LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia airlines totaal geen gevoel!

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door Ray173 »

Goedenavond,

Reizen tot half januari wordt ten strengste afgeraden. Maar Transavia wil toch even nog wat zakkenvullen.
Jaar geleden geboekt om 3 januari 2021 naar Malaga te gaan om familie te bezoeken.

Nu wil ik omboeken omdat het het ten strengste wordt afgeraden om te gaan reizen door de Nederlandse overheid. Ik wil geen geld terug maar gewoon gratis omboeken en eventueel bijbetalen als de tickets duurder zijn die andere periode logisch vind ik dat. Maar nee ik moet nu 200,- omboekingskosten betalen voor heen en terug, en de extra kosten voor een duurder ticket. Zo gaat Transavia om met (trouwe) klanten, wij verwijzen u naar de algemene voorwaarden, goed hè ?

Netjes van Transavia, maar ik weet het goed gemaakt, ik ga gewoon 3 januari, heerlijk toestel voor me zelf en boek een vlucht voor dag later terug. Ben ik veel goedkoper en vlieg ik eens echt luxe ! Transavia dit wordt mijn laatste vlucht met jullie na vele jaren, voortaan Ryanair.

Totziens en groeten,
Raymond

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Je mag reizen, en Transavia kan je vervoeren, dus als je wilt omboeken, zal je inderdaad moeten betalen. En Ryanair, succes!

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door Ray173 »

Gaat helemaal goed komen met Ryanair ! Bedankt voor je uitstekende en onderbouwde reactie, top. Dank 😂👍 verwijzing naar algemene voorwaarden dat snapt iedereen wel. Maar het gaat om een speciale situatie. Maar 3 januari gaan we het zien, ik vlieg gewoon mee... Ruimte zat voor me zelf.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Aan de situatie is niets speciaals. Waarom zou een bedrijf “gevoel” moeten hebben?

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ray173 schreef:
03 nov 2020 20:11
(...) Maar 3 januari gaan we het zien, ik vlieg gewoon mee... Ruimte zat voor me zelf.
Geniet maar goed van die ruimte, bij Ryanair zult u die niet meer krijgen. Daar zijn de condities voor omboeken overigens net zo ruim als de zitplaatsen.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door omega19 »

Ray173 schreef:
03 nov 2020 20:11
Gaat helemaal goed komen met Ryanair ! Bedankt voor je uitstekende en onderbouwde reactie, top. Dank 😂👍 verwijzing naar algemene voorwaarden dat snapt iedereen wel. Maar het gaat om een speciale situatie. Maar 3 januari gaan we het zien, ik vlieg gewoon mee... Ruimte zat voor me zelf.
De kans is groot dat ca 24 uur voor vertrek de hele vlucht wordt geannuleerd

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door Ray173 »

Erthanax schreef:
03 nov 2020 20:25
Ray173 schreef:
03 nov 2020 20:11
(...) Maar 3 januari gaan we het zien, ik vlieg gewoon mee... Ruimte zat voor me zelf.
Geniet maar goed van die ruimte, bij Ryanair zult u die niet meer krijgen. Daar zijn de condities voor omboeken overigens net zo ruim als de zitplaatsen.
[/quote
Maak je vooral geen zorgen, en als je geen overgewicht hebt is de ruimte prima. Maar daar scheelt het vaak zelf al aan, lekker buikje vol eten 👍 en dan de ruimte van de stoelen als schuldige aanwijzen. Gewoon omdat het kan 😊

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door Ray173 »

Erthanax schreef:
03 nov 2020 20:25
Ray173 schreef:
03 nov 2020 20:11
(...) Maar 3 januari gaan we het zien, ik vlieg gewoon mee... Ruimte zat voor me zelf.
Geniet maar goed van die ruimte, bij Ryanair zult u die niet meer krijgen. Daar zijn de condities voor omboeken overigens net zo ruim als de zitplaatsen.

Moet je eens wat minder overgewicht hebben en niet de stoel ruimte daarvan de schuld geven.

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door Ray173 »

Lady1234 schreef:
03 nov 2020 20:23
Aan de situatie is niets speciaals. Waarom zou een bedrijf “gevoel” moeten hebben?
De situatie is zo bijzonder dat u een geweldige reactie plaatst. Toppie 😂

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door kuklos »

@Ray173, erg veel sympathie wek je niet op met dit soort reacties.

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door Ray173 »

kuklos schreef:
03 nov 2020 21:16
@Ray173, erg veel sympathie wek je niet op met dit soort reacties.
Daar ben ik hier ook niet voor, om sympathie te krijgen. Vaak geven mensen de stoel ruimte als probleem. Maar zelf zijn ze gewoon een dikkie ! Maar klagen over de ruimte, eet eens wat minder moet je zien wat een ruimte dat oplevert. Fijne avond.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door kuklos »

Nou, aso-air zal blij met je zijn. En Transavia zal blij zijn van je af te zijn.

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door Ray173 »

kuklos schreef:
03 nov 2020 21:23
Nou, aso-air zal blij met je zijn. En Transavia zal blij zijn van je af te zijn.
Zo is het rakker 👍

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Met welke reden meent u dat coulance een recht is? En wat heeft Transavia er aan om gratis te moeten werken? Wat gebeurt er met uw werkgever als iedereen wel betaald wil worden en er geen geld binnen komt? En waarom meent u al trouwe klant meer rechten te hebben dan een nieuwe klant? Als u anders behandeld zou worden heet dat discriminatie.

Eigenlijk lees ik niets wat uw wensen zou rechtvaardiger. U lijkt meer op een kleuter die gaat stampvoeten om zijn zin te krijgen. Zo werkt het leven helaas voor u niet.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als iedere vorm van reactie van TS eruit bestaat dat forumleden die reageren afgezeken worden, is het topic vrij kansloos (voor zover het dat al niet was). Ik heb 'm gemeld.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ray173 schreef:
03 nov 2020 20:05
Maar Transavia wil toch even nog wat zakkenvullen.
Hoe vullen ze dan hun zakken? Volgens mij kunnen luchtvaartmaatschappijen het zich niet permitteren financieel om coulant te zijn door Corona. Maar mogelijk heeft u het nieuw gemist over de steun die wij als bevolking geven aan de KLM omdat anders deze maatschappij failliet zou gaan.

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door Ray173 »

Ray173 schreef:
03 nov 2020 20:05
Transavia vandaag 04-11-2020 gesproken en ze gaan dit keurig oplossen met ons, betaling wordt volledig teruggestort ! Ik vind dat ze het keurig hebben opgelost nu, binnen 2 tot 4 weken ontvangen wij het bedrag retour op onze rekening.

Transavia bedankt voor het begrip.
Mvg
Raymand

Goedenavond,

Reizen tot half januari wordt ten strengste afgeraden. Maar Transavia wil toch even nog wat zakkenvullen.

Jaar geleden geboekt om 3 januari 2021 naar Malaga te gaan om familie te bezoeken.

Nu wil ik omboeken omdat het het ten strengste wordt afgeraden om te gaan reizen door de Nederlandse overheid. Ik wil geen geld terug maar gewoon gratis omboeken en eventueel bijbetalen als de tickets duurder zijn die andere periode logisch vind ik dat. Maar nee ik moet nu 200,- omboekingskosten betalen voor heen en terug, en de extra kosten voor een duurder ticket. Zo gaat Transavia (mevr. Clasiena van Transavia) om met (trouwe) klanten, wij verwijzen u naar de algemene voorwaarden, goed hè ?

Totziens en groeten,

Raymond

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door Ray173 »

Goedemiddag,
Zie onderstaande mail en de aanvulling van vandaag. Als ze iets goed oplossen dient dit ook gezegd te worden, dus hierbij nogmaals Transavia bedankt.

Transavia vandaag 04-11-2020 gesproken en ze gaan dit keurig oplossen met ons, betaling wordt volledig teruggestort ! Ik vind dat ze het keurig hebben opgelost nu, binnen 2 tot 4 weken ontvangen wij het bedrag retour op onze rekening.

Transavia bedankt voor het begrip.
Mvg
Raymond

Goedenavond,

Reizen tot half januari wordt ten strengste afgeraden. Maar Transavia wil toch even nog wat zakkenvullen.

Jaar geleden geboekt om 3 januari 2021 naar Malaga te gaan om familie te bezoeken.

Nu wil ik omboeken omdat het het ten strengste wordt afgeraden om te gaan reizen door de Nederlandse overheid. Ik wil geen geld terug maar gewoon gratis omboeken en eventueel bijbetalen als de tickets duurder zijn die andere periode logisch vind ik dat. Maar nee ik moet nu 200,- omboekingskosten betalen voor heen en terug, en de extra kosten voor een duurder ticket. Zo gaat Transavia (mevr. Clasiena van Transavia) om met (trouwe) klanten, wij verwijzen u naar de algemene voorwaarden, goed hè ?

Totziens en groeten,

Raymond

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus eerst zijn het zakkenvullers en heeft u geen goed woord voor ze over, en nu is het ineens allemaal goed? Gevalletje chantage?

Ray173
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2020 18:17

Re: Transavia airlines totaal geen gevoel!

Ongelezen bericht door Ray173 »

NeoDutchio schreef:
04 nov 2020 13:19
Dus eerst zijn het zakkenvullers en heeft u geen goed woord voor ze over, en nu is het ineens allemaal goed? Gevalletje chantage?
Je bent een azijnpisser ! Met je chantage gelul, het is de KGB niet. Geef je een compliment ook niet goed. Zoek het uit joh 😁

Gesloten