijvoorbeeld de Benelux, maar dat met een
aparte kaart voor bijvoorbeeld Frankrijk, waar het verboden is, rijdt waar deze flitssoftware niet aanwezig mag zijn..
De bestanden met de flitslocaties moeten namelijk in de juiste kaart map staan.

Een andere optie is de kaart van geheel Europe met alle toegestane flitslocaties van alle landen exclusief die waar het niet is toegestaan.
Voor o. a. Frankrijk hebben ze een oplossing verzonnen in de vorm van danger zones, of je daar juridisch mee wegkomt, dat vertelt
het verhaal niet, ik zou er niet op vertrouwen.

Het meest eenvoudige is, zoals reeds eerder opgemerkt, houdt u aan de toegestane snelheid , dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan,
heel goed te doen met een cruise control, maar zonder toch wel wat lastiger en dikwijls, zeker hier in Nederland, is 5 KM teveel
al fanmail ontvangen van het CJIB te Groningen.

Heel veel succes, mijn inmiddels meer dan 10 jaar oude GO 910 en Rider v2 doen het nog uitstekend.

Cro
Berichten: 2075
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: TomTom deactiveert flitserapp om eigen flitserabonnement af te dwingen

Ongelezen bericht door Cro »

alfatrion schreef:
10 nov 2020 18:48
MS heeft ook automatische updates, maar die installeren niet Windows 10 op een Windows 7 systeem.
Laat dit nu net iets zijn dat MS wel gedaan heeft tijdens de periode dat de upgrade van Windows 7 naar Windows 10 aangeboden werd en de support op Windows eindigde, of ze het nog steeds doen weet ik niet zeker, maar volgens mij niet meer.

Wat er gebeurde was dat MS een update liet meekomen met de automatische updates, deze update triggerde de Windows 7 naar Windows 10 upgrade tenzij je als gebruik dit zelf actief stopte.

Gesloten